LarsP Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 10 poeng til den som klarer å gjette fra hvilket sted denne dialekten kommer fra (ja jeg vet at dialekt er muntlig, men hallo!!)Dette er forresten hentet fra en profil på et eller annet nettsamfunn Huff! Vi snakker Nord-Trøndelag, evt sør i Nordland. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Heh, jeg syns Verdals-dialekt er litt artig jeg, da. Kommer vel av at jeg har en hel skokk med slektninger fra området. Ellers er det merkelig at ikke halling, som ville vært min dialekt om jeg prata dialekt, ikke er nevnt med et ord. Noen må da mislike denne? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Are og Odin har søte dialekter. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Are og Odin har søte dialekter. Ja, for de prater jo sånn til vanlig? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 LarsP: Ja, det gjør de faktisk. Tro det eller ei... Et eksempel: Har hørt Odin prate da de ikke trodde de var på lufta... Han prater sånn! Lenke til kommentar
kag Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 LarsP: Ja, det gjør de faktisk. Tro det eller ei...Et eksempel: Har hørt Odin prate da de ikke trodde de var på lufta... Han prater sånn! Jeg hadde Odin boendes på andre siden av gata, der jeg jobbet sist, og hver gang han kom innom for å handle, snakket han normalt. Med dialekt, selvfølgelig, som oss alle andre, men normalt. Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Trønderdialekten er norges desidert verste dialelkt. Strilespråket på en god 2. plass. Til de som klager på bergensere, så er det forskjeller på dialeketen internt i Bergen, akkurat som i Oslo. Paradis område har en bergenser dialekt som ikke ligner grisen! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg hadde Odin boendes på andre siden av gata, der jeg jobbet sist, og hver gang han kom innom for å handle, snakket han normalt. Med dialekt, selvfølgelig, som oss alle andre, men normalt. Mannen er jo ikke normal! Han er sånn som han er, han... Tror ikke på det du sier Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg synes at alle dialektene er helt like, jeg skjønner alle og dermed legger jeg ikke merke til at de snakker annen dialekt. Norsk er et fint språk, men svensk er mye finere. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Kalles det å være dialekt-døv? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Trønderdialekten er norges desidert verste dialelkt. Strilespråket på en god 2. plass. Til de som klager på bergensere, så er det forskjeller på dialeketen internt i Bergen, akkurat som i Oslo. Paradis område har en bergenser dialekt som ikke ligner grisen! Stril er jo på topp på beste dialekt-listen! Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Bergen, Haugesund og Vennesla etter min mening. Finnes mye annet jævlig der ute og men Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 LarsP: Ja, det gjør de faktisk. Tro det eller ei...Et eksempel: Har hørt Odin prate da de ikke trodde de var på lufta... Han prater sånn! Jeg har jobbet med Odin, så nei - du tar feil. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Den værste er jo sånn über-oslosk... De snakker vel kanskje sånn i Bærum også.. Sånne som sier sne, språg, håbløst osv osv... Og det værste av alt er at de sier Oslo, istedenfor "Oshlo"... Eller så var jeg ikke så imponert over dialekten til idol-jorun... Litt skuffa over at tv2 ikke teksta når jorun ble intervjuet.... Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg synes at alle dialektene er helt like, jeg skjønner alle og dermed legger jeg ikke merke til at de snakker annen dialekt. Norsk er et fint språk, men svensk er mye finere. Ikke snkåne-dialekten... Den er STYGG!!! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Sandnes dialekt, snakker det selv men liker den ikke noe særlig. (Sogndals dialekt er flott) Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Den værste er jo sånn über-oslosk... De snakker vel kanskje sånn i Bærum også.. Sånne som sier sne, språg, håbløst osv osv... Og det værste av alt er at de sier Oslo, istedenfor "Oshlo"... Eller så var jeg ikke så imponert over dialekten til idol-jorun... Litt skuffa over at tv2 ikke teksta når jorun ble intervjuet.... Snakker ikke slik i Bærum! Er vel mest folk over 50 som snakker sånn Lenke til kommentar
svamp Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Og det værste av alt er at de sier Oslo, istedenfor "Oshlo"... Det skrives jo Oslo, så hvorfor ikke? Endret 20. juli 2005 av svamp Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Og det værste av alt er at de sier Oslo, istedenfor "Oshlo"... Det skrives jo Oslo, så hvorfor ikke? Jeg bor i Bærum og sier Oshlo, slik som alle jeg kjenner bortsett fra besteforeldre og en sløydlærer i 50-årene. Fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg