deimos Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg bare lurer på en liten ting, jeg har drevet å lekt litt med Asterisk@home og satt opp et "sentral bord" for IP-telefonene vi benytter oss av. Og da lurte jeg bare på om det er noen som har prøvd noe lignenes? Eller har noen erfaring med Asterisk@Home. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 har holdt på med denne i et år eller to.. Men da ikke asterisk@home.. Kompilerer den selv på en suse 9.1 (osv) distro. Har koblet den mot IP24, Voicepulse (connect), Sipgate, Cisco 7940/7940, alle adapterene fra IP24 osv.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 asterisk@home er lett å sette opp og supert i bruk. skal du kompilere selv som lohelle gjør må du bruke litt mer tid på det, og sette deg litt mer inn i det. men da får du det også skreddersydd Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 mon tro om det er nok interesse på forumet her til å lage et eget asterisk (eller voip) forum... Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 En guide til emnet hadde i alle fall vært på sin plass. Det er uhyre interressant stoff, og det går vel ikke an å få det mer aktuelt enn nå Noen som kan dette og er keen på å klore ned noen linjer om det? Vedder en femtiøring på at hw eller hwb gjerne vil ha slikt Lenke til kommentar
Phara0h Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har laga en enkel guide til å sette opp Asterisk@Home med IP24. Se her : Asterisk@Home_guide.pdf Jeg har også en annen guide for hvordan sette opp Asterisk@Home med VoIPBuster(ring gratis i mange land http://www.voipbuster.com), og en til hvordan man setter opp ett standard ISDN kort i NT-modus. Ved å gjøre det kan du koble til en standard ISDN telefon til din sentral og bruke den til å ringe med. Disse siste guidene er ikke 100% ferdig, men om det er noen som er interisert så si ifra så kan jeg sende den til dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå