Staalkontroll Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hørselvern med radio er sendt... Takker, men neitakk. Syntes den er søt jeg... Lenke til kommentar
svamp Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) nei seriøst, florø dialekta er jo den beste dialekta. Ei slik perfekt blanding av nynorsk (med påvirkning fra bergen) , bokmål og egenkomponerte ord og utrykk skal en leite lenge etter. Er du fra førde eller nokke sånt sjit? Bare se på teksten i quoten her, det forklarer jo alt Forresten, Hypsilofodonten: http://www.firda.no/diskusjon/ordet_fritt/article1662629.ece Edit: Les spesielt innleggene til "saddam" og "xxl" Endret 19. juli 2005 av svamp Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Jærsk er nice... ikke stygt det nei Endret 19. juli 2005 av GolfBag Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Stavanger dialekta er den værste.. Spis dritt og dø! Der ser du Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Ingen som kjenner til Lærdal/Årdal da..?Den er jo et stykke for seg selv, men dog kanskje ikke den styggeste.. Ke 're e så e så gale me de 'ra? ^^ Enig. Spesielt årdøler skulle hatt pryl for å snakke så stygt. =P Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Takk. Neida, jeg er fra Skien, jeg. Bare har ikke lagt merke til noe særlig med dialekt her. "Har ikke lagt merke til noe særlig dialekt her."? Hva mener du med det? Alt som snakkes i Norge er jo dialekter... Kverulant. Bokmål, da... Endret 19. juli 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Kverulant. Bokmål, da... De snakker da ikke i nærheten av bokmål på østlandet så det blir jo tåpelig. Ingen snakker bokmål. eod. edit: Har du ikke hatt dialektlære på skolen eller noe? Endret 19. juli 2005 av SBS Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Syns dere er så negative.. Vil heller si hvilke som har finest: Stavanger, sogndal, Karmøy/haugesund mm. og ikke minst Voss Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Kverulant. Bokmål, da... De snakker da ikke i nærheten av bokmål på østlandet så det blir jo tåpelig. Ingen snakker bokmål. eod. edit: Har du ikke hatt dialektlære på skolen eller noe? Så, smartypants, fortell meg hvordan vi prater. Vil da si at det er mange som prater slik man skriver bokmål. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Så, smartypants, fortell meg hvordan vi prater. Vil da si at det er mange som prater slik man skriver bokmål. Vel jeg har ikke noen fra skien foran meg for øyeblikket, så det blir vanskelig å komme med konkrete eksempler, men tror nok ikke det er så vanskelig for deg å høre det selv hvis du tenker litt over hvordan du snakker. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Jeg tenker faktisk veldig over hvordan folk prater akkurat nå, og jeg står fortsatt på at mange prater slik vi skriver bokmål. Endret 19. juli 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg tenker faktisk veldig over hvordan folk prater akkurat nå, og jeg står fortsatt på at mange prater slik vi skriver bokmål. Jeg prater da også relativt likt slik jeg skriver, men det skifter ikke det faktum at jeg snakker bergensdialekt... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Har du vært mye på Østlandet og hørt folk prate? Med tanke på at du er fra andre siden av landet. Selvfølgelig, noen endinger i ord er kanskje litt "diffuse" når det kommer til uttale, med enkelte bokstaver som blir stumme og slikt, men jeg vil fortsatt påstå at det er mennesker i Norge som prater taleversjonen av bokmål. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Har vært mye på østlandet ja og har en del kompiser og kjentfolk derfra. Det nærmeste du kommer bokmål i taleform er enkelte steder i finnmark og ikke på østlandet. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Postet de mest sentrale delene av landet, samt de delene med ekstrem dialekt. Porsgrunn pga. første kriterie. Men jeg kan godt endre det til Skien, og utelate byen deres? Takk. Neida, jeg er fra Skien, jeg. Bare har ikke lagt merke til noe særlig med dialekt her. Har en del familie i skien, porsgrunn og nystrand. Kan ikke si at jeg hører none kjempeforskjell mellom disse dialektene og vanlig oslodialekt. Bortsett fra at de snakker litt mindre "pent". Synes sånn skikkelig nynorsk er fett jeg. Sånn som han metal-fyren på nrk2 snakker. Endret 20. juli 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 1. bergen 2. stavanger fint at ingen hater tromsø dialekta Lenke til kommentar
Even. Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 fint at ingen hater tromsø dialekta Jo jeg Min liste 1) Slik som hun der dama på telenor reklamen om sommertilbud snakker 2)Trøndersk 3)Nord-Norsk 4)Pen stavangersk og pen oslodialekt Lenke til kommentar
Leon Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Bodøværinger og folk fra narvik område snakker usannsynlig stygt... Sagt av noen fra Tromsø!? Fra spøk til alvor. Dette er vel noe en aldri kommer til å bli enig om. For det første har vi dette med generalisering. Jeg er ikke sikker på om jeg kjenner noen som snakker skikkelig Bodødialekt, og kan ikke akkurat si at jeg gjør det selv. Jeg vet deriomt om noen som snakker skikkelig Bodødialekt, og det er nesten skummelt hvor stygt det er. Jeg ofte i Stavanger (Våland) om someren, og jeg blir nesten gal av den usannsynlig stygge dialekta mange prater der nede. Derimot, på Sandnes snakker de vesentlig mye greiere. På kanten til ganske fint, faktisk. Rart med det der. Jeg må forresten få lov til å nominere Dalselv (Husker ikke om det er i Hemnes kommune, eller i Mo kommune. Whatever, Nordland i alle fall), Fauske, og Mørsvikbåtn (Sørfold kommune, Nordland) Edit: 3)Nord-Norsk Tsk, tsk, tsk. Denne generalisering, denne generalisering. Pen Oslodialekt er jo ikke så stygg, da. (Men morsom å gjøre narr av ) Edit2: ....men jeg vil fortsatt påstå at det er mennesker i Norge som prater taleversjonen av bokmål. Ja, de finner du i Tana.. Endret 20. juli 2005 av tipp-ex Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Styggeste dialekt.. Hmm. Det er sossenorsk/vestkantnorsk. Trøndersk er herlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg