Gå til innhold

Er Xenox bra LAN?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Xenox er et ganske så koselig "LAN" skal jeg si deg. Uansett, det heter DATAPARTY, for det er faktisk scene, og masse snacks der. LAN kan du definere som "venner" på rommet ditt som kun spiller CS..

 

Uansett, xenox startet i -99, og har dratt det frem til nå, og ja. Det blir bare flere og flere folk der. Positivt :)

 

Tipper du vet hjemmesiden. Og ja, ta deg en tur. Meget godt miljø der. :)

Lenke til kommentar

Ja, det i høst er xenox RH (rådhuset). Med plass til ca 250stk.

Til vinterferien blir det xenox XL (steinkjerhallen). Med KAPASITET til 2000stk. Men da bruker de som regel å dele hallen i to. Et soveomerådet, et sceneomeråde, og resten hvor folk sitter. Underkant av 600 på det.

Lenke til kommentar
Xenox er et ganske så koselig "LAN" skal jeg si deg. Uansett, det heter DATAPARTY, for det er faktisk scene, og masse snacks der. LAN kan du definere som "venner" på rommet ditt som kun spiller CS..

Der tar du feil. LAN og dataparty kan defineres som det samme.

Local Area Network. Et dataparty er et sted hvor folk samles (local area) og spleiser sammen sine nettverkskabler slik at de blir i et... Ja nettopp, nettverk (network). :)

 

Jeg liker å gjøre som deg, å si at et LAN er når vi gutta samles og spiller sammen, bare vi (3-10 kompiser, osv), og at et dataparty er et mye større arangement.

 

Men det er fortsatt ikke feil å kalle TG, Xenox, Xplore eller noen andre slike dataparties, LAN.

 

Dataparty ble funnet opp av nordmenn som tydelig vis ville ha et annet ord for det.

Amerikanerne og englenderne sier LAn, samme hvor stort det er. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...