ddebono Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hei, Den Netopia boksen som følger med fra NTG er ikke ønskelig å bruke da jeg har en mye bedre router. Spørsmålet er da om noen har prøvd et annet ADSL modem mot NTG ? (Og som fungerer) Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Ved noen her på forumet bruker Draytek Vigor serien, samt at NGT nå har begynt å sende ut Thomson Speedtouch 510i. Så lenge modemrouteren du kjøper støtter PPPoA, så skal det meste virke! Lenke til kommentar
radivx Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Hvor kan man kjøpe egne rutere? Og hvor mye koster de? Kunne vært ett godt alternativ siden vi bruker VPN konfigurert Netopia ruter (noe dritt for oss "barn" i universitets-familier). Endret 19. juli 2005 av vidiware Lenke til kommentar
Azton Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Kan man ikke bare sette den neste ruteren i NGT's ruter's DMZ? Lenke til kommentar
ddebono Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Nei, tviler på det siden det er WAN porten på neste router som skal brukes. Lenke til kommentar
ketiljo Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Følg anvisningene her. Da får du public-IP via DHCP til første som spør. I ditt tilfelle blir det routeren etter. Husk å koble modemet til WAN-porten på routeren. Lenke til kommentar
ddebono Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Hei, Fulgte anvisningen på http://www.ntavados.net/guide/ngt Så langt så godt. Men så er spørsmålet hva man skal gjøre på D-Link routeren ? Må vel plugge den inn i WAN porten. Men hva skal man da sette opp i WAN oppsettet på D-Link routeren ? Har valget mellom static, DHCP, PPOE, PPTP og L2TP. De tre siste er jo utelukket. Noen som vet hva som må gjøres ? Lenke til kommentar
ddebono Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Hei igjen, Så ut til at nesten fikk det til å funke med DHCP på D-Link, men ping ga resultatet Destination host unreachable Det så ut til at D-Link routeren fikk riktig public IP adresse. Men standard gateway ble satt til 192.168.130.1 Standard så er Netopia satt opp til 10.0.0.1 Mitt intranett er på 192.168.0 segmentet. Og det må jeg beholde siden jeg har noen servere osv. Skal da Netopia være på 10.0.0.1, eller 192.168.0.1 og min D-Link router på 192.168.0.2 ? Lenke til kommentar
ketiljo Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 D-linken din vil, via DHCP, få IP-adresse, gateway og DNS-servere fra Netopiamodemet. Hvis du har gjort det rett i modemet så får du 80.202.xx.xx som gateway og noe i samme duren som IP. I allefall her. D-linken din vil gi lokale IP-adesser til nettverket ditt, slik at alle PC'er vil ha 192.168.0.xx med 192.168.0.1 som gateway. Såfremt det er det du har satt opp D-linken til å servere via DHCP da. Du skal fremdeles kunne nå 10.0.0.1 via lokalnettverket. Prøv å sett PC'en rett i modemet og se om du kommer på nett. Da skal du få de samme nettverksinstillingene som D-linken får av Netopia-modemet til PC'en. Litt skummelt uten brannmur, men du trenger ikke prøve så lenge, bare til du fpr sjekket om du kommer på nett som du skal. Hvis det er iorden, er det noe tull med instillingene i D-linken din. Lenke til kommentar
ddebono Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Nå funker det!! Det er viktig å gjøre ting i riktig rekkefølge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå