Gå til innhold

Den store Huntertråden


Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har kjempe bra gear så start med Surival spec. Når gearet ditt er godt nok går du over til MM.

 

Det blir for enkelt å si det slik. Har selv vært MM lenge med surv som offspec.

Har raidet litt med surv for å teste, og gjør faktisk bedre dps. (gear for det meste fra 251 og oppover)Men, dersom man når 800 arp, ubuffet, ungemmed og uten trinket proc, så er det klart at MM med arp build gjør veldig bra dps. Ligger selv på rundt 600 arp og skal nok over på MM etterhvert. Men for meg så er surv fremdeles den speccen som gjør best dps

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver å levler hunteralten min nå. Har ganske sugent gear og er level 74. skal kjøpe noe heirloom gear til ham og sende ham i random dungeon.

 

Har for tiden et beastmaster build (om det er det det heter) mene...burde jeg gå marksman? survival? Linke til et bra dps-talenttre jeg burde sikte meg inn på til dungeons? :)

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har dinga 80 nå, bør jeg flytte poengene mine fra BM?

 

Ville heller gått for å trent til dual spec (var ikke det navnet da? :hmm: ) og valgt å prøve Survival som alternativ spec. Det skulle ikke være vanskelig å finne info om Survival ved søk. Jeg ble anbefalt dette selv da jeg dinget 80 og skulle begynne dungeon runs. Survival fordi det ikke var like gear avhengig som Marksman.

 

Jeg byttet da pet fra Spirit beast til en ulv. En tank type pet skulle vel også være bra.

 

Tipper det er endel gode huntere her som kan gi deg bedre råd, men så langt som jeg forstår skulle dette være et setup mange bruker like etter en dinger 80.

Lenke til kommentar

Driver å levler opp "farmer"-alten min. En level 75 hunter. Den skal til 80 for å farme frost emblems som skal brukes til å kjøpe saronite bars til min main ;)

 

Uansett...jeg har etterhvert kommet fram til at man sparer seg for utrolig masse stress ved å la pet være defensive i instanser, i stedet for passive. Passive pets krever at man hele tiden trykker knapper for å sende den hit og dit...og man mister masse dps når petten hele tiden løper tilbake til deg når en mobs er død. Ved defensive så begynner den å gyve løs på nabomobben med en gang :thumbup:

 

Dessuten slipper jeg å trykke på angrepsknappen for "å starte" petten. Jeg bare fyrer av første skudd...så løper pet til angrep :)

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Men sånt rent sett er vel Survival bedre enn BM for dungeons i 80, er det ikke?

Men dual specc er en god ide, om du har 1000g liggende da!

 

Det var dette som var poenget med å ha Survival ifølge de rådene jeg selv fikk. De som liker å drive med pvp bruker etter det jeg forstår BM.

 

1000 G for dual spec på level 80 burde ikke være noe større hodebry - det er da andre ting som etter min mening er verre - som 4500-5000 G for artisan flying for eksempel. ;) Men, det er mulig jeg kommer til å ta artisan flying på DK'en min som er miner - begynner å bli lei disse som suser forbi meg og tar alle nodene når jeg er ute på mining runs. :mad: :!:

 

Litt om Survival slik jeg ble fortalt - håper de som kan dette kommer med korreksjon/innspill her for jeg er kun en av/på spiller type ikke god:

- Ha alltid Serpet sting oppe, samme med Black Arrow

- Kill Shot når mulig, samme for Explosive Shot

- Alt etter våpen/hastighet brukes Multi Shot, Aimed Shot i rotasjon (maxDPS.com har kalkulator du kan teste her),

- Steady Shot skal fylle rom i rotasjonen (en viktig del av DPSen din).

 

Denne siden sier også litt om dette - det er også en Survival talent spec der: Survival shot rotation.

 

Har selv ikke spilt etter 3.3 med hunteren min, så det jeg lister opp her over kan være off target for alt jeg vet.

Endret av Heseblesen
Lenke til kommentar

Den guiden nevner ikke lock n load med et eneste ord.

Surv spec og L&L gjør at rotasjonen endrer seg litt.

Når L&L proccer må du la Explosive Shot bli ferdig før du fyrer av nytt ES.

I min rotasjon venter jeg 2 sekunder før jeg fyrer av ny ES ved L&L proc.

 

Min rotasjon: Kill shot(duh..), explosive shot, black arrow, ss, aimed shot\MS (bruker as ved single mob, MS ved multi) og til slutt steady shot. Slenger også inn rom for autoshoot via en macro. Ved L&L fyrer jeg ingenting annet en ES etter 2 sec. Fyrer jeg av noe annet så kan det tukle med gcd og ødelegge hvor mye dps ES gjør

 

Mulig jeg gjør feil, men det funker sånn noenlunde for meg :-)

Lenke til kommentar
Det jeg gjorde ved LnL proc var: ES - steady - ES - steady - ES

 

One common misconception, (and one I’ve been guilty of in the past) is thinking that it’s beneficial to squeeze another shot in between the 3 casts of Explosive Shot. While this may seem like a good idea, since you’re not delaying the use of your GCD, it actually results in a DPS loss. The reason for this, is because you’re actually pushing back the availability of Explosive Shot by one full second, or perhaps even longer if you should cast a non haste-capped Steady Shot in between.

 

 

Tatt fra Huntsmanlodge.com

 

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...