terjel Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hei, jeg vurderer å bruke noen kroner på oppgradering av pcen min, spørsmålet er i hvilken del jeg burde legge pengene? Har følgende system: MSI 925XE NEO Platinum54G Intel Pentium 4 640 3.2GHz Socket LGA775 Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB 2 x Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling PCI-Express Samsung DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Sort NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern Er det noen forskjell på merker når det gjelder RAM? hvordan er isåfall "Corsair"?Kan det være en idè å bygge ut til 2Gb med ram? bør jeg velge et annet merke? Eller burde jeg bytte ut andre ting? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Nytt skjermkort er vel det mest fornuftige, mere ram hadde heller ikke vært å forakte, men hva spiller du? Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg ville vel kjøpt et TV kort. Veldig greit å ha hvis du har kabelanlegg der du bor... Ellers er vel skjermkortet ditt svakeste ledd. Lenke til kommentar
terjel Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 ja, det har jeg tenkt på...men det står noe om TV out/in på hovedkortet mitt? betyr dettte at hovedkortet støtter tv-kort eller at det inkluderer tv-kort? Mere RAM er også vurdert, hvilket merke anbefaller du? Er Corsair ok? Kingston? eller andre? Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Du har et greit oppsett som vill funke en stund til. Siden du allerede har 6600 så synes jeg du heller skal vente til ATI begynner å konkurere med nVidas G70 (7800GTX). Når det skjer, ikke senere enn juletider, så kan du muligens vudere nytt skjermkort. Forskjellen mellom 1-2 Gb ram i spill er til nå lik null forde ingen spill trenger så mye. De fleste trenger hovedsaklig ikke mer enn 512, men kjører bedre på 1024... På et ferdig tower hadde jeg ikke oppgradert til 2GB, når jeg allerede hadde 1024, før jeg trengte det. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Du kan beholde RAMen og kjøpe 2stk 512MB likedane brikker i tillegg (siden du har Intel-system er ikke 4 brikker noe å bekymre seg over). Og så må du ha nytt skjermkort ja, feks x800xl eller bedre. Lenke til kommentar
terjel Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 ok, takk for tipset! Da får jeg putte kronene på sparegrisen en stund til, systemet har vel egentlig fungert greit for meg. Det eneste er tv-kort. Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Corsair Value S. PC4200 DDR2 er et greit minne, men ikke mer enn greit. Stabilt og fint , men ikke så overklokkingsvennlig. De har muligens litt slappe timings også. TV out/in tror jeg ikke du har på hovedkortet ( MSI produktside ) Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Siden han sitter på et p4 system er ikke timings så viktig. Personelig er jeg stor fan av mye ram da du kan multitaske til den store gull medalje og at loading går raskt. Nytt skjermkort er jo også ikke så dumt. Hadde jeg hatt din pc hadde jeg heller brukt penga mine på noen nye harddisker i filserveren min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå