Gå til innhold

Den store Huntertråden

Anbefalte innlegg

Pass på at du sammenligner med like wpn skill OG har samme speed quiver/pouch for ammo ;)

Ny pouch med fres i får du fra AV.. ;)

Balle

8639517[/snapback]

Får sjekke igjen etter jeg har fått weaponskill opp på samme nivå.

Har epic 18 slots quiver med +15 speed, men sammenlignet våpnene uten ammo så det skulle ikke være noen forskjell der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Death Ravager har samme skin som drøssevis av ravagere i Outlands, så ville ikke følt meg så veldig spesiell :p (utenom på lowlvl kansje..)

Den kan heller ikke og vil heller aldri kunne angripe noen i PvP, så og ha den til en twink høres ganske bortkasta ut for meg..

Etter patchen vil den heller ikke kunne mates, så den vil bli ubrukelig i PvE siden den vil dø ganske fort, (i PvP er jo happiness på maks hele tiden, men den er jo allerede ubrukelig i PvP så...)

8609529[/snapback]

Jaja, den er kanskje ikke så bra, men den er sjelden :p Derfor eksotisk :!:

Lenke til kommentar
Da vi er inne på eksotiske pet må jeg bare legge fram "Death Ravager"

Det vil ikke være mulig å tamme dette dyret i neste patch.

8639854[/snapback]

Hvis du hadde giddet å lese litt til hadde du sett at jeg vet det. Det står helt nederst i tråden

Lenke til kommentar
Pass på at du sammenligner med like wpn skill OG har samme speed quiver/pouch for ammo ;)

Ny pouch med fres i får du fra AV.. ;)

Balle

8639517[/snapback]

Får sjekke igjen etter jeg har fått weaponskill opp på samme nivå.

Har epic 18 slots quiver med +15 speed, men sammenlignet våpnene uten ammo så det skulle ikke være noen forskjell der.

8639975[/snapback]

Du må ev. unequippe quiver/pouch også da, ikke bare ammo.

Men det og blir feil da wpn- speed teller inn

Lenke til kommentar
Valanos Longbow er crap for PvE.

Den er altfor treig. 2.80 i speed duger ikke, det optimale er rundt 2.40; 2.30 uten delays.

Gå for Skyfire-hawk bow som dropper fra andre bossen i Shattered Halls i stedet. Mye bedre. (Beste blå våpenet som finnes for øyeblikket)

Når det kommer til scope er også +12 damage scope bedre enn 2% crit scope.

La oss si at du har en speed på 2.10 (Med quiver o.l.)

12/2.10= 5,714 mere dps.

8639875[/snapback]

Og ja, Steady Shot rotation er den beste dps rotasjonen.

Du får pressa inn et skudd mellom hver auto shot cooldown.

Lenke til kommentar

Den er altfor treig. 2.80 i speed duger ikke, det optimale er rundt 2.40; 2.30 uten delays.

Gå for Skyfire-hawk bow som dropper fra andre bossen i Shattered Halls i stedet. Mye bedre. (Beste blå våpenet som finnes for øyeblikket)

12/2.10= 5,714 mere dps.

8639875[/snapback]

Fullstendig feil. Skaff deg et range som er 2.8 eller tregere. Hvorfor? Du kan få inn 2 shots mellom hver autoshot. F.eks: auto, steady, arcane, auto, steady, multi, auto, steady, auto, steady osv osv.

12 dmg scopen er bedre enn 28 critrating scopen hvis bua di er raskere enn 0.7 speed. Hvorfor? Fordi 12 dmg scopen adder ikke til alle skuddene som steady og arcane. Mens 28 critrating gjelder alle skuddene dine. Konklusjon: Skaff deg critscopen asap.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

(Nemistwh @ 18/05-2007 : 16:50)

12/2.10= 5,714 mere dps.

I likhet med Radhoo er jeg sterkt uenig i alt dette, i alle fall dersom du er marks eller survival. Beklager, men når du sier at Valano's er crap for pve så mangler du grunnleggende kunnskap om hunter pve. 2.80 er nær perfekt speed forutsatt at du har en middels god internet connection eller bedre. Du klarer fint for eksempel:

auto- steady+multi-auto-steady-auto-steady+arcane-auto. (Jeg har en macro som jeg spammer)

Med hunter cast bars (add on) vil du se at du ikke delayer auto shot i det hele tatt. Du vil knuse en ren auto-steady rotasjon. Arcane og multi= drastisk økning i dps

Du vil neppe klare dette med Skyfire-hawk buen, den er for rask etter mitt syn(for MM eller Survival) og bør overlates til rogues eller warriors (ok, satt litt på spissen). Det er mulig den fungerer bedre for beast, på det området må jeg melde pass.

I tillegg er det fremdeles slik at det er bedre med langsomme våpen i pvp (ikke like ekstremt som før riktignok).

Valanos' longbow er en ekstrem "value for money" bue, både til pve og til pvp. Jeg kjøpte den asap da jeg dinget lvl 70 og brukte den frem til Steelhawk X-bow fra Kara. Jeg har ikke angret et sekund på det kjøpet.

Ta en kikk på ranged weapon drops fra Kara og andre lvl 70 raid instances. Du vil se at de fleste våpnene har en speed på mellom 2.7-3.00. Ta også en kikk på gladiator våpnene. Det er en grunn til at våpnene har den speeden.

For så vidt gjelder +12 scope vs +28 crit rating scope så mener jeg bestemt at +28 crit rating knuser +12 dersom du ikke har en ekstrem kjapp attack speed. På grunn av pris ville jeg derimot ikke investert før du fikk epic pvp eller pve våpen (kjøp +10 inntil videre, mye billigere)

+12 dmg har 0 virkning på steady shots og begrenset virkning på arcane shot. Jeg er usikker på virkninge på multi.

+2 % crit (du må ha 80 agility får å oppnå 2% crit) virker på alt. Auto, steady, arcane og multi. Til og med på silence shot uten at det betyr noe som helst. Tenk også på alle abilities som trigger for oss på en crit..... (Kill Command, Go for the troath, expose weakness etc etc)

Jeg er heavy marks med en dash i survival (trap talents for heroics). Jeg har ligget på ca 2070 AP lenge nå, men har gått opp fra 19,5 % crit til 22,4 % (blanding av lvl 70 blues, heroic lvl 70 blues og Kara drops). Denne økningen har virkelig betydd mye for min dps. Riktignok har jeg også fått såpass mye hit gear at jeg alltid har +5 % hit på normal mobs og litt over 8% på boss fights. Dette betyr også en god del.

Det er ekstremt vanskelig å øke crit % på lvl 70 dersom du ikke velger å bruke mye rogue leather (og dermed gimpe mana og mp5). For meg er valget enkelt. +28 crit rating scope all the way!

Lenke til kommentar
Da vi er inne på eksotiske pet må jeg bare legge fram "Death Ravager"

Det vil ikke være mulig å tamme dette dyret i neste patch.

8639854[/snapback]

Hvis du hadde giddet å lese litt til hadde du sett at jeg vet det. Det står helt nederst i tråden

8641234[/snapback]

Du trenger ikke bli eplekjekk for det.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg levler opp en hunter nå kunne det vært greit å vite om det er noen macros jeg bør ta i bruk. Tenker da litt på shot kombinasjoner, så om det var noen som kunne eventuelt linke til en side eller komme med noen macros hadde det vært flott.

Synes ikke jeg finne noen spesefikk hunter macro threads over hos blizzards forums.

Takker på forhånd

Endret av GhsotFace
Lenke til kommentar

En liten guide for å prøve å maxe dpsen:

1. Last ned http://wow-en.curse-gaming.com/downloads/a...sorrens-timers/ Denne addonen er et must for alle hunters.

2. Specc 100% pve http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...000000000000000 Fin fin pve specc. Imp Hm for mm hunters er must.

3. Mekk macroer:

#showtooltip Steady Shot(Rank 1)

#show Steady Shot(Rank 1)

/castsequence reset=3 Steady Shot, Auto Shot

#showtooltip Kill Command(Rank 1)

#show Kill Command(Rank 1)

/cast [exists,target=pettarget] Kill Command

4. Skaff deg et range våpen som har 2.8 speed eller høyere. 2.9 - 3.0 er ideelt

5. Lær deg shotrotasjon. Atm så bruker jeg auto, steady, arcane,auto,steady,multi,auto,steady,auto,steady.

Det er her sorrens timer kommer inn. Den hvite skaden til en hunter står for typ 30-40% av all skaden. Begynner du å caste en steady eller en multi 0.5 sek før neste auto kommer så mister du verdifull hvit skade.

Globale cooldownen til hunters er 1.5 sek. Så hvis du er uheldig å kommer under 2.0 speed med rapidfire og heroism, så enten ta vekk rapidfire eller bare autoshot til rapidfire er ferdig. Har du en speed som er under 2.0bså mister du dps pga den globale cooldownen. Samt at det tar alltid 0.5 sek fra siste skudd er utløst til autoshot kommer.

Når du bruker hasteitems eller abilities så spam kun steadyshot. Ikke prøv med 2 shots mellom autoene. Det har du ikke tid til.

Ideelt etter en fight så skal du ha like mange autoes som steady.

6. Ikke slack. Slacker du så mister du mye dps. Jeg stirrer såpass mye på sorrens barene at jeg ikke helt vet hvilken boss jeg er på. Mister jeg et shot eller forsinker 1 auto så har jeg mistet alt fra 600-1500 dmg på 1 sek. Og skjer dette ofte under en fight så havner en bak <insert et nick som gjør lite dps> i dmg done. Og det er ikke et godt tegn.

7. POT. Fel mana pot er et must, Etter patchen så er enten flask eller agi og mp5 pot et must. Uten de så kan du bare gi ifra deg plassen til en som har pots.

Personlig så bruker jeg agi og mp5 elixir pga surv specc.

8. Sett inn gems på alt du har. Er du MM så gå for 16 ap gems. Enchant alt gear. Skaff deg crit scopen. Crit scopen er mye bedre enn 12 dmg scopen.

9. Max ut hit før du gjør noe annet. For å treffe en boss på lvl 73 så MÅ du ha 8.6% hit. MUST! Ikke no vits å springe rundt med 2500 ap når du har 2% hit.

Liten guide jeg mekka til guilden for en liten tid tilbake. Er sikkert noe som kan tweakes. Isåfall kom med forslag.

Lenke til kommentar

Så har val radhoo spilt hunter siden dag 1 også. Husker å sett et bilde av han i stv ganske tidlig etter launch. Og et i IF der han snakker med en som styrer en griphon =)

Ikke rart han er så skilla ;) bra man har noen sånne her inne.

Lenke til kommentar
The above all have a chance to happen, based on your and your target's stats.

Base miss rate against an equal leveled target is 5%.

Against a mob 3 levels higher than you, you have 8.6% miss rate.

Bosses are considered to be 3 levels higher than you when it comes to calculations regarding hit, crit, resists (and glancing blows, parries and dodges - melee only).

http://hunterguide.wikispaces.com/Theorycraft

Veldig bra wiki for hunters. Mange av teoriene er tatt fra Lactose sine lange theorycraft math.

For de som ikke vet hvem han er, så er han nr. 1 hunter theorycrafter. Har ikke peil hvor mye g han har brukt bare på å teste nye talentspeccs. Samt hvor mange timer han har brukt på å skyte på de udødelige mobsene i blasted lands. Men det er mye. Kommer alltid med 4 siders mattematisk utregning på sine teorier. Og de stemmer. Ikke at jeg har gidda å sjekket om tallene er riktige, men det har vært en del andre thorycrafters som får orgamse av å regne ut slike tall som har sett over matten hans.

Konklusjon: Du bør helst makse hiten før du gjør noe annet. En miss er bare en bortkastet crit imo. og 8.6% hit er ikke no prob.

Som surv specc så har jeg 8.6% hit med surfooted samt 30% crit. Som MM hadde jeg 8.6% hit og 21% crit.

Edit: Hvis noen lurer på om hvorfor det ikke er 8% hit isteden for 8.6% hit. Så er det pga defence til mobben. Jo mer defence, jo mer misser man.

Skyt på en tank kompis der han har på seg lite def gear og etterpå mye def gear.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Så har val radhoo spilt hunter siden dag 1 også. Husker å sett et bilde av han i stv ganske tidlig etter launch. Og et i IF der han snakker med en som styrer en griphon =)

Ikke rart han er så skilla ;) bra man har noen sånne her inne.

8696621[/snapback]

Å ha spilt hunter fra dag 1 betyr ikke at en er skilled. F.eks Deetee som har spilt rogue fra dag 1, så er det ikke lenge siden han fant ut at han kunne bruke distract uten å være i stealth. Hehe :p

Bare litt intern axemen humor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...