Gå til innhold

CD-copy box.

Anbefalte innlegg

Det er en fyr på jobben (nerd) som driver å drasser på en liten cd-copy box. Den er veldig liten, og rommer kun en cd-rom og en cd-brenner. Begge er scsi, og trenger ikke pc for å kunne kopiere cd-er.

Den brenner ALT du måtte ønske, og tar en nøyaktig kopi av cd'en.

Spurte han hvor han fikk tak i den, han sa at han hadde kjøpt kabinettet og styringsenheten i thailand.

Boxen består av 1 kabinett (gjennomsiktig, grønt, ca. 20x20x25 cm) 1 liten styringsboks som er koblet bak på en scsi-port, en plextor 40x cd-rom, og en 8x plextor brenner.

Han visste ikke hvor man kunne få tak i noe sånnt i norge.

JEG HAR LYST PÅ EN! FOR POKKER! HVOR FÅR JEG TAK I?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må jo være mulig å lage noe sånnt ganske billig. Det man trenger er:

-Kabinett

-Kontroller (for enhetene)

-Styringsboks (for styring av brenningen)

-Kabler

-CD-rom

-CD-brenner

...men så kommer spørsmålet; er det noen mulighet for å bruke bare ide-komponenter? Scsi blir rett og slett for dyrt... dessuten brenner jo ide like raskt...?

Lenke til kommentar

Dette er jo ganske genialt. Jeg bare må ha en sånn en. Rimax har en modell som heter 1:1e eller noe sånnt, den ser virkelig snaxen ut. Det er bare 20x, men det driter jeg i. Brenner jo en cd på rundt 4 minutter.

"Stand-alone cd duplicator" betyr jo at man kan ha den med seg over alt, alt man trenger er strøm. Ta den med til en kompis og kopier hele cd-samlingen hans!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...