Gå til innhold

12 mnd bindingstid med youngtalk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feil. Har du bindingstid på 12 måneder må du vente til 1 mnd før bindingstiden før du kan fornye bindingen. Dette gjelder altså kun bindingen, og har ikke noe med operatørlåsen å gjøre.

 

Det er jo faktisk veldig logisk også. Netcom sponser ikke telefoner av veldedighet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Men la oss si at telefonen din blir ødelagt etter et halvt år som sagt her, er ikke netcom da interessert i at kunden skal få en ny telefon?

Netcom vil jo ikke tjene penger på at kunden ikke har en mobil. (Bortsett fra faste avgifter)..!

 

Jeg har hørt fra en som arbeider i Klart Svar at det skal gå an å søke om dispensasjon til å kjøpe en ny telefon med bindingstid før den eksisterende tiden har gått ut, hvis du har en god grunn (som tap, frastjålet etc..)..

Dette gjøres ved å sende en søknad til en manuell saksbehandler i netcom.. ???

Da vil bindingstiden gjelde i et år fra den dato du kjøper den nye telefonen.. Dette gjelder for de som ikke har forsikring på sin telefon..

Er dette feil?

Endret av C|pher
Lenke til kommentar

Hvis man blir frastjålet blir det vel en forsikringssak og det blir politianmeldet. Veldig få som får innvilget noe sånt fordi du skriver jo trossalt under på en kontrakt (selvom ingen leser den) der det står svart på hvitt at du binder deg i 12 mnd. og du kan ikke videreføre det med masse binding igjen.

Lenke til kommentar
Men la oss si at telefonen din blir ødelagt etter et halvt år som sagt her, er ikke netcom da interessert i at kunden skal få en ny telefon?

Netcom vil jo ikke tjene penger på at kunden ikke har en mobil. (Bortsett fra faste avgifter)..!

 

Jeg har hørt fra en som arbeider i Klart Svar at det skal gå an å søke om dispensasjon til å kjøpe en ny telefon med bindingstid før den eksisterende tiden har gått ut, hvis du har en god grunn (som tap, frastjålet etc..)..

Dette gjøres ved å sende en søknad til en manuell saksbehandler i netcom.. ???

Da vil bindingstiden gjelde i et år fra den dato du kjøper den nye telefonen.. Dette gjelder for de som ikke har forsikring på sin telefon..

Er dette feil?

Ja, man kan søke om dispensasjon. Dette gjøres KUN for veldig gode kunder hos netcom..ingen andre.

 

Om kunden mister sin telefon er ikke det netcoms sak, netcom var med og betalte et betydelig beløp, gjerne 1000-1500 av telefonen (i forhold til pris uten abo, dette er ikke provisjonsnivået), hva kunden gjør med telefonen etterpå har ikke de noe ansvar for.

 

Se for deg at netcom skal gi provisjoner og sponse telefoner så ofte en eller annen mister den..det ville ikke gått, det ville blitt for dyrt selvfølgelig :).

 

Videreføring kan man gjøre når det er under 1 måned igjen av bindingstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...