fondus Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hei Jeg har TerraTec TV-card som jeg har store problemer med å få til lyden på. Etter mye slit har jeg endelig greit å capture bilde med ikke så altforstor størrelse på fila. Men jeg vil jo gjerne ha lyd på det jeg tar opp også, men det fungerer ikke uannsett hva jeg prøver. Jeg bruker composite kabel for å få bilde inn, og en audio kabel for å få lyd inn på kortet via Audio In inngang på kortet. Når jeg ser live på kortet (direkte, uten å capture), så får jeg bra lyd. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Nå har det snart gått et døgn uten svar, ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Sikker på at du har valgt line in som recorder-source i record control? (det lille høyttaler-ikonet nede i høyre hjørnet av skjermen vettu...) Høres ikke sånn ut hvertfall, så du kan jo prøve det... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg prøvde det, men det hjalp ikke. andre forslag? Lenke til kommentar
tokr Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Har du fysisk husket og koble kabelen fra tv kortet over til line inn på lydkortet... forbløffende mange glemmer dette. infoen går ikke via hovedkortet... men det viste du sikkert alt Lenke til kommentar
Champ Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg har ett all in wonder kort men når jeg tar opp så blir lyden skurrete selvom den er satt på høy kvalitet. men når jeg ser på TV så er lyden helt perfekt. tror dette har noe med kabelen, skal kjøpe ny når jeg får tid men er ikke veldig hast siden det står en TV her også. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 12:43, Champ skrev:Jeg har ett all in wonder kort men når jeg tar opp så blir lyden skurrete selvom den er satt på høy kvalitet. men når jeg ser på TV så er lyden helt perfekt. tror dette har noe med kabelen, skal kjøpe ny når jeg får tid men er ikke veldig hast siden det står en TV her også. Prøv å sette ned volum på line in. Når jeg bruker WinDVR må jeg sette volum ned til 10% for å unngå dårlig lyd/skurring. Når det gjelder Terratec kortet, hvis det er Cinergy, så kobler du line in på terratec kortet, også kobler du den lille kabelen fra line-ut på tv-kortet til line-in lydkortet. Hvilke program bruker du? Og hvilke format (på bilde og lyd) Lenke til kommentar
fondus Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Joda, jeg har kobla kabelen fra utgangen på lydkortet til line inn på hovedkortet. jeg bruker terratv som fulgte med tv-kortet. Videoformat: RGB24 Lydformat: VIA Audio (wawe) Input: line in det er innstillingene jeg har. Lenke til kommentar
|Matrox Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg har selv terratec kort. Får ikke lyd lenger jeg heller. Men nå bruker jeg winme og 2k. Før brukte jeg win98 og da fikk jeg lyd på filmene jeg tok opp. Hva slags OS bruker du? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Jeg bruker win98se uten oppdateringer. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 -du skrev "Joda, jeg har kobla kabelen fra utgangen på lydkortet til line inn på hovedkortet. jeg bruker terratv som fulgte med tv-kortet." du mener vel - kabel fra terratech kortet skal over på line in på lydkortet (som eventuelt er integrert i hovedkortet)... regner med det var noen skrivefeil. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Det var skrivefeil der ja. kabelen går fra line ut på tv-kortet til line-in på hovedkoret.(lydkoret) noen som vet hva som må gjøres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå