Marvil Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Dialekten til Idol-Jorunn kommer jævli langt opp.. Og Sandra. Argh, du måtte nevne henne? Nå hører jeg stemmen hennes i hodet mitt. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Idol-jorun er helt ok til hun åpner munnen. er som hun spyr ord ut. helt grusomt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Synes Jorun har en flott dialekt jeg. Skikkelig bred innlandsk. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Jorun snakker sørlands. Sørlandsk låter grusomt, men fjortisene lot seg sjarmere av dialekten, og stemte henne helt opp til finalen, og som vinner av nerdol. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jepp, jeg er fjorten år og ivrig sms-stemmer! Lenke til kommentar
Innos Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Synes sånn østlands dialekt er helt jævlig, har du tissa i boksa? Jørn! Sånn stavanger dialekt og jæren dialekt er digg, synes også kristiandsand dialekt liksom er litt morsom, synes sånn sørlandsdialekt er utrolig morsom, bergensk også. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Argh, du måtte nevne henne?Nå hører jeg stemmen hennes i hodet mitt. "... Eh.. he..he... mmh.. ee de noke liv dæ utæææ???!!! Ehh..mm... ehh.. ehhehehhehehe!!!" *Dytte puppestellet frem og leke med håret* ARGH. DØ. Endret 19. juli 2005 av HalTan Lenke til kommentar
hylo Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Argh, du måtte nevne henne?Nå hører jeg stemmen hennes i hodet mitt. "... Eh.. he..he... mmh.. ee de noke liv dæ utæææ???!!! Ehh..mm... ehh.. ehhehehhehehe!!!" *Dytte puppestellet frem og leke med håret* ARGH. DØ. *kosepå* Slik dialekt det er i Hobøl, Østfold er jævelig. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Totensk høres forjævlig ut, hvis det er den dialekten jeg tror det er. Men btw, er STOR forskjell på trønder-dialekter, feks. på Verdal bare noen mil fra Steinkjer så snakker de ganske så annerledes. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 ÅSSEN I HELVETTE KAN DERE KRITISERE KRISTIANSANSK OG BERGENSK Lenke til kommentar
embark Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 ÅSSEN I HELVETTE KAN DERE KRITISERE KRISTIANSANSK OG BERGENSK OMG WTF? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) De som har nevnt Fredrikstad, feiler dere folkens? bør ikke tru at vi går rundt og prater som i 3 kæll osv. Jeg snakker helt normalt, hender jeg slenger på en æ her og der men ikke overdrevent. Det årnær sæ i Frædriksta Endret 19. juli 2005 av skate4life Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 ÅSSEN I HELVETTE KAN DERE KRITISERE KRISTIANSANSK OG BERGENSK For Kristiansandsk er grusomt å høre på? Husj, ha dere over til Danmark! Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 ÅSSEN I HELVETTE KAN DERE KRITISERE KRISTIANSANSK OG BERGENSK Hehe, ening, Bergensk er jo bare nyydelig da (selvdigger) Forøvrig er den værste dialekten jeg noensinne har hørt slik norsklæreren min på videregående snakket. Han var stril, som visstnok hadde vokst opp på stord, flyttet til østlandet for å studere, og bosatt seg på sotra igjen. Det låt rett og slett forjævlig, i tillegg til at hver gang han tenkte seg om (og det var ofte, vi tellte rundt 29 ganger minuttet), bare MÅTTE si ææææææ, øuuuaååååå eller en eller annen lignende lyd. Hvertfall, DEN dialiketen, eller blandingen, han hadde. blir vel noe fra stord. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Totensk høres forjævlig ut, hvis det er den dialekten jeg tror det er.Men btw, er STOR forskjell på trønder-dialekter, feks. på Verdal bare noen mil fra Steinkjer så snakker de ganske så annerledes. Ja, det er stor forskjell overalt. Bare i Stavanger finnes det flere titalls forskjellige dialektvarianter. Men hvor mange hadde skjønt hvilken dialekt det var om vi skulle skrive "Tastamål", "Hundvågsdialekt", "Hillevågsmål", "Sundemål" osv. For meg er all trønderdialekt stygg. Og kommer man ut til småbygdene som Verdal, Melhus eller Stjørdal, blir det jo enda tjukkere og verre. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 GG_CAPS, DA. KULT! Jeg kårer sms'sk til det styggeste språket i 2005. D r ik zant, r d?! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Samisk er et språk, ingen dialekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg