Gå til innhold

Leadtek Geforce 6600 gt, hva kan jeg forvente meg?

lulle

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg ett nytt grafikkort, Leadtek WinFast A6600 GT GeForce 6600GT 128Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP. Har kjørt 3Dmark 03 og får ynkelige 5880 poeng. Sammenlignet med andre tilsvarende kort er dette dårlig slik jeg ser det. Tar jeg feil, eller.....

Maskinen forøvrig består av

:

Arctic Cooling Silentium T1 Miditower Kabinett Sølv/Sort m/350W Stømforsyning

Asus K8N, nForce3 250, Socket-754, ATX ,SATA/ATA, LAN, DDR, LYD, AGP8

AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Arctic Cooling Freezer 64 CPU-Kjøler

2 x Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 (1024mb)

Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA 8MB 7200RPM NCQ

Seagate Barracuda 60GB ATA-100, 7200 RPM, 2MB

Leadtek WinFast A6600 GT GeForce 6600GT 128Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP

Leadtek Winfast 2000 XP Expert

Sunsway/ST Lab PCI FireWire 2+1P m/Ulead Video Studio v7.0SE

Gode tips eller rettledninger mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet mitt klarte nesten 9000 med litt overklokking. Vanlig score skal ligge på fra 6500-7500 hvis jeg ikke tar feil. Med det oppsettet du har skal du klare bedre. Kan ikke huske hvor mye jeg får med standard klokk, men jeg kan sikkert teste det litt senere.

Er du sikkert på at du ikke har skrudd av aa og af? Riktig oppløsning når du tester kortet?

Så litt på futuremar.com. Så blant annet at folk som bare har fått 7800 poeng med hardt overklokket kort som 570/1298. Jeg fikk 8783 ved 501/1097 mhz. Så det er veldig opptil hvert individuelt kort.

Lenke til kommentar

Og 2000 poeng er ganske mye siden kortene er jo identiske, og ble testa med samme clock... Hmmm vil kanskje konludere at det er noe feil med kortet. Hardware hans er jo ganske bra, og skal ikke være noe flaskehals i denne sammenhengen her.

Har du de nyeste driverne fra nvidia... Isåfall kan du prøve omega driverne. Noen påstår at de er bedre enn de vanlige driverne :roll:

Lenke til kommentar

Hvilket skjermkort brukte du tidligere?

Hvis det var et ati kort, har du slettet driverne til det kortet ordentlig?

Har du installert chipset driverne?

Søk etter drivercleaner og bruk det for å fjerne "restene" etter eventuelle ati drivere. Inataller nvidia sin skjermkortdriver på nytt etter det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...