Gå til innhold

Lik konfigurasjon på 3 pcer

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg har 3 pcer ståande som er heilt like, dei har akkurat samme harddisker, lydkort, skjermkort etc. Så eg tenkte at når eg skal formatere dei så hadde det vært flott å hatt ein form for gjennopprettings cd som eg laga på ein pc som eg hadde satt opp heilt sånn som eg skulle. Derfor lurte eg på om noken visste om programmer som kan gjere den slags mulig osv, da meina eg med programmer installert etc...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norton Ghost(koster flesk) fikser vel den biffen. finnes antageligvis rimligere alternativer også. "Ghost" er et stikkord.

Det programmet er vel ment som en slags backup løsning hvis windows tryner.

I tilfelle det skjer så trur jeg du bare installerer det os'et du hadde før PC'en tryna, laster inn ghost'e så vips har du et kliss likt system som før.

Har ikke windows et slags synkroniserings verktøy også?

Her kan du lese mer om Norton Ghost 9.0

Endret av enden
Lenke til kommentar

Ghost og lignende programmer kan du som regel kjøre fra oppstrat, og dermed kan et fullt fungerende oppsett være lagt inn i løpet av minutter. En ulempe med denne teknikken er at dagens nyoppdaterte image er utdatert om noen måneder. Vindowsoppdateringer, virussignaturer, programpatcher må legges inn etter gohsting. Alt du gjorde fra forrige image er med andre ord borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...