Nighte Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hei, Jeg var inne i bios og skulle se på overklokkingsmulighetene i biosen. Var ingen ekspert og stilte fsb til 205, og satt på en dynamisk overklokkingsfunksjon for å øke ytelsen med 3%. I tillegg gikk jeg fra å laste inn failsafe settings til å aktivere optimized settings. Når jeg så restarta fikk jeg prompt om at ingen disk med boot var å finne, og jeg måtte sette inn bootdevice. Dette fortsetter og fortsetter, og eg kan ikkje komme meg inn i bios fordi nå vil plutselig ikke tastaturet fungere. Det er helt dødt, mens jeg sitter og bruker akkurat det samme tastaturet på en annen datamaskin akkurat nå. Prøvde også et annet tastatur på den dataen, og det funka heller ikkje. Prøvde også andre usbporter, uten virkning. Jeg fjerna batteriet i hovedkortet for å starte på fresh, men problemet vedvarte da også. Hovedkortet er : http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=604. Dette er forøvrig et hovedkort der jeg må laste inn noen drivere via diskett hver gang jeg formaterer og skal reinstallere windows for ellers finner den ikke diskene. Dvd-disken og diskettstasjonen finner den lett. Jeg tror det har noe med at dataen har reset harddisk-driverne, men ettersom tastaturet ikke vil fungere, har jeg ingen måte å fikse dette på. Noen som har noen tips til en som snart begynner gå lei av et trøblete hovedkort? Er dette med driver-opplegget rundt harddiskene utbredt? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 resett cmos. Fult mulig USB-portene har tatt natta og, men prøv først og resett cmos ( Let i manualen til hovedkortet etter jumper for og gjøre det. ) Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Må bare si at nå funker alt perfekt, bortsett fra at jeg får diskett-error hver gang den starter Våger bare ikke pirke mer i det Tusen takk for hjelpen. resetting av cmos funka jo fett (istedet for å sitte og curse på hovedkortet og sjekke hver eneste ledning der for feil) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå