Gå til innhold

Norges styggeste dialekt

Anbefalte innlegg

Ordene "læll" og "schø" har blitt blåst opp av ikke-trøndere, jeg kjenner INGEN som bruker de ordene så hyppig som "dere" vil ha det til.

Vell, da har du ikke møtt søstra mi for å si det slikt.

Jeg liker ikke den trønderdialekta som pressetalsmenn snakker - dvs de er hardcore trøndere men prøver å snakke bokmål kun for pressens skyld.

Synes alle dialekter er tøffe jeg (bortsett fra den, da).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å si Stavanger dialekt blir jo som å si Østlandsk-dialekt. De snakker ganske forskjellig på Jæren og midt i stavanger. Slik stavangersk som Kristian Valen og andre stavangerkomikere snakker er ikke slik skikkelig Stavangersk høres ut.

Lenke til kommentar
TomFu tør jeg spørre hvor du kommer i fra ? hvilken dialekt du som slakter alle her ?

Jeg snakker "Steinkjer-trøndersk", den er liksom ikke så "seig" som mange andre trøndersk-dialekter er.

Og jeg har vel ikke slaktet alle dialektene her, hadde jeg gjort det hadde sittet her og pratet dritt om alle de andre dialektene her enn de jeg har nevnt, men det gjør jeg jo ikke.

Bare du som har fått feil inntrykk lille vennen, kos til deg også.

Lenke til kommentar
Jeg nominerer herved FLORØ, norges desidert verste knote/blandingsdialekt.

Hadde det vært en tråd om verste by hadde jeg nominert Florø der også :green:

nei seriøst, florø dialekta er jo den beste dialekta. Ei slik perfekt blanding av nynorsk (med påvirkning fra bergen) , bokmål og egenkomponerte ord og utrykk skal en leite lenge etter.

Er du fra førde eller nokke sånt sjit?

Endret av Hypsilofodonten
Lenke til kommentar

<- Snakker breitrøndersk <3 (Og jeg er fra sørsida, som LarsP så inderlig hater)

Mine fem verste:

1. Helgelending (har masse slekt i Helgeland, og dialekta er for jævlig. Den gjør meg dønn seriøst sint)

2. "Fintrøndersk". Er du oppvokst på Singsaker betyr ikke det at du bor i Holmenkollåsen.

3. Vennesla-dialekta.

4. Bergensk.

5. Skikkelig bondetrøndersk, av typen verdalsk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...