Gå til innhold

jente 10 år, 15.000kr, 2 PCer, onkel stat betaler

Anbefalte innlegg

min lillesøster har blidt diagnostisert med dyslexi og vår gode venn onkel stat gjir oss 15.000 kroner til å anskaffe to PCer.

Noen som har det godt. Har dysleksi jeg også. men aldri fått noe "tilbud" som det der. :(

Jeg fikk 9k til laptop bare fordi jeg skriver stygt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier vel litt om hvor lett det er å få slik PC, uten noe egentlig stort behov...

Skulle alle skoleelever fått PC fordi de skrev stygt hadde mange fått, inkludert meg...

Lenke til kommentar

Sjekk papirene du fikk ang. innkjøp av datamaskiner nøye. Da noen jeg kjenner fikk datamaskin på denne måten, MÅTTE personen kjøpe den på en butikk som hadde en spesiell 4-års garantiavtale med HMS. Og dette var (desverre) butikker som Elkjøp o.l. Husker ikke i farta hvilke andre butikker som hadde avtalen.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Laptop+doking stasjon... Får dere lov til det hadde jeg valgt det :)

Hva en docking station er:

http://www.cheap-laptop-and-used-laptop-re...ing-station.jpg

13.000 budsjett på laptopen og en eller annen billig docking station til maks 2000.

I teorien en god ide synes jeg, men vi snakker om en 10 år gammel jente... å dra med seg pcen hver dag på skolen kan kanskje være tungt eller at en kan bli ødelagt på veien... lette små bærbare har ofte lite skjerm... greit med en stor god skjerm, tror jeg. Skal ikke utelukke at dette er den beste ideen altså.. bare lufter tanker ;)

To stasjonære pcer og en liten usb flashminne i nøkkelknippe er en god også en fin løsning. På skolen kan du ha en litt mindre god, eller en bærbar.

Jeg synes de fleste argumenten om ikke å velge laptop her, om man får lov, er tullete. En 10 åring klarer helt fint å håntere en laptop. Om de ikke hadde klart det så tror jeg ingen 10åring i verden hadde hatt mobil telefon.

Det er bare å kjøpe inn en god ryggsekk med laptop rom så blir det ikke noe problem, selv for en 10 åring.

Sikkerhetsmessige ville ikke jeg hatt pcen på skolen. En dockingstation er uintresang og selv om den skulle bli stjålet er de relativt billige.

Jeg hadde helt klart sjekket mer rund laptoper enn towerpcer. Om det skulle være noe ved skolen som gjør at "pc rommet" ikke kunne brukes så er det mye enklere å bytte rom med en laptop. Hjemme lekser hos venner osv...

Lenke til kommentar
To stk. eMac fra apple.no med elevrabatt 2 x kr 6570 = kr 13140

Office for Mac - Student og lærer kr 1612.50

Til sammen kr 14752.50

Husk at man også får studentrabatt på apple.no

Man kan også bli ADC-medlem og få opptil 20% på apple hardware. Les mer om dette på mac1.no

Lenke til kommentar
Laptop+doking stasjon... Får dere lov til det hadde jeg valgt det :)

Hva en docking station er:

http://www.cheap-laptop-and-used-laptop-re...ing-station.jpg

13.000 budsjett på laptopen og en eller annen billig docking station til maks 2000.

I teorien en god ide synes jeg, men vi snakker om en 10 år gammel jente... å dra med seg pcen hver dag på skolen kan kanskje være tungt eller at en kan bli ødelagt på veien... lette små bærbare har ofte lite skjerm... greit med en stor god skjerm, tror jeg. Skal ikke utelukke at dette er den beste ideen altså.. bare lufter tanker ;)

To stasjonære pcer og en liten usb flashminne i nøkkelknippe er en god også en fin løsning. På skolen kan du ha en litt mindre god, eller en bærbar.

Jeg synes de fleste argumenten om ikke å velge laptop her, om man får lov, er tullete. En 10 åring klarer helt fint å håntere en laptop. Om de ikke hadde klart det så tror jeg ingen 10åring i verden hadde hatt mobil telefon.

Det er bare å kjøpe inn en god ryggsekk med laptop rom så blir det ikke noe problem, selv for en 10 åring.

Sikkerhetsmessige ville ikke jeg hatt pcen på skolen. En dockingstation er uintresang og selv om den skulle bli stjålet er de relativt billige.

Jeg hadde helt klart sjekket mer rund laptoper enn towerpcer. Om det skulle være noe ved skolen som gjør at "pc rommet" ikke kunne brukes så er det mye enklere å bytte rom med en laptop. Hjemme lekser hos venner osv...

helt enig med LOBOS her. jeg kjenner flere som har ryggsekker til bærbare datamaskiner og det funker fint det. i disse sekkene er det også plass til noen bøker også, har prøvd selv.

Det med å ha 1 stasjonær pc på skolen KAN være risikofult ja. Spørs egentlig hvor pc`en står hen. hvis den står i et klasserom så MÅ det iallefall være passord på den.

men jeg ser en ulempe med å ha laptop også jeg. selv har jeg hatt 1 laptop og ha flere laptoper i huset ellers også. det jeg ser at folk gjør når de bruker bærbare maskiner er at de bruker strøm og batteri samtidig. dette svekker batteriet noe forferdelig. dette fordi at den vil lade hele tiden, mens batteriet står i maskina. dette har jeg selv erfart og tilslutt så gikk batteriet på den maskina. så jeg vil anbefale for alle med Laptoper om at hvis de sitter nære en stikkontakt så ta ut batteriet og legg det i sekken/baggen eller pose eller noe sånt.

hvis man har lysdiode på maskina slik som en av laptopene som står i huset her har så ser man tydelig når batteriet er utlada og full lada. når man har batteri og lader i samtidig vil denne gå i en slags Loop. slik at tilslutt så kan batteriet ryke.

Lenke til kommentar

Sier vel litt om hvor lett det er å få slik PC, uten noe egentlig stort behov...

Skulle alle skoleelever fått PC fordi de skrev stygt hadde mange fått, inkludert meg...

Det gjelder sikkert mest for dem som det går utover skolearbeidet for, slik at de får dårlige karakterer pga at lærerne ikke klarer å lese skrifta.... om noen år blir det sikkert pcer i stedet for bøker for alle elever,..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...