DontTouchMyPhone Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 "Hit points" er livet ditt Vanlig RPG-term. Ikke bry deg så mye om å finne "den perfekte talent build" når du er så lav level, du raser gjennom levels uansett så lenge du holder deg til ett talent tre. Beast Mastery er det beste for levelling siden du da gir peten din masse ekstra abilities for å greie å holde aggro og drepe fienden myyye fortere. Mens du står og skyter piler på litt avstand. Når jeg sier "holde aggro" mener jeg at fienden angriper peten istedet for å bytte til deg. Fint at du forklarer termene du/dere bruker, jeg er helt fjern på sånt! Derfor er det nok mange tråder her inne på forumet jeg ikke skjønner bæret av. Men, jeg plukker vel opp litt etterhvert. En ting jeg lurer på, hva er vitsen med "Shirt"? Det er vel ikke noe som syns på kroppen til karakteren uansett?? Og hvilke stats ville en god spiller ha på en hunter level 31, sånn ca.; på de viktigste statsene? Og en tredje ting; hva er glyphs, og hva brukes de til? (rødmen tar meg kjenner jeg, veit fint lite om det her) ArilC; jeg har nok gått etter damage per second er jeg redd; hva skal jeg se etter når det ikke er viktig? Lenke til kommentar
Heseblesen Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 ...ArilC; jeg har nok gått etter damage per second er jeg redd; hva skal jeg se etter når det ikke er viktig? Agility bør du se etter først og fremst, på gear og våpen. Deretter Attack Power. Ikke sikker på om du vil finne så mange våpen med Attack Power på ditt level, men det finnes noen dolker/1Hånds økser etc med agility. Vær forberedt på en sur kommentar eller to fra rogues i gruppa når du Needer på disse 1H våpnene når de dropper i dungeons. :!: For øvrig ser vel ikke gearet ditt spesielt pissetrengt ut så langt, ser mange hunters på ditt level med mindre egnet gear. Men, som det er blitt nevnt her - når du levler så "flyr" du gjennom gear, så du vil nok se forskjellig droppe. For å finne "bra" gear fremover så burde du ta noen instances/dungeons. Helst random (trykk "i" og gå i kø, men dette vet du nok) - da vil du også få en ekstra item når dungeonen gjennomført. (Huff - mye "norskelsk" der, men antar du forstår). Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Agility bør du se etter først og fremst, på gear og våpen. Deretter Attack Power. Ikke sikker på om du vil finne så mange våpen med Attack Power på ditt level, men det finnes noen dolker/1Hånds økser etc med agility. Vær forberedt på en sur kommentar eller to fra rogues i gruppa når du Needer på disse 1H våpnene når de dropper i dungeons. :!: For øvrig ser vel ikke gearet ditt spesielt pissetrengt ut så langt, ser mange hunters på ditt level med mindre egnet gear. Men, som det er blitt nevnt her - når du levler så "flyr" du gjennom gear, så du vil nok se forskjellig droppe. For å finne "bra" gear fremover så burde du ta noen instances/dungeons. Helst random (trykk "i" og gå i kø, men dette vet du nok) - da vil du også få en ekstra item når dungeonen gjennomført. (Huff - mye "norskelsk" der, men antar du forstår). Jeg spiller bare solo, så jeg har i grunnen lite med andre spillere å gjøre. Instances/dungeons veit jeg ikke hva er....Alt jeg har av utstyr (gear går jeg ut i fra) er enten tatt fra diverse ting jeg har drept på quest, eller kjøpt på auksjon (mest det siste). Har såvidt vært i en gruppe en gang for å ta noe som var et par level høyere enn meg og en annen hunter, men bortsett fra det har det være lite interaksjon (liker best å styre alt selv....). Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Instancer/dungeons er steder du er i sammen med en gruppe og dreper mobs og bosser. Jeg synes det er mye gøyere enn å queste i lave levler, selv om man som regel bare for Scarlet Graveyard. Trykk på "I" for å sette deg i kø for å komme inn i en instance. Edit: http://www.wowwiki.com/Instance Endret 15. mai 2010 av ArilC Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Instancer/dungeons er steder du er i sammen med en gruppe og dreper mobs og bosser. Jeg synes det er mye gøyere enn å queste i lave levler, selv om man som regel bare for Scarlet Graveyard. Trykk på "I" for å sette deg i kø for å komme inn i en instance. Edit: http://www.wowwiki.com/Instance Takk for link. Tror nok jeg holder meg til quester og solospill foreløpig, syns det er så greit å drive for meg selv; da går det ikke ut over noen at jeg er helt nybegynner. Har dødd noen ganger for å si det sånn! Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Sier bare; nyt tiden da du er helt ny i spillet, etter godt over 5år i spillet savner jeg den feelingen:) Og prøv å bare selg til AH og ikke kjøp, er ikke vits, siden som en sa her, du bytter ut gearet du har ganske så fort når du kommer oppover i nivåene:) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Ja, prøv å la være å kikke etter bedre armor eller våpen på auction house. Alt som ligger der kan du skaffe selv, husk. Spar heller pengene til du trenger å kjøpe høyere riding skill og mount. Gear er ikke noe viktig på lave levels uansett siden du leveler såpass fort. Endret 15. mai 2010 av Bytex Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 SnusHanen; ja, det er virkelig et morsomt spill. Og for en som bare har spilt off-line spill er det også en helt enorm verden; både når det gjelder antall spillere og ikke minst alle områdene å utforske. Bytex; jeg burde vel spare de få pengene jeg har. Ligger på sånn ca. 125 gull + litt sølv osv., så det vil nok merkes når jeg skal ha ny mount. Det er bare så fristende å stikke på auksjonshuset hver gang man har gått opp et level, bare for å se hva man kan bruke nå. Også blir det vanskelig å bare se....Men, det er som dere sier lite fornuftig å kjøpe nytt gear hele tida. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg veit det er fristende, jeg gjorde også det. Men tenk på at du får noe som er like bra eller bedre i quest rewards hele tiden. Og at tall og stats ikke betyr noe særlig så tidlig i spillet likevel. Lenke til kommentar
Heseblesen Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg spiller bare solo, så jeg har i grunnen lite med andre spillere å gjøre. Instances/dungeons veit jeg ikke hva er....Alt jeg har av utstyr (gear går jeg ut i fra) er enten tatt fra diverse ting jeg har drept på quest, eller kjøpt på auksjon (mest det siste). Har såvidt vært i en gruppe en gang for å ta noe som var et par level høyere enn meg og en annen hunter, men bortsett fra det har det være lite interaksjon (liker best å styre alt selv....). Forstår hva du mener, og til tider spiller jeg på samme måte. Men, selv om spillet er stort og det er svært mye å utforske på egenhånd, så er faktisk mye av det beste i spillet basert på multiplayer. Og mp delen av WoW er kanskje spillets beste del spør du meg. Som ArilC er inne på er instances/dungeons en (for de aller fleste) interessant del av spillet. Mye av det gearet some er "best" i de ulike levels dropper her - og er dermed i prinsippet gratis. I tillegg er det svært lærerikt å tidlig være med i slike grupper (5-manns grupper der du har 3 DPS, 1 tank og 1 healer) for du får sett hvordan andre klasser fungerer, samt får brynt deg på ulike typer monstre/bosser som i noen tilfeller setter litt andre krav til spillestilen din enn det du vanligvis har. Samt at du får lært litt hvordan samspill mellom ulike klasser fungerer. Alle har vi vært ny i dette spillet, og selv om det nok ofte forekommer at enkelte som (i hverfall i sine egne øyne) er mer dreven enn andre kan finne på å syte over noen som ikke er "flink nok", så er det også mange som forstår dette bedre og vet å rettlede de som er "nye" i denne sammenhengen. Disse gruppene - ved å bruke dungeon finderen (i) henter spillere fra flere servere, så du trenger sjelden forholde deg til spillere herfra lenger enn det instancen varer. Noe som er både et pluss og et minus. De som er hjelpsomme er det jo alltids kjekt å se igjen. Så si i fra at du er ny med dette første gangen du prøver en instance. Tipper du vil bli positivt overrasket, og at det ikke blir siste gangen du prøver det. Bare et tips hvis du vil prøve deg i en dungeon: Den som er tank vil sette stor pris på om du slår av GROWL ability'en til pet'et ditt mens dere er i instancen, siden hun/han da ikke må slite mye for å ta aggro. Du kan slå av denne ability'en ved å høyre-klikke på GROWL-ikonet på pet baren. Slå det på igjen idet du går ut av gruppen. De er MYE artig igjen i spillet, så lykke til! Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg spiller bare solo, så jeg har i grunnen lite med andre spillere å gjøre. Instances/dungeons veit jeg ikke hva er....Alt jeg har av utstyr (gear går jeg ut i fra) er enten tatt fra diverse ting jeg har drept på quest, eller kjøpt på auksjon (mest det siste). Har såvidt vært i en gruppe en gang for å ta noe som var et par level høyere enn meg og en annen hunter, men bortsett fra det har det være lite interaksjon (liker best å styre alt selv....). Forstår hva du mener, og til tider spiller jeg på samme måte. Men, selv om spillet er stort og det er svært mye å utforske på egenhånd, så er faktisk mye av det beste i spillet basert på multiplayer. Og mp delen av WoW er kanskje spillets beste del spør du meg. Som ArilC er inne på er instances/dungeons en (for de aller fleste) interessant del av spillet. Mye av det gearet some er "best" i de ulike levels dropper her - og er dermed i prinsippet gratis. I tillegg er det svært lærerikt å tidlig være med i slike grupper (5-manns grupper der du har 3 DPS, 1 tank og 1 healer) for du får sett hvordan andre klasser fungerer, samt får brynt deg på ulike typer monstre/bosser som i noen tilfeller setter litt andre krav til spillestilen din enn det du vanligvis har. Samt at du får lært litt hvordan samspill mellom ulike klasser fungerer. Alle har vi vært ny i dette spillet, og selv om det nok ofte forekommer at enkelte som (i hverfall i sine egne øyne) er mer dreven enn andre kan finne på å syte over noen som ikke er "flink nok", så er det også mange som forstår dette bedre og vet å rettlede de som er "nye" i denne sammenhengen. Disse gruppene - ved å bruke dungeon finderen (i) henter spillere fra flere servere, så du trenger sjelden forholde deg til spillere herfra lenger enn det instancen varer. Noe som er både et pluss og et minus. De som er hjelpsomme er det jo alltids kjekt å se igjen. Så si i fra at du er ny med dette første gangen du prøver en instance. Tipper du vil bli positivt overrasket, og at det ikke blir siste gangen du prøver det. Bare et tips hvis du vil prøve deg i en dungeon: Den som er tank vil sette stor pris på om du slår av GROWL ability'en til pet'et ditt mens dere er i instancen, siden hun/han da ikke må slite mye for å ta aggro. Du kan slå av denne ability'en ved å høyre-klikke på GROWL-ikonet på pet baren. Slå det på igjen idet du går ut av gruppen. De er MYE artig igjen i spillet, så lykke til! Takk for alle svar (igjen). Jeg ser jo at multiplayer-delen av spillet nok er den største. Jeg har stått på sidelinjen å sett på noen "slag" i noen av byene jeg har vært i, og det ser jo unektelig gøy ut (og ganske forvirrende...). Jeg kommer nok til å prøve meg i en dungeon, men syns jeg bør ha bedre begreper om hvordan jeg spiller bra først. Jeg oppdager nye ting hver dag, også ting som har vært tilgjengelig for meg ganske lenge uten at jeg har vært klar over det. Men må jo si at gearet lokker.... En liten ting jeg lurer på; i blant kommer jeg over PvP-merkede aktører i spillet som dukker opp som rødt når jeg tracker. Jeg trodde i utgangspunktet at disse ikke ville angripe meg, siden de spiller PvP og jeg PvE, men likevel angriper de. Noen som kan forklare hvorfor? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Når trenger jeg bytte til noe annet enn Beastmaster? Dinget akkurat 80. Har ikke en eneste gemmable gear. Hørte det ikke var noe vits før man hadde masse T9-gear? Pluss at jeg bare har trenet en exotic pet til 80, min gamle løve ligger vel og roter rundt 70. Respeccer jeg mister jeg jo Devilsauren min. Spiller mest solo. Frem til nå har jeg jo bare fokusert på å levele, men nå er det ikke flere levels. Så da må jeg flytte fokus over på å bli hit capped og alt mulig annet jeg ikke vet hva er...hvor finner jeg ut om alt slikt? Endret 16. mai 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Takk for alle svar (igjen). Jeg ser jo at multiplayer-delen av spillet nok er den største. Jeg har stått på sidelinjen å sett på noen "slag" i noen av byene jeg har vært i, og det ser jo unektelig gøy ut (og ganske forvirrende...). Jeg kommer nok til å prøve meg i en dungeon, men syns jeg bør ha bedre begreper om hvordan jeg spiller bra først. Jeg oppdager nye ting hver dag, også ting som har vært tilgjengelig for meg ganske lenge uten at jeg har vært klar over det. Men må jo si at gearet lokker.... En liten ting jeg lurer på; i blant kommer jeg over PvP-merkede aktører i spillet som dukker opp som rødt når jeg tracker. Jeg trodde i utgangspunktet at disse ikke ville angripe meg, siden de spiller PvP og jeg PvE, men likevel angriper de. Noen som kan forklare hvorfor? Hvis det er NPCs som angriper deg har om du spiller PvP eller PvE lite å si. Er det spillere kan du skru av pvp-flagging ved å skrive /pvp. Du vil ha et Horde/Alliance emblem ved siden av navnet ditt oppe til venstre dersom PvP er på. Når det kommer til delen om å "spille bra" er det noe som kommer etterhvert. Det eneste tipset jeg kan gi er å lese om alle de nye spellene du får, og alltid prøve ut de nye. Ellers kommer spillferdigheter etterhvert. Anbefaler deg fortsatt å i hvertfall prøve ut en dungeon. Det eneste du trenger å vite er at du skal gjøre så mye damage som mulig, men ikke angripe mobs som tanken ikke allerede har angrepet. Lenke til kommentar
Heseblesen Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 (endret) Når trenger jeg bytte til noe annet enn Beastmaster? Dinget akkurat 80. Har ikke en eneste gemmable gear. Hørte det ikke var noe vits før man hadde masse T9-gear? Pluss at jeg bare har trenet en exotic pet til 80, min gamle løve ligger vel og roter rundt 70. Respeccer jeg mister jeg jo Devilsauren min. Spiller mest solo. Frem til nå har jeg jo bare fokusert på å levele, men nå er det ikke flere levels. Så da må jeg flytte fokus over på å bli hit capped og alt mulig annet jeg ikke vet hva er...hvor finner jeg ut om alt slikt? Hvis du ikke har råd til dual spec så går det nok bra med tanke på de eksotiske pet'ene du har - bare at du ikke får brukt dem så lenge du ikke har speccet langt nok ned i en BM spec. De vil nok sitte pent å vente i kennelen din. Overlater til de som er gode på huntere til å rettlede deg på hva du velger og gemmer. Jeg er nok i kategorien casual i alle mine karakterer både 80'ene og de lenger nede i levels. Selv valgte jeg å gå for Survival i tillegg til BM på min hunter som er 80, etter anbefaling fra en mer "proff" hunter. Han fortlte meg at MM var greit å vente litt med til en hadde spillt litt i 80 og hadde bedre gear. Har ikke spilt hunteren mye siden, har prioritert DK'en så langt siden jeg liker meg bedre midt i smørja for å si det sånn. Hvis du spiller pvp så er vel BM en grei spec vil jeg tro? Endret 16. mai 2010 av Heseblesen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Tror ikke jeg har spilt EN pvp-kamp fra 1-80 Føler liksom jeg har utgrodd leveling BM specen nå som jeg ikke leveler mere? Lenke til kommentar
Heseblesen Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Tror ikke jeg har spilt EN pvp-kamp fra 1-80 Føler liksom jeg har utgrodd leveling BM specen nå som jeg ikke leveler mere? Forstår hva du mener. Det ble noen få pvp kamper under levlingen for meg siden jeg var på en pvp server da jeg levlet, men oppsøkte ikke en eneste en. Var liksom ikke noe for meg. Legger ved link til armory for min hunter - som ikke er spesielt godt gearet, men har en surv spec som mange visstnok bruker i starten. Den har mana replenishment gjennom Hunting party talentet og det er jo greit i grupper. Heseblesen Mye som kan forbedres - I know - men sjekk ut Surv spec da den skulle være grei så langt. Bruker ulv - men av en eller annen grunn viser ikke talent poengene for den på armory. Fins et vell av anbefalinger på nettet, tror det er denne jeg bruker. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Man trenger langt fra t9+ gear for å kjøre noe annet enn Beast Master. Jeg speccet Survival fra 70-80, og det fungerer mye bedre enn BM på 80 også, selv med dårlig gear. Det er overgangen fra Survival til Marksman som krever gear. Skal man gå MM, bør man ha 35%+ Armor Penetration fra gear, uten ArP gems. Har man så mye fra bare gear ratings, skal man gemme fullt ut ArP gems for maksimalt utbytte. Correct me if I'm wrong, men tror det jeg har skrevet her skal stemme ganske så greit. Angående pet, har det ikke allverden å si, men ulv skal visstnok være noe bedre enn f.eks. cat, da ulv har "Howl" eller hva det heter, som buffer hunteren også. Selv bruker jeg Humar the Pridelord (cat), rett og slett fordi jeg er glad i han Jeg har aldri opplevd å ligge langt bak andre hunters på dps med cat, så jeg tror ikke ulven er spesielt merkbar. Kan legge ved en armory link til hunteren: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Auchindoun&cn=Cillit Endret 19. mai 2010 av Exsecror Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg ser survival har mye traps-talents. Kan jeg ikke bruke peten som damage-skjold lengre altså? Må bruke traps for å holde mobene unna meg selv så jeg klarer å stå på avstand å skyte piler? Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Du trenger jo ikke traps for å holde mobs unna. Concussive shot og et pet som taunter skulle være mer enn nok. Explosive shot og aimed shot er spells som har fin burst også, så tror ikke det blir noe problem. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Har ærlig talt aldri gjort annet enn beastmaster så jeg "gruer" meg til å lære hele spillestilen på nytt og ha masse nye skills på actionbarene mine Får lese noe SV Hunter guides før jeg hopper i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå