Barkster Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Er Isopropanol eller rodspirit best til rensing av prosessor_ Endret 19. juli 2005 av Barkster Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Isopropanol, det fordamper mye lettere enn rødspirit. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Støtter BaX på den.. kondensfjerner fungerer også glimrende, (selges i små flasker på de fleste bensinstasjoner) Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Støtter BaX på den.. kondensfjerner fungerer også glimrende, (selges i små flasker på de fleste bensinstasjoner) Kondensfjerner er jo nesten bare rødsprit, hehe. Isopropanol er fin den. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Kondensfjerner er jo nesten bare rødsprit, hehe. Isopropanol er fin den. Nei, kondensfjerner er 100% isopropanol. (Ihvertfall den de selger på besinstasjoner og jernvarehandler her i området, mulig de har rødspritbasert noen steder, men det er jo bare teit). Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Rødspriten inneholder div. stoffer som legger igjen en hinne på CPU. Dermed svekkes evnen til å lede varmen fra CPU til kjøler.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Rødspriten inneholder div. stoffer som legger igjen en hinne på CPU. Dermed svekkes evnen til å lede varmen fra CPU til kjøler.. Nå tror jeg du blander det med White Spirit. Hvis ikke kan du få lov til å nevne de stoffene som legger igjen en slik hinne. Eneste tilsetningen er 'fuksin', som da gjør at det blir en fin rødfarge og du kaster opp om du drikker. Dette stoffet fordamper med alkoholen. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Rødspriten inneholder div. stoffer som legger igjen en hinne på CPU. Dermed svekkes evnen til å lede varmen fra CPU til kjøler.. Jeg har hørt at blå isopropanol også legger igjen en hinne men jeg kan ha hørt feil Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Du har hørt feil. Brukes også som elektrorens, da det fordamper fullstendig. Bruker selv bare kondensfjerner til CPU rens Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Få med dere en sånn neste gang dere handler på Microplex, den er meget bra. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AKTC1 Lenke til kommentar
norrkko Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Få med dere en sånn neste gang dere handler på Microplex, den er meget bra. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AKTC1 skulle akkurat til å si d.. de har den forresten også hos hcs.no og hammar.no Endret 21. juli 2005 av norrkko Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Noe som er like bra som isopropanol er Hexan, 100% renset bensin. Helt nifst effektivt, og absolutt alt fordamper. Det ble solgt på apoteket før, men jeg er ikke sikker nå lenger. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Viss dere commenter på innlegg med bilde så fjern image taggen!... Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Så lenge det er 100% og ikke tilsatt andre smørestoffer(er ofte det) så fungerer det flott Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg har hørt at det finnes isopropanol i blå og blank utgave.men hvis kondensfjerner fungerer like bra så bruker jeg heller det(er vel litt billigere også) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå