Gå til innhold

Norges styggeste dialekt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den værste er jo sånn über-oslosk... De snakker vel kanskje sånn i Bærum også..

Sånne som sier sne, språg, håbløst osv osv... Og det værste av alt er at de sier Oslo, istedenfor "Oshlo"...

Eller så var jeg ikke så imponert over dialekten til idol-jorun... Litt skuffa over at tv2 ikke teksta når jorun ble intervjuet....

Hallo! Folk har ikke snakket sånn siden krigen. Det er abseloutt ikke snobbete å snakke på den måten siden folk er vanligvis over 70 hvis de skal snakke sånn, ikke små fjortisser med rosa pannebånd.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva slags dialekt Valgerd Svarstad Haugland har, men den dialekten fyller meg med hat.

Edit: Den "hippe" snakkemåten ned i sør (vet ikke helt hvor siden dette "fenomenet" sprer seg alt for raskt) plager også vettet av meg "shøtt, shylling". Ahhh brenn!

Endret av BazeLaze
Lenke til kommentar

Topp 4 av de styggeste:

- Trøndersk

- Hardcore Indre Oslo Sentrum-dialekt. *Grøsse*

- Idol-jorun-dialekt, a.k.a sørlandsdialekt

- Nordnorsk

- Øvre Hallingdal og omegn-dialekt

Syns egentlig dialektene i Rogalandsområdet er ganske fine, jeg. Og selvsagt bergensk :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Vestlandsdialekt

Hvilken av de? ;)

Nå har ikke jeg telt, men det finnes ufattelig mange vestlandsdialekter. Alt fra Molde-dialekt til Sogndal-dialekt og Bergensdialekt.

EDIT:

Kom forresten på en dialekt jeg ikke kan fordra; Stord-dialekten! Åfyttihelsike :wow:

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Enig med de fleste her med

Trøndersk

Nordnorsk

Vestlandsdialekt

Sørlandsdialekt

Men kommer mye ann på hvor dyp dialekt det er.

"Vestlandsdialekt","Sørlandsdalekt", "Nordnorsk"....... Jaja, en som ikke er helt orientert på dialekter og geografi skjønner jeg.

Lenke til kommentar

Tja, jeg fant ut hvor Valgerd kom ifra: Kvam, Hordaland. Et sted jeg aldri skal dra til hvis alle prater slik som hun der.

Jeg tror jeg også ville listet opp Akser og Bærumsdialekten.

Edit: stor B

Endret av BazeLaze
Lenke til kommentar
Tja, jeg fant ut hvor Valgerd kom ifra: Kvam, Hordaland. Et sted jeg aldri skal dra til hvis alle prater slik som hun der.

Jeg tror jeg også ville listet opp Akser og Bærumsdialekten.

Edit: stor B

Hvorfor er Bærumsdialekt så stygt? Ikke kom med "über-Oslosk" for det snakker vi ikke her

Lenke til kommentar

Lite oppsumering etter jeg har fått tenkt meg om:

- Ålesund

- Molde

- Stord

- Kristiansand

- Fredrikstad

- Verdal

- Mosjøen

- Andselv

Se her, det gjelder å være spesifikk når det kommer til dialekter. Jeg synes det blir meningsløst å skrive sørlandsk, trøndersk, vestlandsk og lignende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...