Gå til innhold

Den store Huntertråden

Anbefalte innlegg

Mulig jeg har misforstått deg, du spiller for tiden som MM og det gir deg bedre damage enn survival? Du er gemmet for agility?

Med ditt gear som survival så gjør du rundt 8800 dps i best mulig 25man setup, mens du vil gjøre rundt 10100 dps som MM. Jeg fikk for meg at du hadde gemmet ArP og skjønte derfor ikke hvorfor.

Men skjønner ikke helt hvorfor du har haste enchant på bua og hitgem på chest. :hmm: Du er jo 43 rating over cap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev jeg hadde gemmet agi, og det va ikke så enkelt og få AKKURAT 8%hit, men skal vell gå nå. Tok haste isede for 40critrating, siden jeg skal spamme steady. Og når jeg har en millioncrit, så vil jeg ikke ikke merke 40crit.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt lite å gjøre i dag så skrev en norsk Marksmanship Guide for hunters. Guiden er veldig generel med få untaksregler. Den er ment for å kunne hoppe fort inn i det å være marksmanship hunter, derfor har jeg spart med for masse tekst som kan være nyttig, men kan også forvirre folk. Kom gjerne med forslag og forbedringer.

Innholdsliste

•  
  • Talents
  • Glyphs
  • Shot Prioritering
  • Pet
  • Enchants
  • Gems
  • Consumables
  • Bevegelse Under En Encounter
  • Bruk av Cooldowns
  • Addons
  • Macros

Talents

Om du har 7% Hit bruk denne : 1/3 Careful Aim

Om du har 6% Hit bruk denne : 2/3 Careful Aim

Om du har 5% Hit bruk denne : 3/3 Careful Aim

Glyphs

Major Glyphs

Glyph of Serpent Sting

Glyph of Steady Shot

Glyph of Kill Shot eller Glyph of Chimera Shot

Minor Glyphs

Glyph of Feign Death

Glyph of Mend Pet

Glyph of the Pack

Shot Prioritering

Kill Shot

Serpent Sting (Skal i de aller fleste tilfeller bare brukes én gang i starten av encounteren)

Chimera Shot

Aimed Shot

Steady Shot

Pet

Som PvE hunter er Wolf det naturlige valg.

Wolf spec: Link

Enchants

Helm: Arcanum of Torment (Knights of Ebon Blade rep.)

Shoulder: Greater Inscription of the Axe (Sons of Hodir rep.) Cloak: Enchant Cloak - Major Agility (22 Agil)

Chest: Enchant Chest - Powerful Stats (10 I alle stats)

Bracers: Enchant Bracers - Greater Assault (50 AP)

Gloves: Enchant Gloves - Major Agility (20 Agil) or Enchant Gloves - Precision (20 Hit)

Belt: Eternal Belt Buckle

Pants: Icescale Leg Armor (75 AP/22 Crit)

Boots: Enchant Boots - Superior Agility (16 Agil) eller Enchant Boots - Icewalker (12 Hit/12 Crit)

2H Weapon: Enchant 2H Weapon - Massacre (110 AP) eller Enchant Weapon - Accuracy (25 Hit/Crit)

1H Weapon: Enchant Weapon - Accuracy (25 Hit/Crit) eller Enchant Weapon - Superior Potency (65 AP)

Ranged Weapon: [Heartseeker Scope] (40 Crit)

Enchants som gir hit skal bare benyttes om du har mangel på hit.

Gems

Meta: Relentless Earthsiege Diamond (21 Agil & 3% Increased Crit Damage)

Du vil ha én Nightmare Tear (10 I alle stats) for å aktivere meta-gemmen.

Om du har over 800 Armor Penetration uten gems setter du Fractured Cardinal Ruby (20 Armor Pen.) i enhver gem-spot.

Om du har under 800 Armor Penetration uten gems setter du Delicate Cardinal Ruby (20 Agil) i enhver gem-spot.

Consumables

Flask: Flask of Endless Rage (180 AP)

Mat: Blackened Dragonfin (40 Agil og Stam)

Mat for Pet: Spiced Mammoth Treats (30 Str og Stam)

Potions: Potion of Speed (500 Haste i 15 sek.)

Bevegelse under en encouter

Når du beveger deg vil du bruke instant shots, som for eksempel Chimera Shot, Aimed Shot eller Arcane Shot. Men i tillegg til det må du ha auto-shots i tankene. Du vil helst ikke miste noen auto-shots mens du beveger deg. Det er defor du vil bruke noe som heter en Swing timer (Det følger en Swing timer med i AzCastBar Plugins). Denne timeren vis "cooldownen" på auto-shotsene dine. Det du vil gjøre er å følge med på timeren mens du beveger deg, og når du ser at det er like før du "caster" et auto-shot stopper du opp og venter til du har "castet" et auto-shot før du fortsetter å springe. Dette krever øvelse

Bruk Av Cooldowns

Som hunter har du tre cooldowns, Rapid Fire, Call of the Wild og Readiness (om du er Troll/Orc har du Berserking/Blood Fury). For å få mest ut av disse cooldownsene er det best å stacke dem. Den enkleste måten å gjøre det på er å lage en macro. Du vil helst ha to macroer, i den éne vil du ha med Rapid Fire, Berserking/Blood Fury om de er Troll eler Orc og eventuelle trinkets. I den andre vil du ha med det samme som i den første, men du vil også ha med Call of the Wild og Potion of Speed. Den andre macroen vil du bruke under Bloodlust/Heroism.

Du vil bruke den første macroen helt i starten av encounteren etterfulgt av readiness. Når Rapid Fire buffen er over bruker du den første macroen en gang til. Grunnen til at du bruker de i starten er for at cooldownen på Rapid Fire og andre abilities skal være ferdige når Bloodlust/Heroism brukes.

Når det kommer til Bloodlust/Heroism vil du først bruke den første macroen etterflugt av Readiness. Og den andre når Rapid Fire buffen er over.

Addons

AzCastBar (Castingbar addon)

AzCastBar Plugins (Plugins til AzCastbar, inneholder bla. Swing Timer)

NeedToKnow (

: Viser hvordan man konfigureren NeedToKnow og hva man bruker den til)

TullaRange (Den gjør knappene din røde om du er out of range og knapene blir blå om du er oom)

SpeedyActions (Den gjør at en spell castes når du trykker ned knappen isteden for når du tar fingeren opp fra knappen)

Macros

Som Marksmanship hunter er det viktig med macros, alle macroene nedfor helt ned til Volly vil øke DPSen din!

Hunter's Mark + Petattack

#show hunter's Mark

/cast Hunter's Mark

/petattack

Kill Shot

#show Kill Shot

/cast !auto shot

/cast Silencing Shot

/cast [target=pettarget,exists] Kill Command

/cast Kill Shot

Serpent Sting

#show Serpent Sting

/cast !auto shot

/cast Silencing Shot

/cast Serpent Sting

Chimera Shot

#show Chimera Shot

/cast !auto shot

/cast Silencing Shot

/cast Chimera Shot

Aimed Shot

#show Aimed Shot

/cast !auto shot

/cast Silencing Shot

/cast Aimed Shot

Steady Shot

#show Steady Shot

/cast !auto shot

/cast Silencing Shot

/cast Steady Shot

Multi-Shot

#show Multi-Shot

/cast !auto shot

/cast Silencing Shot

/cast Multi-Shot

Volly

#show Volly

/cast !Volly

Misdirection (Denne caster Misdirection på focuset ditt)

#show Misdirection

/cast [target=Focus] Misdirection

/cast Kill Command

Endret av Insense
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin post Insense. For øvrig bruker jeg arcane shot i min rotasjon som agility marksman da det har vist seg å gi bedre utfall enn å droppe det, femaledwarf mener noe annet uten at jeg helt har forstått hvorfor enda.

Edit: Egentlig så burde jeg så absolutt teste ut det mer før jeg sier noe sikkert, da det er snakk om et dps-loss på 150 hos femaledwarf.

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar

Jeg skjekke faktisk nylig på femaldwarf om jeg ville gjøre mer dps med Arcane Shot i rotationen min. Og da var det snakk om ca. 100 dps loss.

De fleste guider sier at det er best å kvitte seg med Arcane Shot fra rotationen når man har bare ICC 10 gear eller noe slikt. Så jeg tror du burde kvitte deg med Arcane Shot, siden den tydeligvis ikke øker dpsen din og derfor bare "tømmer" deg for mana.

Når du ikke bruker Arcane Shot i rotationen din er den jo alltid klar for bruk, noe som er meget bra når du må bevege deg.

Lenke til kommentar

Grunnen til at arcane shot blir så dårlig er all arm pen man får på gearet sitt. Selv med cast timen så skyter steady for så mye mer at arcane er rent tap. Men greit å fortsatt ha den klar på baren siden den er et instant shot. Skyter den alltid når jeg må bevege meg og Chimera/aimed er på CD.

Lenke til kommentar

Hei! :)

Jeg er ny med WoW, og har nå en Night Elf Hunter level 31. Problemet er at det er så mye å sette seg inn i når det gjelder de ulike stats, så jeg tenkte jeg fikk blottlegge meg litt og få noen kommentarer på de ulike stats`ene mine. Jeg har ikke peiling på hva som er bra og ikke bra, så jeg vil gjerne få noen råd. Regner med at Hunter`n min er rimelig dårlig siden det har blitt veldig tilfeldig hva jeg har valgt av utstyr og evner...Her kommer det(jeg tar med alt siden jeg ikke veit hva som er viktig!):

Health: 1204

Mana: 1335

Base Stats:

Strenght: 34

Agility: 113

Stamina: 91

Intellect: 54

Spirit: 73

Armor: 887

Ranged:

Damage: 64-88

Speed: 1,57

Power: 227

Hit Rating: 0

Cirt Chance: 8,12%

Melee:

Damage: 93-121

Speed: 2,80

Power: 201

Crit Chance: 6,96%

Experience: 0

Spell:

Bonus damage: 0

Bonus healing: 0

Crit Chance: 6,66 %

Haste rating: 0

Mana regen. : 25

Defenses:

Armor: 887

Defense: 168

Dodge: 5,41 %

Parry: 5,53 %

Block: 0,00 %

Resilience: 0

Shadow Resistanse: 10

Min pet (Ghost Saber, level 31):

Health: 1682

Mana (??): 100

Strength: 63

Agility: 19

Stamina: 165

Intellect: 24

Spirit: 42

Power: 155

Damage: 56-69

Spell bonus: +29

Armor: 2207

Arcane, fire, nature, frost resistanse: 31

Shadow resistanse: 35

Puh, det var alt. Fint om noen kan si hva jeg kan gjøre for å rette om det som ikke er bra (og det er nok mye....).

:)

Lenke til kommentar

Enkelt tips, prioriter agility over alt.

Ok. Jeg ser at agilityen min er den nest beste jeg har, men den bør altså prioriteres over armor? (er som sagt helt blank på det her) Ser at pet`en min ikke har noe høy agility akkurat, hvordan øker jeg den?

Bør forøvrig legge til at jeg kun spiller solo, med quest og skinning/herbalism.

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar

Hva skal du med mye armor? Er jo peten din som skal ta damage, ikke du. Du skal stå bak og pepre dem med piler mens peten holder aggro. Tonnevis av hitpoints trenger du heller ikke, av samme grunn. Du har allerede fått Feign Death, den bruker du hvis du drar aggro for å få dem til å angripe peten istedet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Enkelt tips, prioriter agility over alt.

Ok. Jeg ser at agilityen min er den nest beste jeg har, men den bør altså prioriteres over armor? (er som sagt helt blank på det her) Ser at pet`en min ikke har noe høy agility akkurat, hvordan øker jeg den?

Bør forøvrig legge til at jeg kun spiller solo, med quest og skinning/herbalism.

Ja, som mrluni sier er det agility som veier tyngst for klassen. Attack Power vil også være en viktig stat etter hvert.

Sjekk for øvrig forumet her (søk eller ta deg tid til å skimme gjennom poster med emnetittel som er i tråd med det du lurer på) eller les elitistjerks hunter faq (noe mer myntet på level 80 kanskje, men nyttig lell).

Et tips - i stedet for å taste inn alle verdier for karakteren din er det noe enklere (og mer informativt) om du legger en link til armory for din karakter.

Her er et eksempel på en tilfeldig hunter i level 32:

Hunter level 32 - US armory (av en eller annen grunn lot det seg ikke gjøre å få fram armory for EU huntere akkurat nå).

Dette er for øvrig ikke en hunter som har optimalt gear, bare en illustrasjon.

Se for øvrig etter våpen med agility - gjerne et par dolker, 1H økser etc etter hvert.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

Nå skjønner jeg litt mer av hva jeg skal se etter. Jeg visste ikke at jeg kunne finne karakteren min på nett, det må jeg prøve så fort det er mulig. Det hadde jo vært litt greiere å linke til det ja. :)

Så dolker er bedre for Hunter enn økser? Uansett hadde det vært litt gøy med en-håndsvåpen for å variere litt.

Grunnen til at jeg har mye armor er at det virket logisk når man ikke har peiling; armor må jo være bra tenker man. (ha nå litt tålmodighet med en konvertert Heros of Might and Magic-spiller ;) )

Hit-points, hvor ser jeg det?

Edit: Fant meg! : http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Vek'nilash&cn=Malurt

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar

"Hit points" er livet ditt :) Vanlig RPG-term. Ikke bry deg så mye om å finne "den perfekte talent build" når du er så lav level, du raser gjennom levels uansett så lenge du holder deg til ett talent tre. Beast Mastery er det beste for levelling siden du da gir peten din masse ekstra abilities for å greie å holde aggro og drepe fienden myyye fortere. Mens du står og skyter piler på litt avstand.

Også er det sånn at forskjellige "familier" pets gir helt forskjellig stats til peten. Du har rene damage-pets som er ulver og katter/løver, så har du noen som har tonnevis av armor og hitpoints men lite damage, som Boar og Bears, som bare skal stå og suge aggro og overleve lengst mulig, og noen midt i mellom. Disse finner du ut av på

http://www.wow-petopia.com/

Når jeg sier "holde aggro" mener jeg at fienden angriper peten istedet for å bytte til deg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Om du skal bruke økser, sverd, staves, daggers eller fist weapons avhenger kun av stats, ingenting er spesielt bedre enn det andre. Husk bare å alltid dual-wielde når du har one-handere og ikke bry deg om "Damage per second"-staten på melee-våpnene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...