Gå til innhold

Hvordan gi mer "volt" til cpu? "P4 NW"

Anbefalte innlegg

Nå har jeg klokket min P4 NW 2GHz til 2.4...

Hvis jeg skal klokke mer, må jeg gi cpu'en mer strøm.

Ikke sant? Hvis jeg da bare kan gi 15% mer en standard vcore, hva skal jeg gjøre for å kunne gi mer en 15 %, når 15% er max ?? (Kjører forresten nå på ca. 1,68 V). :smile: Tar gjerne imot et par svar

mvh Tybben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry hce. vet ikke noen gode linker.

Jeg er temmelig n00b i overklokking, begynte for 3 dager siden eller noe sånn.

EEEEH... Så noe skummelt ut det der med å kople sammen de 4 pin'ene, men samtidig veldig genialt, har du prøvd ? :roll:

Vet du om noe genialt man kan bruke til koplingen mellom de annet enn den pastaen? Noe slags metall tråd eller no :???:

Mvh meg...

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve bare abit kortet mitt kommer inn til komplett -> pakkes -> sendes til meg.

Tenkte justere opp så jeg kan nå ca 1,9 volt på CPUen, har planer om å bringe en 2Ghz NW opp mot 3Ghz, helst over.

Til å binde sammen pinnene kan du jo bruke strømførende maling eller rett og slett lodde på litt kobber fra en ledning. Mener å ha sett noen strekke ledning under som de tvinner rundt beina, men jeg ville nå feste trådene litt bedre enn det :smile:

Noen som har tips på hvordan få kobling mellom pinnene?

Lenke til kommentar

Du burde være veldig forsiktig med å stille volten så høyt, 1.9 er vanvittig mye for en 0.13m cpu med 1.5v som standard. Har lest om folk som har ødelagt nw'ene ved bruk av over 1.9v. Tror den "safe" grensa går rundt 1.75v. Men men, er du en hardcore overclocker, så..:wink:

Lenke til kommentar

Hce: Tror jeg vil prøve med strømførende maling, lodding kan vel være farlig -> varmen... :smile:

Og du Hce: hvis du en gang skulle klare å klokke den opp mot 3 GHz eller over, må du maile meg på [email protected] å gi meg data om hvordan du klarte det, klokke metoder osv :smile:

b-duvaland: Takk for slike tips, når jeg får begynt å klokke skal jeg tenke på det der; helst ikke over 1.8V. Da skulle jeg være safe. c¨,) ...

< Tybben TAKKER >

Lenke til kommentar

Det er ikke så vanskelig som det ser ut til.

Du trenger ikke surre tråd rundt alle 4 pinnene.

Jeg surra bare rundt to. Har defoult vcore nå på 1,7.

Men jeg kjører på i,85.

Jeg kan stille volten helt opp til 1,95, og det holder i massevis.

Jeg brukte tråd fra en IDE-Kabel, og tvinna den rundt de to pinnene. Det går kjempefint.

Kjører P4 NW på 2.0 GHz@2,4GHz. Det er kanskje ikke så bra, men jeg har vel for dårlig kjøling.

Fredrik

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-01 18:09, 00fredrik00 skrev:

Det er ikke så vanskelig som det ser ut til.

Du trenger ikke surre tråd rundt alle 4 pinnene.

Jeg surra bare rundt to. Har defoult vcore nå på 1,7.

Men jeg kjører på i,85.

Jeg kan stille volten helt opp til 1,95, og det holder i massevis.

Jeg brukte tråd fra en IDE-Kabel, og tvinna den rundt de to pinnene. Det går kjempefint.

Kjører P4 NW på 2.0 GHz@2,4GHz. Det er kanskje ikke så bra, men jeg har vel for dårlig kjøling.

:smile: Pent! Kan du tegne/forklare hvilke to pinner som gir deg default Vcore til 1,7V? Liker å være sikker når jeg gjør ting, ihvertfall med cpuen :smile:

Lenke til kommentar

Tobben:

Gå til Vmod. På bildet over baksiden av CPUen, så skal du koble sammen de to pinnene fra venstre mot høyre.

Fra tabellen er VID4 og VID0 = 0 for å få 1,5V, resten 1. For å få 1,7V må VID3 = 0. Ifølge 00fredrik00 holdt det å ta en tynn kobbertråd og tvinne rundt disse beina :smile: Da har du default voltage = 1,7V, og du kan sikkert justere spenningen opp 0,25V i BIOS, noe som gir deg maksimalt 1,95V. Det burde holde lenge. Ser de værste overklokkerne med peltier kjøling jobber på ca 1,75-1,90V.

Bare husk å sette BIOS til default voltage før du modder :wink:

Lenke til kommentar

Du burde tvinne tråden rundt tre av pinnene.

Jeg hadde bare rundt to av pinnne før, en nå har jeg surret rundt tre av pinnene.

Når man har surret rundt to av pinnene kan man bare stille volten opp til 1.95.

mens når man har surret rundt tre av pinnene kan man kjøre volten helt opp til 2.20.

Det der med strømførende lakk tror jeg blir vanskelig. Pinnene er jo dritsmå.

Fredrik

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-06 19:02, 00fredrik00 skrev:

Du burde tvinne tråden rundt tre av pinnene.

Jeg hadde bare rundt to av pinnne før, en nå har jeg surret rundt tre av pinnene.

Når man har surret rundt to av pinnene kan man bare stille volten opp til 1.95.

mens når man har surret rundt tre av pinnene kan man kjøre volten helt opp til 2.20.

Da vil du vel få sykt mye default voltage. Hele 1,8V på default... Jeg synes det er litt for mye, 1,7 er mer passe :smile:

Quote:

Det der med strømførende lakk tror jeg blir vanskelig. Pinnene er jo dritsmå.

Er nok lurt å bruke små kobberledere. Er jo enkelt å fjerne også hvis man skal selge CPUen senere.

Lenke til kommentar

Pentium 4 prosessorer tåler opp til 1.85 vcore, og mer enn det også. Og hvis du synes det er for høyt kan du jo bare sette den ned i bios.

Jeg kjører med 2,00 men i pc healt status står det at vcore er på 1,85. Sånn er det med all ABIT TH-7II kort

Fredrik

Lenke til kommentar

Vis du tenker på og få 2.0 til og runde 3 ghz så må du prøve VELDIG lenge(så og si umulig) Da 2.0 ghz cpu er den som er minst overklokkbar av Nw prosessorene. Og til deg som fikk 2.4 så trenger du ikke allverdens kjøling for og komme høyere har selv boxed kjøler og har klokket min [email protected] . Bare og prøve deg fram, du merker fort når pc`n ikke er stabil lenger. Og hold øye med tempen så skal alt gå bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...