Even. Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Endret 20. juli 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Stavanger og Bergen. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 10 poeng til den som klarer å gjette fra hvilket sted denne dialekten kommer fra (ja jeg vet at dialekt er muntlig, men hallo!!) Dette er forresten hentet fra en profil på et eller annet nettsamfunn Ho Emma, e denj BÆST vænn min, EVER<3<3Ho e e MAX gla ti, å d kjæm e AILJVÆG t å værra å!Emma e tvillingsøster mi=) Som sagt, e ho Emma, MI si, å ingen ska få tak ho ifrå me hellj!<3 **misi** Ho bor innji Bæverfjor`n CiTy, å d e eitj lite stykkje unnja me;( Men ekje så gælle at d kje e godt fær nå (; Ho e å denj tvillingsøstrå e AILDER fekk, men e fannjt ho ettekvart... Å d e e KJØLE gla fær! <3 (L) vi e faktisk AKKORAT likæns å en ting t, vi e eitj team så ingen annjer e....! Næmmeli....: ~TEAM-VAKKER~ Ting vi båe to lika : -Bilæ... -KLE! -Bamså -Kondoma<3:) -Guta=) -Å værræ traktorlespånnj ått kvartainnjer;D -Å sol oss me baby-olje:) -Godteri..... Hehe;) -SYK-SYYYYK humor!!! :o) -Pærwo, Is och lespepower!=) Å vi lika IKKJA : -MOBBING!!! *dræp dæm* -Støgge kleå -Ailjt fær fine bamså! -At brødene glatt, IKKJE kanj oppfør c! -Slæmme folk så kje gotek oss som vi e! *domminga dæm* Meeeen d ekje vits ti å skriv opp ailjt, færdi vi e lik, å kje mær me di! =) Villj nå sæij at ho Emma, e AILT fær me, å vess du/dåkk nåinj gång e ækkel me ho, så slit di!*pang,blo,blåveis* ÆlSkA D LeSpåH MiIiIiIIiIi<3<3<3 EMMA-POPCORN Å BETH-SPAGHETTI POWER 4 LIFE!!!<3:) Takk for besøke, å velkommen tilbake! © Team vakker medlem, Beth-Spaghetti... Get to it, boys Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hattfjelldal eller Vefsn..? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Stavanger er ganske stygt spør du meg. Ender opp med at jeg skriver at all dialekten som finnes i en radius på 15mil rundt Stavanger er stygt. Strupstad: Tipper at det er mellom Fauske og Harstad? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 trøndersk er barskt! sexy at en dame snakker vestlandsk, ekkelt når en mann snakker vestlandsk Lenke til kommentar
kag Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg hater Oslo-vestkant-sosse-dialekt.. Kan kanskje ha noe å gjøre med at dialekten deres ikke eier sjel, personlighet eller karakter for fem flate øre. Den er tvers gjennom uengasjert og kjedelig, imo. Vi er ganske heldige sånn sett i Norge at vi har et såpass rikt spekter med dialekter å boltre oss i. Selv er jeg stor fan av sognemål og små dialekter med grammatiske kromspring som f.eks "oss kjæm no" istedenfor "vi kjæm no", noe man for eksempel kan få høre på Ålen. PS: Til øst-, vest- og sørlendingene her inne: Lær dere forskjellen mellom trøndersk og inntrøndersk! Hadde jeg hatt en femmer for hver gang hadde hørt en komiker eller programleder på TV etterligne en trondheimer, men lagt til seg "namsosing", hadde jeg vært rik for leeeenge siden. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 fint at ingen hater tromsø dialekta Jo jeg Min liste 1) Slik som hun der dama på telenor reklamen om sommertilbud snakker 2)Trøndersk 3)Nord-Norsk 4)Pen stavangersk og pen oslodialekt så hvofor er den ikke i lista de da? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Poenget er vel hvem som snakker dialekt. En lyshåra smellvakker berte med sørlandsdialekt er fantastisk. En sprek THai dame med trønderdialekt er overlegent. Så de som snakker styggt i deres ører er vel også en ubehagelig opplevelse ellers også? Selv har jeg bare vonde minner fra Florø området, og syns derfor at dialekten der suger .D Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 1) Slik som hun der dama på telenor reklamen om sommertilbud snakker Er det ikke Lene Elise Bergum som snakker i de reklamene..? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Trøndersk er ikke det verste nei. Idol-Jorun har den verste dialekten i hele Norge spør du meg. En slags blanding av Dansk og Norsk, bare mye styggere. Husker en Danske fortalte meg på Roskilde at "Vi taler det samme sprog, bare mned forskellig melodi) Synes det var bra sagt! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Sogn og Fjordanesk er iallefall tøft, generelt sett. Ganske variert, dog. Dialekter frå og med trøndelag og nordover er stygt. Stygt. Stygge. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 1) Slik som hun der dama på telenor reklamen om sommertilbud snakker Er det ikke Lene Elise Bergum som snakker i de reklamene..? joda det er hun. ho der hotel ceasar dama Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 1) Slik som hun der dama på telenor reklamen om sommertilbud snakker Er det ikke Lene Elise Bergum som snakker i de reklamene..? joda det er hun. ho der hotel ceasar dama Tagbart. Lenke til kommentar
Diff Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Spesielt området rundt Arendal ehm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg