Gå til innhold

PC til bildebehandling og grafisk design

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppgradere pc'n min nå og håper noen kan gi meg en anbefaling.

Jeg trenger hovedkort, grafikkort, prosessor og minne. Har tenkt å bruke resten fra den pc'en jeg har i dag.

Er det noen av oppgraderingspakkene på de ulike netthandelene som anbefales? Tenkte å bruke 3-5000 på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor stor strømforsyning har du? Hvis den er kraftig nok går det an å lure til et dobbelkjerne oppsett med Pentium D 820.

Hvis ikke blir det litt smak og behag, feks i Photoshop yter AMD64 bra, men det er noen ganger mer behagelig å jobbe med en Pentium4 pga hyperthreadinga.

Siden budsjettet ditt er forholdsvis lavt tror jeg nesten jeg vil anbefale et X600Pro skjermkort.

Lenke til kommentar

Da jeg ikke har så veldig mye peiling på dette her, så har jeg prøvd å lese litt rundt her. Jeg bruker Photoshop veldig mye. Kommer ikke til å spille noe særlig på den, det er i alle fall ikke det som skal prioriteres ved kjøp av ny maskin.

Har forstått at jeg bør velge socket 939 om jeg velger AMD, og sånn prismessig så kommer jo det gunstigst ut.

Har kommet fra til dette:

AMD Athlon 64 3000+

MSI N8N Neo4

Corsair PC3200 1024 mb ram (ev. TwinMOS)

Sapphire Radeon X600pro 256 mb

Er dette et greit oppsett som vil fungere? Kom gjerne med andre anbefalinger.

Usikker på hvilken type strømforsyning jeg har, men mener å huske den er på 350W. Dette er en gammel sak som har "overlevd" et par tidligere oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...