andersen106 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) mornigs... er det noen som har lyst til å lære meg litt om minne-timing? har sett att det er mange som snakker om timinga si (høye og lave) og jeg skjønner ikke en drit av de talla! takker MATSemann Endret 20. juli 2005 av andersen106 Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Timings er "forsinkelser" som minne trenger for å gjør arbeidet. Et eksempel: 2-2-2-5, her har du stramme timings. Dvs. at minne trenger mindre tid på arbeidet. 3-4-4-8, her har du slakke timings. Dvs. at minne trenger lengre tid på arbeidet. Ble veldig kort dette, men jeg skal på trening nå Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 skjønner ikke mye jeg heller. men dette ble interessant, er det størrelsen olå talla, rekkefølgen eller likheten som teller? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Kan anbefale dere til å lese denne guiden. Lenke til kommentar
clario Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Du bør endre Topicen, den sier ikke mye om hva tråden handler om. Lenke til kommentar
andersen106 Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Timings er "forsinkelser" som minne trenger for å gjør arbeidet. Et eksempel: 2-2-2-5, her har du stramme timings. Dvs. at minne trenger mindre tid på arbeidet. 3-4-4-8, her har du slakke timings. Dvs. at minne trenger lengre tid på arbeidet. Ble veldig kort dette, men jeg skal på trening nå bør jeg ha stramme timing vis jeg driverå spiller?? får jeg justert timinga i bios, vis jeg får gjort det, hva skal jeg se etter. eller kjøper man ram men en vis timing etter hva du skal bruke pc til? Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Det beste er å få mest mulig strame timings og mest mulig mhz. Foreksempel. Gode OCZ PC3200 brikker kjører på strame timing på 2-2-2-5, på 400Mhz. Hvis man da får dem til å kjøre høyere på samme timings eller nærme på høyere frekvens da får man bedre ytele. Men dette gjelder da dyrere minnebrikker. Man må også kanskje justere dem til å kjøre litt slappere timings for å klare høyere frekvens i tillegg må man muligens øke spenningen på de. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Timings er "forsinkelser" som minne trenger for å gjør arbeidet. Et eksempel: 2-2-2-5, her har du stramme timings. Dvs. at minne trenger mindre tid på arbeidet. 3-4-4-8, her har du slakke timings. Dvs. at minne trenger lengre tid på arbeidet. Ble veldig kort dette, men jeg skal på trening nå bør jeg ha stramme timing vis jeg driverå spiller?? får jeg justert timinga i bios, vis jeg får gjort det, hva skal jeg se etter. eller kjøper man ram men en vis timing etter hva du skal bruke pc til? Hvis du har minne som er gode for 2-2-2-5, så kjør dem på det. Hvis minnet ditt er oppgitt til å klare f. eks 2.5-3-3-7, så kan du nok ikke stille dem på 2-2-2-5. Da vil systemet bli ustabilt, og PC'en rebooter. Men hvis du ikke driver på å overklokker, så kan de stå på det de er oppgitt at de skal stå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå