Gå til innhold

Norges styggeste dialekt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei seriøst, florø dialekta er jo den beste dialekta. Ei slik perfekt blanding av nynorsk (med påvirkning fra bergen) , bokmål og egenkomponerte ord og utrykk skal en leite lenge etter. 

Er du fra førde eller nokke sånt sjit?

Bare se på teksten i quoten her, det forklarer jo alt :D

Forresten, Hypsilofodonten: http://www.firda.no/diskusjon/ordet_fritt/article1662629.ece :p

Edit: Les spesielt innleggene til "saddam" og "xxl"

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Takk. Neida, jeg er fra Skien, jeg. Bare har ikke lagt merke til noe særlig med dialekt her. :p

"Har ikke lagt merke til noe særlig dialekt her."? Hva mener du med det? Alt som snakkes i Norge er jo dialekter...

Kverulant.

Bokmål, da...

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Kverulant.

Bokmål, da...

De snakker da ikke i nærheten av bokmål på østlandet så det blir jo tåpelig. Ingen snakker bokmål. eod.

edit:

Har du ikke hatt dialektlære på skolen eller noe?

:roll:

Så, smartypants, fortell meg hvordan vi prater. Vil da si at det er mange som prater slik man skriver bokmål.

Lenke til kommentar
:roll:

Så, smartypants, fortell meg hvordan vi prater. Vil da si at det er mange som prater slik man skriver bokmål.

Vel jeg har ikke noen fra skien foran meg for øyeblikket, så det blir vanskelig å komme med konkrete eksempler, men tror nok ikke det er så vanskelig for deg å høre det selv hvis du tenker litt over hvordan du snakker.

Lenke til kommentar

Har du vært mye på Østlandet og hørt folk prate? Med tanke på at du er fra andre siden av landet.

Selvfølgelig, noen endinger i ord er kanskje litt "diffuse" når det kommer til uttale, med enkelte bokstaver som blir stumme og slikt, men jeg vil fortsatt påstå at det er mennesker i Norge som prater taleversjonen av bokmål.

Lenke til kommentar
Postet de mest sentrale delene av landet, samt de delene med ekstrem dialekt. Porsgrunn pga. første kriterie. Men jeg kan godt endre det til Skien, og utelate byen deres?

Takk. Neida, jeg er fra Skien, jeg. Bare har ikke lagt merke til noe særlig med dialekt her. :p

Har en del familie i skien, porsgrunn og nystrand. Kan ikke si at jeg hører none kjempeforskjell mellom disse dialektene og vanlig oslodialekt. Bortsett fra at de snakker litt mindre "pent".

Synes sånn skikkelig nynorsk er fett jeg. Sånn som han metal-fyren på nrk2 snakker.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
Bodøværinger og folk fra narvik område snakker usannsynlig stygt...

Sagt av noen fra Tromsø!?

Fra spøk til alvor. Dette er vel noe en aldri kommer til å bli enig om. For det første har vi dette med generalisering. Jeg er ikke sikker på om jeg kjenner noen som snakker skikkelig Bodødialekt, og kan ikke akkurat si at jeg gjør det selv. Jeg vet deriomt om noen som snakker skikkelig Bodødialekt, og det er nesten skummelt hvor stygt det er.

Jeg ofte i Stavanger (Våland) om someren, og jeg blir nesten gal av den usannsynlig stygge dialekta mange prater der nede. Derimot, på Sandnes snakker de vesentlig mye greiere. På kanten til ganske fint, faktisk. Rart med det der.

Jeg må forresten få lov til å nominere Dalselv (Husker ikke om det er i Hemnes kommune, eller i Mo kommune. Whatever, Nordland i alle fall), Fauske, og Mørsvikbåtn (Sørfold kommune, Nordland)

Edit:

3)Nord-Norsk

Tsk, tsk, tsk. Denne generalisering, denne generalisering.

Pen Oslodialekt er jo ikke stygg, da. (Men morsom å gjøre narr av :wee: )

Edit2:

....men jeg vil fortsatt påstå at det er mennesker i Norge som prater taleversjonen av bokmål.

Ja, de finner du i Tana..

Endret av tipp-ex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...