Gå til innhold

EA blir ny distributør for Valve (PC/Xbox)

Anbefalte innlegg

Jeg spår at EA kommer til å klare å kjøpe opp valve innen 2 år er omme...

De kommer iallefall til å kavre til seg mer innflytelse over den kreative/produktive delen av valve, det tror jeg iallefall...

Og da har vi enda ensituasjon som alle som vet litt om EA tittler frykter mer enn CPU burn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får se, vi får se.

Akkurat nå har de bare fått rollen som distributør, og det er jo ikke noe "viktig", egentlig.

Det har egentlig ingen ting å si.

Men vi får se om EA har tenkt å skjære opp Valve-fisken og spise den opp bit for bit.

La oss nå for all del håpe at det ikke skjer! :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

De starter som distributør for Valve.

Så snoker de seg lengre opp på stigen og tar over jobben som Publisher for spillet, og vi kommer til å merke nedgang på kvaliteten på spillene til Valve

Så kjøper de seg inn i valve og dreper de totalt.

Snart har valve skiftet navn til ValvEA.

Til han som sa EA er en kreftsvulst i spilleverden, helt enig. Desverre ser det ut til at den er uhelbredelig og. Får bare håpe at dette ikke skjer, men desverre så er jeg redd dette er starten på slutten til Valve.

Lenke til kommentar

Valve solgte sjelen sin til EA, synd det derre der. Alle husker vel tragedien Westwood etter EA kjøpte dem opp. Maxis også, maxis blir så godt som aldri nevnt når det diskuteres The Sims, utrolig at Maxis enda ikke er helt oppslukt av EA.

EA og GameSpy/IGN = alt som er feil med spill industrien i dag.

Lenke til kommentar
[iC,19/07/2005 : 18:36] Altså, CSS er en MODIFIKASJON. Grunnen til at spillet oppgraderes enda er ikke fordi de ikke klarte å lage det bra nok til release.

De slapp ut CSS tidlig for at folk skulle få den glede av å spille det.

Jeg er på en måte litt uenig i at nye CS egentlig er en mod når det er et offisielt spill. Det er annerledes med for eksempel Natural Selection. Men jeg skjønner at "Vælv" vil "gi folk gleden" av å spille CS:S (og lokke kjøpere til HL2).

Jeg tror forresten ikke at EA klarer å sluke Valve. "Vi" har tross alt Steam som et "ess i ermet". :yes:

Endret av ehasl
Lenke til kommentar

Steam som et ess i ermet ja, tror nok det teller for lite eller ingen ting hvis EA vil ha Valve så vil de det.

Den dagen valve tar fullstendig overhand blir steam enten lagt ned eller innført under EA, så kommer prisene til å gå opp på spillene der til "normal" pris, slik at EA kan tjene mer penger.

Jeg liker ikke EA, ødelegger spilleindustrien med sin griskhet etter penger.

Lenke til kommentar

ah, ikke overraskende er denne tråden full av kunnskap om spillbransjen.

dere er klar over at EA blant annet distribuerer capcom og novalogic uten å ha noe som helst med innholdet å gjøre? bare for å ta et tilfeldig eksempel, det virket ikke for meg at devil may cry 3 var rushet eller buggy bare fordi EA distribuerte den.

Lenke til kommentar

Vi snakker ikke om hvordan situasjoen blir slik det er i dag (med EA som distributør bare), men hvordan det kan komme til å bli hvis EA klarer å sluke Valve hele... Håper inderlig at Mr. Newell har mer integritet enn det. (slik som Roper og gutta i Blizzard som stakk da Vivendi dominerte for mye etter deres smak)

Lenke til kommentar

EA sniker seg inn, sakte men sikker, på de største selskapene som kan være en potensiell trussel for dem. Ikke overaskende at Valve nå ser ut som et av målene med tanke på sukseen med Half-Life serien. Er jo klart EA vil ha en del av kaka der, og ved å starte på bunnen kan de sakte men sikker snoke seg innover i systemet og fortære det.

Lenke til kommentar
[iC,19/07/2005 : 18:36] Altså, CSS er en MODIFIKASJON. Grunnen til at spillet oppgraderes enda er ikke fordi de ikke klarte å lage det bra nok til release.

De slapp ut CSS tidlig for at folk skulle få den glede av å spille det.

Jeg er på en måte litt uenig i at nye CS egentlig er en mod når det er et offisielt spill. Det er annerledes med for eksempel Natural Selection. Men jeg skjønner at "Vælv" vil "gi folk gleden" av å spille CS:S (og lokke kjøpere til HL2).

Altså, CSS har aldri vært et offisielt spill. Det har, og vil for alltid være en mod som bygger på motoren til stam-spillet.

Det er laget av et mod-team, og det er de som oppgraderer det (det er akkurat samme team som sto bak gamle CS).

HL er like mye "lokkemat" (som du vil kalle det) for at folk skal spille Natural Selection som HL2 er for at folk skal spille CSS.

Og hva er egentlig annerledes med NS, mener du?

Valve solgte sjelen sin til EA, synd det derre der. Alle husker vel tragedien Westwood etter EA kjøpte dem opp. Maxis også, maxis blir så godt som aldri nevnt når det diskuteres The Sims, utrolig at Maxis enda ikke er helt oppslukt av EA.

Fatter ikke hva du mener her når du sier at de har solgt sjelen sin.

Det de har gjort, er å KJØPE noe; en distributør.

Foreløpig har ikke EA noe som helst å si om hvilke spill Valve skal lage og når de skal komme ut.

Egentlig er dette en POSITIV ting, for EA er så svære og verdensbaserte at de vil få distribuert det selv i de mørkeste kroker i Uganda, slik at Valve (og selvfølgelig EA) skal tjene mer, ved å selge flere eksemplarer. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Vi snakker ikke om hvordan situasjoen blir slik det er i dag (med EA som distributør bare), men hvordan det kan komme til å bli hvis EA klarer å sluke Valve hele... Håper inderlig at Mr. Newell har mer integritet enn det. (slik som Roper og gutta i Blizzard som stakk da Vivendi dominerte for mye etter deres smak)

Så vidt jeg kan se det, handler ikke denne tråden om å diskutere hva som kommer til å skje hvis og når EA sluker Valve, men heller om det du mente vi IKKE diskutrerte ("hvordan situasjoen blir slik det er i dag ").

Det kan godt hende at vi diskuterer det, men det er da vel ikke det vi SKAL diskutere her? :)

EDIT:

Metallic: bare vent til EA begynner å spise seg innover Valve, så skal vi se...

Det kan godt hende at EA vil bli utgiver for Valve sine fremtidige spill, men jeg tror faktisk ikke at de vil ha noe som helst (OVER HODET INGEN) innflytelse på spillene deres.

Valve er alt for rike, og alt for sterke for at noen som helst spill-utgiver skal spise dem opp.

Om dere husker litt tilbake, så var Vivendi utgiver for Valve's Half-Life 2.

Vivendi er, om jeg ikke husker feil, verdens nest-største spillutgiver, og de ble forbanna (gikk til søksmål mot Valve) da de fikk høre at de ikke ville få betalt for Steam-utgaven av HL2.

Valve var hodesterke og blånektet.

Det hele endte jo med et søksmål og en langvarig rettsak.

Vivendi har ikke, har aldri hatt, og vil aldri ha noe med hvordan HL2 vil se ut eller oppgradere seg.

På akkurat samme vis er jeg temmelig sikker på at det vil gå med EA om de prøver seg på utgiver-jobben hos Valve. ;)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

EA og GameSpy/IGN = alt som er feil med spill industrien i dag.

få dette inn i hue: EA har ikke kjøpt opp Valve!

Valve er ikke et aksjeselskap, og dermed kan ikke EA kjøpe opp valve uten at de vil selge. det var det som skjedde med westwood og alle de andre stakkerne som be slukt av EA.

som wise sier, EA distributerer spill for både capcom og novalogic, men alikevel er det ingen "arr" etter de. slutt og syt! det er bra at HL2 kommer seg på beina igjen

Lenke til kommentar

Til informasjon så vil innlegg som fremover kun kommer med useriøs og beskyldende syting og klaging på EA uten grunnlag, og uten å ha noen som helst peiling på hvordan bransjen fungerer (og uten å lese gjennom artikkelen/tråden først) bli fjernet, uten videre advarsel. Det samme skjer med innlegg som går utenfor temaet. På forhånd takk for at dere tar hensyn, og har forståelse for dette.

Lenke til kommentar
EA sniker seg inn, sakte men sikker, på de største selskapene som kan være en potensiell trussel for dem. Ikke overaskende at Valve nå ser ut som et av målene med tanke på sukseen med Half-Life serien. Er jo klart EA vil ha en del av kaka der, og ved å starte på bunnen kan de sakte men sikker snoke seg innover i systemet og fortære det.

Det er da ikke Half-Life som er en trussel mot EA, Steam-systemet truer faktisk levebrødet deres. Det er godt Valve ikke er et aksjeselskap, da. :yes:

Metallic: Du har sikkert ganske rett, men det første CS:S var da en slurvete utgivelse? Jeg mente at det er et "offisielt spill" fordi det fulgte med i alle HL2-pakkene og fordi Valve har kjøpt rettighetene (det mener jeg da). De som lagde CS:S fikk vel også SDK lenge før andre? CS:S var multiplayerdelen av HL2 helt til DM kom. Vel, det er et definisjonsspørsmål. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det var en slurvete utgivelse.

Det var meningen hele tiden at de skulle slippe det sånn, for så å komme med oppdateringer.

Det var aldri intensjonene at de skulle komme med et ferdig spill helt fra starten av.

Dessuten er det jo nesten litt fint at de gjør det sånn, for da blir jo spillet barebedre og bedre. Vi får stadig nye ting å leke med! :)

Men tilbake til topic, det var egentlig fint at EA valgte å bli distributør for Valve's HL2. Grunnen kan dere lese i et innlegg jeg skrev et stykke over her.

SÅ lenge dette ikke betyr starten av en oppspiselsesprosess for EA (som jeg tviler sterkt på), er det i allefall fint at de blir distributør. :)

Lenke til kommentar
zeOx[' date=20/07/2005 : 19:37] få dette inn i hue: EA har ikke kjøpt opp Valve!

Valve er ikke et aksjeselskap, og dermed kan ikke EA kjøpe opp valve uten at de vil selge.

les en gang til, jeg skrev aldri at dem hadde kjøpt dem opp.

selv om valve ikke er et aksjeselskap så betyr ikke det at EA ikke kan tilby dem en sinnsyk sum med penger uansett. og det er det samme med aksjer, er jo ingen som kan tvinge dem til å selge da heller, en aksje eier kan bestemme akkurat selv hva han vil selge for. Og jeg regner med westwood toppene eide meste parten av aksjene selv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...