Togo Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Ordene "læll" og "schø" har blitt blåst opp av ikke-trøndere, jeg kjenner INGEN som bruker de ordene så hyppig som "dere" vil ha det til. Vell, da har du ikke møtt søstra mi for å si det slikt. Jeg liker ikke den trønderdialekta som pressetalsmenn snakker - dvs de er hardcore trøndere men prøver å snakke bokmål kun for pressens skyld. Synes alle dialekter er tøffe jeg (bortsett fra den, da). Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 1.Trøndersk 2.Stavanger dialekt 3.Totensk 4.Sogndal 5.Verdal dialekt Ingen over, ingen under. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 I Verdal så prater man trøndersk? HeavenHell: Så prater jo småjenter noe spesielt uansett hvor i landet du befinner deg. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 TomFu tør jeg spørre hvor du kommer i fra ? hvilken dialekt du som slakter alle her ? Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 LarsP ja de gjør det med et touch av bondedialekt. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Å si Stavanger dialekt blir jo som å si Østlandsk-dialekt. De snakker ganske forskjellig på Jæren og midt i stavanger. Slik stavangersk som Kristian Valen og andre stavangerkomikere snakker er ikke slik skikkelig Stavangersk høres ut. Lenke til kommentar
treant Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 bergensk og klyser fra BÆRUM!!!!! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Bodøværinger og folk fra narvik område snakker usannsynlig stygt... Endret 19. juli 2005 av Hyrlen Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Eh, skjønte ikke poenget med klyser fra Bærum Men, uansett 1.Stavangerdialekt 2.Sørlandsdialekt 3.Totensk 4.Et eller annet hjørne i Trondheim som jeg ikke helt husker hvor er Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Forresten, en dialekt som mange ikke-Trondheimsbeboere hater må være den de prater på sørsiden. Skikkelig bred Trondheimsdialekt. =P Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 GG_CAPS, DA. KULT! Jeg kårer sms'sk til det styggeste språket i 2005. D r ik zant, r d?! vil bare få min mening ut..... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 GG_CAPS, DA. KULT! Jeg kårer sms'sk til det styggeste språket i 2005. D r ik zant, r d?! vil bare få min mening ut..... Da bør du holde deg til bokmål. Ingen som tar sms-språk og overdreven bruk av caps lock seriøst. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Uhyggelig mange som mener at Stavanger-dialekta er styggest her i landet. Kommer selv fra Stavanger, og er stolt av dialekta mi Men ingenting kan måle seg med kristiansans-dialekta. On T: - Tromsø(sk) - Trøndersk - Bergensk Lenke til kommentar
Togo Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 HeavenHell: Så prater jo småjenter noe spesielt uansett hvor i landet du befinner deg. Vel, hu er gamlere enn deg 2 år gamlere enn deg, faktisk Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 HeavenHell: Så prater jo småjenter noe spesielt uansett hvor i landet du befinner deg. Vel, hu er gamlere enn deg 2 år gamlere enn deg, faktisk Småjenter er småjenter uansett alder! Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 TomFu tør jeg spørre hvor du kommer i fra ? hvilken dialekt du som slakter alle her ? Jeg snakker "Steinkjer-trøndersk", den er liksom ikke så "seig" som mange andre trøndersk-dialekter er. Og jeg har vel ikke slaktet alle dialektene her, hadde jeg gjort det hadde sittet her og pratet dritt om alle de andre dialektene her enn de jeg har nevnt, men det gjør jeg jo ikke. Bare du som har fått feil inntrykk lille vennen, kos til deg også. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Jeg nominerer herved FLORØ, norges desidert verste knote/blandingsdialekt. Hadde det vært en tråd om verste by hadde jeg nominert Florø der også nei seriøst, florø dialekta er jo den beste dialekta. Ei slik perfekt blanding av nynorsk (med påvirkning fra bergen) , bokmål og egenkomponerte ord og utrykk skal en leite lenge etter. Er du fra førde eller nokke sånt sjit? Endret 19. juli 2005 av Hypsilofodonten Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 <- Snakker breitrøndersk <3 (Og jeg er fra sørsida, som LarsP så inderlig hater) Mine fem verste: 1. Helgelending (har masse slekt i Helgeland, og dialekta er for jævlig. Den gjør meg dønn seriøst sint) 2. "Fintrøndersk". Er du oppvokst på Singsaker betyr ikke det at du bor i Holmenkollåsen. 3. Vennesla-dialekta. 4. Bergensk. 5. Skikkelig bondetrøndersk, av typen verdalsk. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Til trønderne: Har dere møtt noen som snakker bredt Skaunsk? Det er uten tvil den mest ekstreme dialekten i hele Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg