danny123 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 hei! jeg har netcom youngtalk og har hatt det i ca 6 mnd nå. må man vente 12mnd for å kunne kjøpe seg en annen tlf med youngtalk igjen? siden det er 12mnd binding så lurer jeg på om dette virker. takker for svar Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Du må vente til det er (ca, små unntak kan gjøres) en mnd igjen av bindingstiden før du kan fornye bindingen. Dvs du må vente i 5 måneder. Lenke til kommentar
j**** harddisk Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Du kan videreføre abonementet ditt... dette går helt fint! da spiller det ingen rolle hvor lenge du har igjen:-) Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Feil. Har du bindingstid på 12 måneder må du vente til 1 mnd før bindingstiden før du kan fornye bindingen. Dette gjelder altså kun bindingen, og har ikke noe med operatørlåsen å gjøre. Det er jo faktisk veldig logisk også. Netcom sponser ikke telefoner av veldedighet. Lenke til kommentar
C|pher Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Men la oss si at telefonen din blir ødelagt etter et halvt år som sagt her, er ikke netcom da interessert i at kunden skal få en ny telefon? Netcom vil jo ikke tjene penger på at kunden ikke har en mobil. (Bortsett fra faste avgifter)..! Jeg har hørt fra en som arbeider i Klart Svar at det skal gå an å søke om dispensasjon til å kjøpe en ny telefon med bindingstid før den eksisterende tiden har gått ut, hvis du har en god grunn (som tap, frastjålet etc..).. Dette gjøres ved å sende en søknad til en manuell saksbehandler i netcom.. ??? Da vil bindingstiden gjelde i et år fra den dato du kjøper den nye telefonen.. Dette gjelder for de som ikke har forsikring på sin telefon.. Er dette feil? Endret 8. august 2005 av C|pher Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hvis man blir frastjålet blir det vel en forsikringssak og det blir politianmeldet. Veldig få som får innvilget noe sånt fordi du skriver jo trossalt under på en kontrakt (selvom ingen leser den) der det står svart på hvitt at du binder deg i 12 mnd. og du kan ikke videreføre det med masse binding igjen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Men la oss si at telefonen din blir ødelagt etter et halvt år som sagt her, er ikke netcom da interessert i at kunden skal få en ny telefon? Netcom vil jo ikke tjene penger på at kunden ikke har en mobil. (Bortsett fra faste avgifter)..! Jeg har hørt fra en som arbeider i Klart Svar at det skal gå an å søke om dispensasjon til å kjøpe en ny telefon med bindingstid før den eksisterende tiden har gått ut, hvis du har en god grunn (som tap, frastjålet etc..).. Dette gjøres ved å sende en søknad til en manuell saksbehandler i netcom.. ??? Da vil bindingstiden gjelde i et år fra den dato du kjøper den nye telefonen.. Dette gjelder for de som ikke har forsikring på sin telefon.. Er dette feil? Ja, man kan søke om dispensasjon. Dette gjøres KUN for veldig gode kunder hos netcom..ingen andre. Om kunden mister sin telefon er ikke det netcoms sak, netcom var med og betalte et betydelig beløp, gjerne 1000-1500 av telefonen (i forhold til pris uten abo, dette er ikke provisjonsnivået), hva kunden gjør med telefonen etterpå har ikke de noe ansvar for. Se for deg at netcom skal gi provisjoner og sponse telefoner så ofte en eller annen mister den..det ville ikke gått, det ville blitt for dyrt selvfølgelig . Videreføring kan man gjøre når det er under 1 måned igjen av bindingstid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå