Gå til innhold

Den store Huntertråden


Anbefalte innlegg

I de siste instancene jeg har vært på har jeg eid både rogue og mage i dmg-meter. Er det for det er litt bugga?

Det ser ofte slik:

 

Hunter: 32%

Mage/rogue: 24%

Shaman: 24%

Warrior: 12%

Mitt pet: 8%

 

Jeg gjør ikke bare dmg, driver også med trap, scare beast, ol.

 

 

Og en annen ting: Er digg å være lvl 60 hunter i AV btw :D digg å spamme multishot: 1224 , 1332, 1665 dmg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

diggere å være 70 hunter i AV, frosttrap på bro'er og andre chokepoints, multishot for 2k på 3 targets, totalt urettferdig for meg og min triste warrior, spesiellt arcane shots som spiser seg tvert igjennom 12k armor -.-

 

Angående dmg metere kan det jo hende at du ikke resat den før du gik inn i instancen, hvis ikke er du bare god og heldig, står jo på svart hvitt at du gjør 40% av dmg'en der (m/ pet, som er teknisk sett din skade). over aggroer du mer? frosttrapper du ordentlig? og ikke minst, hva drver shaman'en med, noen må jo heale! :p

 

Også generellt til hunter-tråden: Jeg er en av de som aldri kunne levlet en hunter forib lvl 19 twink, klarer ikke finne moroen i klassen, men alikevel setter jeg pris på en hunter som spiller med to hender. overraskende mange hunters (og dere er jo en står prosenthalvdel på de fleste servere.. ;) ) har null peiling på samarbeid i gruppen, slik jeg ser det kan dere gjøre følgende samtidig:

 

-pet-tanke non elite mobs

-ice trap'e ett target (aggropull og freeze)

-scare beast

- dps light på siden

-feign death ved overaggro

-kite mobs vekk

og med mail så overlever dere gjerne lengre enn cloths, og derfor kan "tanke" til tank kommer og hente.

 

hvorfor er det slik at mange hunters velger å ikke legge feller på hvvert pull, dps'er på multimobs (multishot ++ ), feign death kun på garantert wipe for så å stå og være ubrukelig mens dere venter på at resten av party'et CR? Beklager, jeg vet det finnes gode hunters også, men noen av dere burde bli huntermisjonærer og forklare nub-versjonene av hunters at de utnytter minimalt med potensialet sitt. :p

 

*whine over* har hatt dårlige erfaringer med huntere i det siste, og jeg vet jo at det kan være "mye" å tenke på med petcontrol, feller og så videre, men det er imo grunnen til at noen ville spille hunter to begin with, de som liker å kontrollere mer enn 4 knapper.

Lenke til kommentar
Angående dmg metere kan det jo hende at du ikke resat den før du gik inn i instancen, hvis ikke er du bare god og heldig, står jo på svart hvitt at du gjør 40% av dmg'en der (m/ pet, som er teknisk sett din skade). over aggroer du mer? frosttrapper du ordentlig? og ikke minst, hva drver shaman'en med, noen må jo heale! :p

 

8239190[/snapback]

 

Jo, resetter alltid til første encounter mot mobs. Slang ikke healer opp på lista, shaman er dps :)

Lenke til kommentar

Gratulerer! Deilig følelse, ikke sant!

 

Det du må fortelle deg selv at du er der du hører hjemme.

 

Det er helt normalt for en god hunter å toppe damage meter /Sw Stats i en instance gruppe. Ubeskjeden som jeg er, må jeg si jeg blir overrasket de gangene jeg ikke gjør det. I de tilfeller jeg har hovedansvaret for crowd control, inntar jeg som regel annenplass, like bak en god mage, lock eller dps warrior. (sjeldent jeg spiller med gode rogues). Jeg har heller ikke spilt med en shadow priest på lenge. En god priest hadde sikkert ligget i eller nær toppen.

 

Dersom du som hunter ikke ligger nær toppen (med pet inkludert - tips merge pet med egen damage) jevnlig, bør du spørre deg selv hva årsaken er. Det kan være at du er undergearet, at du har en mer pvp-vennlig spec/gear eller det kan være at du ikke bruker effektive shot rotasjoner. Posisjonerer du deg riktig i forhold til bruk av multishot etc? Bruk av misdirection på lvl 70 åpner for deilig nuking ummidelbart. Det kan også være at du må bruke litt mere pots. Andre klasser bruker etter min erfaring langt flere pots i instanser enn pug hunters. Fel strangth elixir, onlsaught (stacker ikke), elixir of mastery, major agility elixir, major mageblood etc etc gir en sinnsyk buff.

 

Det er først i større raid (25-40) vi kan ha problemer med å henge med. Dette skyldes etter min oppfatning:

 

- Ofte vanskelig å bruke pet effektivt (aoe etc, pet health er latterlig liten på lvl 70)

 

- Pet damage scaler alt for dårlig.

 

- Vi drar ikke i samme grad nytte av buffs som andre klasser. Tenk battle shout, paladins auras, totems etc

 

- Vi plasseres ikke optimalt i gruppene. Man har 1 tank gruppe, en healer gruppe, en caster gruppe, en melee gruppe og en diverse gruppe. Hunters plasseres der det er "plass", ikke der de kan dra maksimalt nytte av buffs som for eksempel leader of the pack.

 

- Hunter "end game gear" scaler ikke like godt som warriors og casters. (rogue gear bør også buffes etter mitt syn)

 

Min konklusjon: Den enkelte spillers evner (og vilje) teller mer enn klasse.

Lenke til kommentar

Spiller jevnlig med en "pervers" mage, og ligger alltid bak han hva dmg angår. I randomgroups er jeg veldig ofte øverst på lista, selv uten bruk av pet. Bruker en 0/50/11-build som jeg er relativt fornøyd med. (lvl 70)

 

Hemmligheten slik jeg har erfart, er å bruke et tregt våpen slik at du enklere klarer å tre stings/steady-/arcane-/multishots i mellom auto-shottene. Og som en annen sier, stå riktig slik at du klarer å fyre av multishots uten å bryte polymorph/freeze traps/sap.

 

I PVE er stamina så og si uinterresant, sats på Attack Power/Crit/AGI. Bruk pots, og bruk den beste agro-wipern i WoW ofte : Feign Death. Bruker også Rapid-Fire (med 2 min. redusert CD) hele tiden, jeg "sparer" aldri på den i tilfelle krise..

 

Har du agro, og CD på feign death, bruk scatter-shot/wing clip/misdirection/freeze trap/disengage, alt etter hva situasjonen tilsier at du skal bruke. Gjerne bytt over til Aspect of the Monkey.

Lenke til kommentar

må vel egentlig hoppe inn her som prest, har vært med i instancer med både dårlige og gode huntere, dem som gjør mye dmg og dem som slacker.

Oppgaven, DPS gjør andre classes bedre imo, men en hunter som kan spille(mest i 5manns instancer) har så god mulighet til kiting av mobs, traps osv. Jeg har vel egentlig spillt med kun EN hunter som virkelig kunne spille, og jeg ble imponert over klassen.

Lenke til kommentar
I de siste instancene jeg har vært på har jeg eid både rogue og mage i dmg-meter. Er det for det er litt bugga?

Det ser ofte slik:

 

Hunter: 32%

Mage/rogue: 24%

Shaman: 24%

Warrior: 12%

Mitt pet: 8%

 

Jeg gjør ikke bare dmg, driver også med trap, scare beast, ol.

 

 

Og en annen ting: Er digg å være lvl 60 hunter i AV btw :D digg å spamme multishot: 1224 , 1332, 1665 dmg :D

8238167[/snapback]

Hvis du ikke er på topp på ditt eget meter gjør du noe galt. Rett og slett fordi din combat log ikke viser alt de andre gjør. Det må synkroniseres mot alle du sammenligner deg mot for å gi mening. Spesielt på AOE legger jeg merke til at meteret mitt ofte ikke gir noe utslag på folk som jeg ikke er synkronisert mot.

 

Har kjørt en del instanser med noen kompiser på shamanen min i det siste (elemental). Der er jeg alltid øverst med god margin på mitt eget meter, men hvis vi kjører synkronisert detter jeg alltid ned til rundt 80% av fire magen, enda mindre hvis det er noe AOE involvert. (Ja, jeg kjører med utvidet combat log)

 

Man kan selvfølgelig indentifisere store utslag hvis noen slacker, men skal man "konkurerre" på dps MÅ man synkronisere metre.

 

Det sagt så skal det være mulig for en hunter å nå opp helt i toppen på dps. Steady shot var en god boost og de som har lært seg å bruke det kommer ofte høyt opp.

Lenke til kommentar

Et par tips for å makse damage som hunter:

 

*Følg med på theorycrafting. Følg med på stickies i WoW-forumet.

 

*Bruk riktig gear - dette betyr ikke nødvendigvis epics/blått gear bare pga. fargen. I TBC er det mye gear som er "feil" dvs. det er mye gear som er overpowered/underpowered i forhold til item level (desverre er en del av det allerede nerfa). Se på stats og bruk det som passer i forhold til din spec.

 

*Finn en god spec som passer deg.

 

*Bruk shotweaving, dvs. bland inn multi/steady/arcane shot mellom auto-shot. Timing er viktig. hvis du har problemer med timingen, kan du lage en macro som gjør dette for deg. f.eks. en steady shot/auto shot macro.

 

*En av hunters store fordeler er aggro kontroll. Bruk feign death/ evt. disengage når du nærmer deg toppen av threat-lista (for du bruker threat-meter, ikke sant?), så kan du nuke mer. Bruk også misdirection så ofte du kan. Bare så det er sagt, så er IKKE feign death til for at du skal kunne spare på durability ved å feigne når gruppa wiper. Feign FØR du har aggro! Feigning har også en tendens til å skremme vannet av healers, noe jeg ser på som en bonus-effekt :innocent:

 

*Ikke glem å bruke rapid fire

 

*Lær deg å bruke pets. Husk at pets gjør mer damage når de er well-fed. lag deg en macro som lar deg starte/stoppe pet-attack med én keybinding. Passive skal være PÅ (det er du som bestemmer over petten, ikke omvendt), growl skal være AV (med mindre pet er offtank), cower skal være AV (sløsing med focus points, imo). Hvis peten din dør, så har du mistet en vesentlig del av din dps. Buffs på pets er en fin ting.

 

*Bruk traps! Lær deg hvilke traps som passer når. Ikke bare freezing-trap.

 

*Husk at det er et par shots/stings som kan brukes mens du beveger deg. F.eks. arcane-shot, concussion-shot og alle stings. Lær deg å strafe til en bedre posisjon mens du bruker en av disse. F.eks. kan du strafe, fyre av et conc-shot for så å følge opp med et steady-shot når du står stille igjen (conc-shot gir dazed-effect på mobs, som igjen gir damage bonus på steady-shot). Avpass i forhold til mana-konservering.

 

*Bruk potions hvis du føler at det trengs. Sporeling-snack til pet er også en fordel. Mana-oil på dual-weild våpen stacker.

 

*Keybindings er et must.

 

Det er mye mer jeg ikke kommer på i farta. Bottom-line er at "alle monner drar", så ikke slack :)

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
bruk sw_stats.

8240769[/snapback]

Felles for alle metre er at de parser all damage i din combat log og summerer skade på grunnlag av den. sw_stats er muligens bedre på å parse enkelte ting, samt at den bruker flere av optimaliseringsmulighetene til loggen, men er fremdeles avhengig av synkronisering for å bli riktig.

 

Det er ikke en bug at den er så "deg" sentrisk, men den baserer seg på det blizzard mener du trenger å vite i din egen log, det inkluderer alt du gjør + det den tror er interessant av det de andre gjør.

Lenke til kommentar
bruk sw_stats.

8240769[/snapback]

Felles for alle metre er at de parser all damage i din combat log og summerer skade på grunnlag av den. sw_stats er muligens bedre på å parse enkelte ting, samt at den bruker flere av optimaliseringsmulighetene til loggen, men er fremdeles avhengig av synkronisering for å bli riktig.

 

Det er ikke en bug at den er så "deg" sentrisk, men den baserer seg på det blizzard mener du trenger å vite i din egen log, det inkluderer alt du gjør + det den tror er interessant av det de andre gjør.

8240898[/snapback]

 

Joda, men SW_stats synkroniserer automatisk med andre som har SW_stats, slik at den hele tiden viser "tilnærmet korrekt". Blir mer nøyaktig til flere i gruppen som bruker den selvfølgelig.

Lenke til kommentar

@Likferd - takker for opplysningen :thumbup:

 

slik jeg ser det kan dere gjøre følgende samtidig:

 

-pet-tanke non elite mobs

-ice trap'e ett target (aggropull og freeze)

-scare beast

- dps light på siden

-feign death ved overaggro

-kite mobs vekk

og med mail så overlever dere gjerne lengre enn cloths, og derfor kan "tanke" til tank kommer og hente.

 

*whine over* har hatt dårlige erfaringer med huntere i det siste, og jeg vet jo at det kan være "mye" å tenke på med petcontrol, feller og så videre, men det er imo grunnen til at noen ville spille hunter to begin with, de som liker å kontrollere mer enn 4 knapper.

8239190[/snapback]

 

Pleier å gjøre det du skriver på den lista ++ Men, scare beast må jeg inrømme jeg bruker svært lite i instances. Det blir mere en pvp-skill for min del. Lang casting time er det også :cry:

 

Så også at du nevnte traps og at folk ikke legger dem ut. For min del er det en av følgende grunner hvis jeg ikke legger ut traps før pull:

 

*vi har nok cc fra før, så jeg kan spare trapen min til et nødstilfelle. F.eks. hvis en healer får aggro. Scatter-shot + trap = hunter saves the day.

 

*en skjelden gang i blandt er det mobs som traps ikke funker på

 

*noen tanks skjønner tydeligvis ikke konseptet med at mobs må løpe inn i trapen (eller i alle fall i nærheten), utrolig annoying etter f.eks. en misdirect pull. Andre insisterer gjerne på å thunderclappe, eller bruke annen aoe damage som breaker trapen. Noen finner det tilogmed for godt å angripe mobs som er trappet før mobs som ikke er cc'et er døde.

 

- nok sånne tilfeller på rad, så gidder man ikke å sløse tid på å prøve å trappe noe, rett og slett.

 

 

"dps light på siden"? Blir nesten litt fornærma av sånt gitt :!: Hunter's primær-rolle er og blir DPS. Hvis alt hunterne du har spillt sammen med har klart å skvise ut er "light" dps, og samtidig ikke klarer noe annet heller, så skjønner jeg at du er frustrert.

 

Som hunter er frustrasjon en vanlig greie for meg. Hver gang jeg spiller blir jeg føkkings diskriminert. Det hjelper ikke om jeg spiller feilfritt, aldri drar aggro og ligger på toppen av damage-meter. Det er alltid en dust som klarer å lire av seg noe type "ololol ai dont wnat to play with huntard tehy suck!!1".

 

Tilogmed folk i guildet mitt sitter med denne sære holdningen. Opplever å få færre invites, rett og slett fordi jeg er hunter.

 

Jeg gjør plenty dps, jeg trenger aldri heals og jeg sjonglerer cc + pet på toppen av dette. Wtf? Why no invite?

 

..."lets get a mage, they can sheep and make water" :wallbash:

 

*whine over*

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Du får en gunner fra HH, epic.

Jeg har ingen hunter og sliter med å finne huntere som gjør særlig dmg. Hva er primærstats for dere. Jeg får høre crit og agi. Stemmer dette eller hører ap/str også inn her. Ranger gjerne. På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Hunter primærstat er agility.

 

Agility gir: melee attack power, ranged attack power, armor, critical strike chance og dodge.

 

De viktigste av disse igjen er ranged attack power og critical strike chance.

 

Sekundærstat er intelligence.

Lenke til kommentar

Agility gir absurd lite attack power i forhold til hvor mye man får i pure +ap på items i TBC. Crit-bonusen er fin, men crit > / < +ap er vitterlig en smakssak, og jeg liker å holde skaden min jevn og forutsigbar.

 

Intellect hadde kanskje vært en ok sekundærstat om det var slik at jeg løpte rundt ubuffa og pumpet ut skade hemningsløst, men raidbuffa har jeg nok regen gjennom mp5 på gear og buffs at jeg som regel greier meg med aspect of the hawk. Popper super mana pots på hver cooldown på seriøse tries, og trenger som regel aldri å bruke viper uten at det er farm kills hvor jeg kan ofre litt dps for å holde det billigst mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...