medlem-14858 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Nå har jeg klokket min P4 NW 2GHz til 2.4... Hvis jeg skal klokke mer, må jeg gi cpu'en mer strøm. Ikke sant? Hvis jeg da bare kan gi 15% mer en standard vcore, hva skal jeg gjøre for å kunne gi mer en 15 %, når 15% er max ?? (Kjører forresten nå på ca. 1,68 V). :smile: Tar gjerne imot et par svar mvh Tybben Lenke til kommentar
hce Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 http://www.vr-zone.com/guides/Intel/Northwoodmod/ http://www.vr-zone.com/cgi-bin/vb/showthre...p?threadid=3010 Tar gjerne imot fler linker... Lenke til kommentar
medlem-14858 Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Sorry hce. vet ikke noen gode linker. Jeg er temmelig n00b i overklokking, begynte for 3 dager siden eller noe sånn. EEEEH... Så noe skummelt ut det der med å kople sammen de 4 pin'ene, men samtidig veldig genialt, har du prøvd ? Vet du om noe genialt man kan bruke til koplingen mellom de annet enn den pastaen? Noe slags metall tråd eller no :???: Mvh meg... Lenke til kommentar
hce Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg skal prøve bare abit kortet mitt kommer inn til komplett -> pakkes -> sendes til meg. Tenkte justere opp så jeg kan nå ca 1,9 volt på CPUen, har planer om å bringe en 2Ghz NW opp mot 3Ghz, helst over. Til å binde sammen pinnene kan du jo bruke strømførende maling eller rett og slett lodde på litt kobber fra en ledning. Mener å ha sett noen strekke ledning under som de tvinner rundt beina, men jeg ville nå feste trådene litt bedre enn det :smile: Noen som har tips på hvordan få kobling mellom pinnene? Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Du burde være veldig forsiktig med å stille volten så høyt, 1.9 er vanvittig mye for en 0.13m cpu med 1.5v som standard. Har lest om folk som har ødelagt nw'ene ved bruk av over 1.9v. Tror den "safe" grensa går rundt 1.75v. Men men, er du en hardcore overclocker, så..:wink: Lenke til kommentar
medlem-14858 Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Hce: Tror jeg vil prøve med strømførende maling, lodding kan vel være farlig -> varmen... :smile: Og du Hce: hvis du en gang skulle klare å klokke den opp mot 3 GHz eller over, må du maile meg på [email protected] å gi meg data om hvordan du klarte det, klokke metoder osv :smile: b-duvaland: Takk for slike tips, når jeg får begynt å klokke skal jeg tenke på det der; helst ikke over 1.8V. Da skulle jeg være safe. c¨,) ... < Tybben TAKKER > Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Ikke ha for mye volt på CPU, du er mer glad for en som virker i et år enn at den dauer om noen uker/måneder for at du "måtte" overklokke den mer. Å presse den til 3 Ghz er også litt optimistisk, det er tross alt 50% her det er snakk om! Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Det er ikke så vanskelig som det ser ut til. Du trenger ikke surre tråd rundt alle 4 pinnene. Jeg surra bare rundt to. Har defoult vcore nå på 1,7. Men jeg kjører på i,85. Jeg kan stille volten helt opp til 1,95, og det holder i massevis. Jeg brukte tråd fra en IDE-Kabel, og tvinna den rundt de to pinnene. Det går kjempefint. Kjører P4 NW på 2.0 GHz@2,4GHz. Det er kanskje ikke så bra, men jeg har vel for dårlig kjøling. Fredrik Lenke til kommentar
hce Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 18:09, 00fredrik00 skrev:Det er ikke så vanskelig som det ser ut til.Du trenger ikke surre tråd rundt alle 4 pinnene.Jeg surra bare rundt to. Har defoult vcore nå på 1,7.Men jeg kjører på i,85.Jeg kan stille volten helt opp til 1,95, og det holder i massevis.Jeg brukte tråd fra en IDE-Kabel, og tvinna den rundt de to pinnene. Det går kjempefint.Kjører P4 NW på 2.0 GHz@2,4GHz. Det er kanskje ikke så bra, men jeg har vel for dårlig kjøling. :smile: Pent! Kan du tegne/forklare hvilke to pinner som gir deg default Vcore til 1,7V? Liker å være sikker når jeg gjør ting, ihvertfall med cpuen :smile: Lenke til kommentar
medlem-14858 Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Enig med hce :smile: Lenke til kommentar
hce Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Tobben: Gå til Vmod. På bildet over baksiden av CPUen, så skal du koble sammen de to pinnene fra venstre mot høyre. Fra tabellen er VID4 og VID0 = 0 for å få 1,5V, resten 1. For å få 1,7V må VID3 = 0. Ifølge 00fredrik00 holdt det å ta en tynn kobbertråd og tvinne rundt disse beina :smile: Da har du default voltage = 1,7V, og du kan sikkert justere spenningen opp 0,25V i BIOS, noe som gir deg maksimalt 1,95V. Det burde holde lenge. Ser de værste overklokkerne med peltier kjøling jobber på ca 1,75-1,90V. Bare husk å sette BIOS til default voltage før du modder :wink: Lenke til kommentar
medlem-14858 Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Hjertens takk hce :smile: Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Du burde tvinne tråden rundt tre av pinnene. Jeg hadde bare rundt to av pinnne før, en nå har jeg surret rundt tre av pinnene. Når man har surret rundt to av pinnene kan man bare stille volten opp til 1.95. mens når man har surret rundt tre av pinnene kan man kjøre volten helt opp til 2.20. Det der med strømførende lakk tror jeg blir vanskelig. Pinnene er jo dritsmå. Fredrik Lenke til kommentar
hce Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 19:02, 00fredrik00 skrev:Du burde tvinne tråden rundt tre av pinnene.Jeg hadde bare rundt to av pinnne før, en nå har jeg surret rundt tre av pinnene.Når man har surret rundt to av pinnene kan man bare stille volten opp til 1.95.mens når man har surret rundt tre av pinnene kan man kjøre volten helt opp til 2.20. Da vil du vel få sykt mye default voltage. Hele 1,8V på default... Jeg synes det er litt for mye, 1,7 er mer passe :smile: Quote: Det der med strømførende lakk tror jeg blir vanskelig. Pinnene er jo dritsmå. Er nok lurt å bruke små kobberledere. Er jo enkelt å fjerne også hvis man skal selge CPUen senere. Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Pentium 4 prosessorer tåler opp til 1.85 vcore, og mer enn det også. Og hvis du synes det er for høyt kan du jo bare sette den ned i bios. Jeg kjører med 2,00 men i pc healt status står det at vcore er på 1,85. Sånn er det med all ABIT TH-7II kort Fredrik Lenke til kommentar
shebban Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hvorfor ikke bruke strømledende lakk på baksiden av hoved kortet? Det bør jo ikke ha noe å si! Lettere å få vekk senere og! Noe lignende dette: http://www.blargoc.co.uk/guides/tualatinoc/page2.shtml Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Vis du tenker på og få 2.0 til og runde 3 ghz så må du prøve VELDIG lenge(så og si umulig) Da 2.0 ghz cpu er den som er minst overklokkbar av Nw prosessorene. Og til deg som fikk 2.4 så trenger du ikke allverdens kjøling for og komme høyere har selv boxed kjøler og har klokket min [email protected] . Bare og prøve deg fram, du merker fort når pc`n ikke er stabil lenger. Og hold øye med tempen så skal alt gå bra. Lenke til kommentar
00fredrik00 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Trodde 2GHz var like enkelt og klokke som alle andre northwooder. Det er mange som har nådd store høyder med 2GHz'ene også. Bare se i database til http://www.overclockers.com En som har klart 3,2GHz. Hvilket kort har du forresten null.sexy? Fredrik Lenke til kommentar
medlem-14858 Skrevet 8. august 2002 Forfatter Del Skrevet 8. august 2002 shebban: Ikke dumt det der med baksiden av hovedkortet, men litt mer stress er det jo... :smile: men tror nok jeg ville satset på å gjøre det på cpu'en. Noen forslag ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå