Gå til innhold

Den store Huntertråden

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er SV hunter atm.

Leste en guide på wow eu hunter forumet hvor det ble sagt at man skulle ha så mye hast at cobra shot tok ca 1.66 sec.

Stemmer dette?

Så jeg trenger kun nok hast til at cobra shot tar 1.66 sec? Og alt over er undøvendig?

Er hitcap, eller jeg er kanskje 0.20 ifra hitcap på raidbosser.

Lenke til kommentar

Akkurat pusset støv av hunteren min: Juzhunt @ Tarren Mill. (Armory er sperret på jobb så får ikke linket)

Satt den opp som survival, men er det fortsatt det som vil gi mest dps? Vurderte BM frem til lvl85 for lettere questing, men ser ut til å fungere helt greit som SV.

Kjører følgende:

Stats order:

hit > agi > mastery > crit > haste

Rotation:

Hunters`mark -> serpent sting -> black arrow - > explosive shot -> steadyshot, refresh serpent + explosive når cd er ferdig evt lock and load. (dinga akkurat 81 og har ikke trainet ennå. Hvor i rekken havner cobra shot?)

Ser dette ok ut eller er det noe som bør endres? Tenker både på stats order, rotation, talent points og glyphs.

Setter pris på litt eksperthjelp :)

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Cobra shot er filleren din.

Du prioriterer alltid Explosive først. Black Arrow som nr.2, og Arcane Shot når du er høyt på fokus ( 80+ )

Du kan gå ut i fra at du får inn 3 skudd mellom hver explosive, så det vil si at "rotasjonen" din bygger rundt det. Så fyller du heller inn hva enn som du trenger å bruke. Black Arrow har pri over Cobra og Arcane Shot.

Her er et par eksempler på hvordan du vil gjøre det:

ES -> Cobra -> Cobra -> Cobra -> repeat

ES -> Black Arrow -> Cobra -> Cobra -> repeat

ES -> Cobra -> Cobra -> Arcane Shot -> repeat

Om Lock and Load proccer, så vil du alltid følge en fast rotasjon for det. Det optimale for LnL er

ES -> Cobra -> ES

Selv om du skulle fokuscappe vil det være bedre med Cobra der over Arcane Shot. Grunnen til dette er at ES nr2 koster 0 focus, og dermed vil gi høyere dps en om du hadde brukt Arcane Shot.

Siden Cobra shot forlenger tiden på SerpentString så vil du ikke trenge å tenke på å holde den oppe. Bruk Aspect of the Fox om du er nødt til å flytte deg for å forhindre at den dropper.

Cooldowns som Rapid Fire kan du bruke så ofte de er klare, med mindre bossen har en fase der du trenger mye DPS, eller dere skal bruke Bloodlust.

EDIT: Speccet ditt ser veldig bra ut. Men skal jeg pirke så vil jeg be deg fjerne ett poeng i Serpent Spread. Det er 100% unyttig å ha 2/2 i den :)

Gå heller nedover og plukk opp Sic'Em og Careful Aim i Marksman.

Endret av Detectable
Lenke til kommentar
Relative to each other, Agi is significantly greater than any other stat with Hit a bit behind. The three remaining secondary stats are fairly close in value. Crit is favored over Mastery with current gear, while Haste is somewhat less clear but is likely better than Mastery.

fra ElitistJerks

Er også mer utfyllende info samt en lenke hos EJ som går noe dypere inn i dette om det skulle trenges.

Lenke til kommentar

Rotation har begynt å sette seg nå, og huntern er på ny blitt den morsomste charen å spille :)

Går for hitcap > agi > crit > haste > mastery på lvl85 når reforging, enchants og gems begynner å bli gjeldene jeg da.

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar

Når du er lvl 85 vil du ha rundt 22% haste, noe som vil gjøre at du får inn 3 cobra shot mellom hvert explosive. Dette fører til mer dps fordi du får flere skudd inn tidligere, så jeg vil si at etter hitcap bør du gå for litt ekstra haste til du har cobra shot på 1.66 cast.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er fryktelig glad for at all hunter specs er så bra nå, og såpass like på DPS nå at personlig preferanse lar en velge selv hva en vil være. I BC var jeg BM og i starten av WOTLK var jeg survival. Disse to spec-ene liker jeg veldig godt. På slutten av WOTLK, da MM hadde crazy scaling med arm pen valgte jeg å specce MM for å makse DPS-en, mens nå i Cata kan jeg være survival slik som jeg foretrekker, mens kompisen min kan være BM og vi begge er veldig høyt oppe. :)

Men i dag har jeg skiftet offspec fra BM (kos dere i stallen Loque, Gondria, Skoll, Arcturis, Karoma, Ghostcrawler) til MM, slik at jeg kan hjelpe 10manns raidet mitt med interrupts på Nefarian. Hvorfor hvorfor hvorfor må interrupt være et talentpoeng!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er i gang med et galkvinnesprosjekt. :)

Raider 3-4 ganger i uka, men trengte noe å gjøre i tillegg. Så nå har jeg levlet en hunter til 60, og holder på å levle en annen til 70. For å gjøre Vanilla- og BC-raids som rett level med andre på rett level! WoW har jo faktisk 4 endgame-muligheter, ikke bare èn. :-)

Andre som har gjort noe lignende?

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til BM huntere som spiller pvp. Hvilket rare exotic pet syns dere er best til pvp?

I følge Petopia bør jeg gå for cunning, og bruke f.eks. Nuramoc. Personlig er jeg mest "glad" i Terrorpene (tenacity), men det er basert på erfaring fra solo pve. Og samtidig har jeg prata med et par på chatten på Grim Batol; som mente at spirit beasts (ferocity) også egna seg bra i pvp. Hva er deres erfaringer?? :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt oppdatert på PVP er jeg redd, men jeg har hørt at spiders og birds of prey skal være spesielt gunstige. Dette er jo ikke eksotiske pets uansett da, som jo var spørsmålet ditt. :) Men Terrorpene er jo heller ikke eksotisk (altså at du trenger BM-topp talent poenget), bare sjelden ("rare"). Spirit Beasts har jo den healen som burde komme godt med av og til. :) Men det er forholdsvis lang cooldown på den tror jeg.

På Warcraft Hunters Union har de fått inn en hunter-PVP-blogger som heter Tapington, kan hende det er verdt å sjekke ham ut også. Han har til nå gått gjennom "nybegynner guide til PVP" og "PVP som MM". Når han kommer til "PVP som BM" tar han sikkert med pet. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

At Terrorpene ikke var exotic hadde jeg reint glemt, men stemmer jo at jeg gikk for den pga. utseende. Men i utgangspunktet syns jeg at jeg som bm bør sikte på exotic pets, for meg er det litt av poenget. Exotic, eller i det miste unikt utseendemessig.

Jeg skal følge med på Warcraft Hunters Union, det var et godt tips. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...