Olavxxx Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hei, Er det noe jeg bør vite, før jeg begynner å bygge sammen PC'en? Den har 2 x WD Raptor 74gb (10.000rpm), som skal kjøres i raid. Samt den har 2 x sata hd'er som skal kjøres i raid. hovedkort: Asus P5WD2 Premium har aldri satt opp raid før, er det bare "plug and play"? ps. det er ikke jeg som skal installere OS, jeg skal bare bygge lego. kan være jeg burde installere et OS dog, for å sjekke at ting fungerer. Det er pentium D som skal kjøres (Dualkjerne) Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Du bør ihvertfall sjekke i BIOS at RAID-kontrolleren står aktivert ("enable"), så må du selvsagt ha bestemt deg for om du skal kjøre RAID 0 eller 1, du skal vel ha diskene parvis i 2 RAID oppsett, pass på å sette kablene på riktig kontroller Endret 19. juli 2005 av el-asso Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det er viktig å fortelle hvilket OS du skal bruke. Siden du glemmer dette, er det sannsynlig du har XP i tankene. Du glemmer også å fortelle om RAID-kontrolleren, så jeg antar det er et onboard system. Noen av disse er reelle RAID-kontrollere, men andre er delvise bløffer som krever at OSet gjør RAID-funksjonaliteten. Dersom du mot formodning skulle kjøre Linux, bør du lese RAID-HOWTOene. Det er ikke nødvendigvis bare plug and play. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Det er viktig å fortelle hvilket OS du skal bruke. Siden du glemmer dette, er det sannsynlig du har XP i tankene. Du glemmer også å fortelle om RAID-kontrolleren, så jeg antar det er et onboard system. Noen av disse er reelle RAID-kontrollere, men andre er delvise bløffer som krever at OSet gjør RAID-funksjonaliteten. Dersom du mot formodning skulle kjøre Linux, bør du lese RAID-HOWTOene. Det er ikke nødvendigvis bare plug and play. og du glemmer og lese første post! Les ein gang til. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Har gjort. Flere ganger. En kan gjøre mange antakelser, men antakelser er roten til alle katastrofer. - hovedkort uten OS er like nyttig som hårnett til fisk - om det finnes onboard kontroller, er det ikke sikkert han vil bruke det - hovedkortet alene gir flere muligheter for RAID-oppsett Antakelser er der for å unngås. Mulig du bruker avansert telepati for å tro du vet. Jeg gjør ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå