lillegrill Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hei alle sammen. Jeg er helt fersk i DVD-brenning. Jeg kjøpte for noe uker siden en NEC DVD recorder ND-3540A. Den brenner på 16x, men platene jeg kjøpte takler kun 8x. Har brent kanskje 3 hele DVD-filmer så langt, alle har tatt over 30 min å brenne(nærmere 40 min). Dette er vel ikke riktig? Som OS kjører jeg XP Pro med sp2. All hjelp og tips ønskes. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Hadde samme problem som du, bare mye værre. 8x DVD'er ble brent i max 2,2x. Det viste seg at jeg hadde spyware og virus på PC. Etter formatering og reinstallasjon, fungerer brenneren som den skal! Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 har en nec 3510a og med den har jeg prøvd 16x verbatim plater. I nero sto det da at jeg kunne brenne på den hastigheten og nedtellingen til finish begynte på utrolige 4 minutter... Men plata hadde bare kommet til 48% når nedtellingen kom til 0 . Brenningen ble heldigvis ikke avbrutt men fortsatte halt til 100% som ble unnagjort på litt over 8 minutter.. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Husk at mediet det brennet fra må klare å levere data raskt nok til brenneren. Forresten kan det være en ide og sjekke om DMA er påslått der brenneren er koblet. Les litt her: http://www.michna.com/kb/WxDMA.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå