Gå til innhold

Norges styggeste dialekt

Anbefalte innlegg

10 poeng til den som klarer å gjette fra hvilket sted denne dialekten kommer fra (ja jeg vet at dialekt er muntlig, men hallo!!)

Dette er forresten hentet fra en profil på et eller annet nettsamfunn :)

Huff! Vi snakker Nord-Trøndelag, evt sør i Nordland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, jeg syns Verdals-dialekt er litt artig jeg, da. Kommer vel av at jeg har en hel skokk med slektninger fra området.

Ellers er det merkelig at ikke halling, som ville vært min dialekt om jeg prata dialekt, ikke er nevnt med et ord. Noen da mislike denne? :p

Lenke til kommentar
LarsP: Ja, det gjør de faktisk. Tro det eller ei...

Et eksempel: Har hørt Odin prate da de ikke trodde de var på lufta... Han prater sånn!

Jeg hadde Odin boendes på andre siden av gata, der jeg jobbet sist, og hver gang han kom innom for å handle, snakket han normalt. Med dialekt, selvfølgelig, som oss alle andre, men normalt.

Lenke til kommentar
Jeg hadde Odin boendes på andre siden av gata, der jeg jobbet sist, og hver gang han kom innom for å handle, snakket han normalt. Med dialekt, selvfølgelig, som oss alle andre, men normalt.

Mannen er jo ikke normal! Han er sånn som han er, han... Tror ikke på det du sier :tease:

Lenke til kommentar
Trønderdialekten er norges desidert verste dialelkt. Strilespråket på en god 2. plass.

Til de som klager på bergensere, så er det forskjeller på dialeketen internt i Bergen, akkurat som i Oslo. Paradis område har en bergenser dialekt som ikke ligner grisen!

Stril er jo på topp på beste dialekt-listen!

Lenke til kommentar

Den værste er jo sånn über-oslosk... De snakker vel kanskje sånn i Bærum også..

Sånne som sier sne, språg, håbløst osv osv... Og det værste av alt er at de sier Oslo, istedenfor "Oshlo"...

Eller så var jeg ikke så imponert over dialekten til idol-jorun... Litt skuffa over at tv2 ikke teksta når jorun ble intervjuet....

Lenke til kommentar
Den værste er jo sånn über-oslosk... De snakker vel kanskje sånn i Bærum også..

Sånne som sier sne, språg, håbløst osv osv... Og det værste av alt er at de sier Oslo, istedenfor "Oshlo"...

Eller så var jeg ikke så imponert over dialekten til idol-jorun... Litt skuffa over at tv2 ikke teksta når jorun ble intervjuet....

Snakker ikke slik i Bærum! Er vel mest folk over 50 som snakker sånn

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...