Plomma2 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hei. Jeg har vært en del borte i det siste så jeg er litt seint ute med særemnet mitt i norsk. Jeg har en måned på meg å pløye igjennom 4 krimbøker, og da vil jeg ikke bli sittende med noen kjedelige bøker som tar 2måneder å lese hver for seg. De eneste kravene jeg stiller er at to av forfatterene må være norske menn, en norsk kvinne og en Agta Christie bok. Håper på kjappe svar -Plomma Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Ti små negerbarn! Den boken har du sikkert lest alt menne.. Er ikke så veldig inne på norske forfattere, finnes de? (spøk) Det er seriøst at jeg ikke kan komme på noen norske krimforfattere nå. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Mitt særemne (akk så mange år siden) var om Varg Veum, hovedpersonen i en serie av Gunnar Staalesen. Hans bøker er absolutt å anbefale. Akkurat hvilken får du bestemme selv Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jo nesbø - Rødstrupe og Marekors, han har også skrevet fine krimbøker før dette. Lenke til kommentar
chris Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jo nesbø - Rødstrupe og Marekors, han har også skrevet fine krimbøker før dette. Absolutt Rødstrupe ble forøvrig kåret til "Tidenes beste norske krim" av NRK og De norske bokklubbenes folkeavstemming 2004. Rødstrupe var også vinner av bokhandlerprisen i år 2000. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Andre Bjerke skrev endel gode krimbøker, ofte under pseudonymet Bernard Borge. De dødes tjern er kjent, og filmen er også godt kjent. Jeg anbefaler begge. I tillegg kan du se på Sven Elvestad (også han brukte pseudonym, bl.a. Stein Riverton), Jernvognen er nok blant hans mest kjente. http://no.wikipedia.org/wiki/Sven_Elvestad Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jo nesbø - Rødstrupe og Marekors, han har også skrevet fine krimbøker før dette. Av de to, ville jeg gått for Marekors. Men det er bare meg. Lenke til kommentar
andre_sn Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Hadde Særemne om Varg Veum jeg også. Enkle og fine bøker. Han er flink på plot og ikke veldig tunge å lese gjennom. Ellers kan du vel søke på google, etter ferdige særemne og ta de (og samme bøker) veldig enkelt. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 "Døde menn går på ski" av Knut Nærum er litt artig da - det er en helt reell krimbok - selv om den nok harselerer litt med sjangeren her og der =) Lenke til kommentar
synsing Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 "Døde menn går på ski" er morsom ja. Ellers kan du jo lese "Den som frykter ulven" av Karin Fossum. Den synes jeg var veldig interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå