Gå til innhold

agp, pci, stor forskjell?

mstraum

Anbefalte innlegg

jeg lurer veldig mye på hvordan skjermkort jeg skal kjøpe meg! jeg er ikke veldig flink med agp og pci greiene. må jeg feks ha nytt hovekort hvis jeg skal kjøpe pci kort? jeg har fra før av et agp kort(geforce fx 5600 256mb :S) en fyr jeg snakket med sa d.. :hmm: akkurat nå ligger valget mitt på sapphire radeon x800, til 2000 kr hos komplett. noen som vet om andre kort i den prisklassen som er veldig bra?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308797&cks=PRL x800 kortet

takker på forhånd for de som hjelper meg! :thumbup:

Endret av mstraum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du må ha nytt hovedkort hvis du kjøper deg PCI-E skjermkort. Dette er fordi ditt nåværende hovedkort kun har en AGP-slot, og ingen PCI-E-slot.

Det kortet du har valgt ut høres greit ut, men en link hadde hjulpet (tror det finnes bedre)

Lenke til kommentar

PCI er dårligere enn AGP.

PCI-E er bedre enn AGP.

Hvis du skal kjøpe nytt skjermkort, må du først vite om hovedkortet ditt har AGP eller PCI-E port.

PCI-E er en rimelig ny standard, så hvis du har et gammelt hovedkort, så er det nok AGP på den.

Hvis du har AGP på hovedkortet, så har jeg ville kjøpt med et hovedkort med PCI-E og et PCI-E skjermkort, grunnet det er mer fremtidsrettet, teoretisk bedre ytelse, og prisgunstig.

Hvis du går for er "dyrt" AGP skjermkort, vil du evt. angre hvis du skal oppgradere maskinen igjen. Da MÅ du har et hovedkort med AGP port på f.eks. (Eller en konverter, men de tror jeg er meget dyre, og vanskelig å skaffe her til lands)

Lenke til kommentar
Ja, du må ha nytt hovedkort hvis du kjøper deg PCI-E skjermkort. Dette er fordi ditt nåværende hovedkort kun har en AGP-slot, og ingen PCI-E-slot.

Det kortet du har valgt ut høres greit ut, men en link hadde hjulpet (tror det finnes bedre)

har lagt ut link! =)

Lenke til kommentar

Moltrez: Han vil bare vite forskjellen mellom PCI-E og AGP, og han har allerede sagt at han bare har AGP-port på hovedkortet sitt ;)

mstraum: Så ikke linken ;)

Veldig bra kort, GDDR3-minne og alt. Finnes det er bedre kort til samme pris, så må det være her

(Ja, jeg vet at det er feil, men det var det jeg fant i farten)

Lenke til kommentar

Moltrez: La ikke merke til det, men nå ser jeg at begge posta klokken 03:10 ;) (å f***, skal på jobb klokka 07:00 i dag)

Men uansett leste jeg at det var kun to grenesnitt han spurte etter, og at han hadde AGP-port på det kortet han har nå.

Google er et godt tips, finner sikkert noe der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...