Gå til innhold

Valg av kamera til å lage jaktfilm

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg et videokamea som jeg primært skal bruke til å filme jaktopplevelser med. Hvilket kamera bør jeg velge?

Har lenge gått med planer om å lage årlige jakt/friluftsfilmer, da jeg er en ivrig jeger og friluftsmann. I år skal planen realiseres.

Har drevet litt med videoredigering/filming før. I jaktsituasjoner stilles det imidlertid noen krav til utstyret. Kamera bør ikke være for stort og tungt, da planen er både å filme andre som jakter, men også ha med rifle/hagle og jaktutstyr selv. Planen er også å kunne montere kameraet på våpenet. (Dette har jeg sett andre gjøre med godt resultat) Lysforholdene er ikke altid på topp tidlige morgener og i kvelds-skumringen, dette bør også taes hensyn til ved valg av kamera. Det bør tåle i det minste "litt" fuktighet/røff behandling og baterikapasiteten bør være bra selv i streng kulde. Når man kommer nært på viltet er det selvfølgelig en fordel om ikke det sier "PLING" når man trykker forsiktig på REC, selv den minste lyd kan få dyret over alle hauger på sekunder. Disse lydene fra kameraet går kanskje normalt ann å slå av.

Når det gjelder pris er ikke dette noen spesiell begrensning, men vil selvfølgelig ikke betale mer en nødvendig. Ser for meg noe i 6000 til 10000kr klassen.

Redigeringsverktøy er Adobe Pro (evnt. Pinacle)

Mitt spørsmål er altså da; hvilket kamera jeg bør velge?

Takknemlig for alle tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...