Stian89 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Har et stort problem her. Bor for tiden på bryne, med NGT, men har en pc som jeg bruker til ftp server, som står på sola, med LYSE isp. Denne fjernstyrer jeg med programmet RemotelyAnywhere, og har stilt inn at maskinen skal reboote annenhver dag, men etter at den rebootet nå nettopp ( første gang), fikk jeg ikke kontakt med den igjen. Testet å reboote via programmet på en annen maskin, så det er tvilsomt at det er programemt som krasjer.. Det som også skjer engang iblandt, selv når jeg er i rommet til serveren fysisk, og velger start->slå av datamaskinen, og velger å reboote eller avslutte, så vil ikke maskinen starte opp igjen. Den starter riktignok, høres det ut som, men skjermen forblir svart, og får ikke noe signal med maskinen.. Jeg må ofte kutte strømmen, og starte maskinen om igjen flere ganger, før jeg endelig får signal til skjermen, og maskinen svarer og oppfører seg normalt. Kan det være mulig at PSU'en er for svak? Den er bare på 220W, og kjører både cd-rom, hd og diskett stasjon.. Noe annet som kan være problemet? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 To akiverte skjermkort kan også være problemet, for eksempel et integrert og et du selv har satt på.. Skjermen får jo ikke strømmen fra kabinettet, men siden PSUen er så svak så kan det jo hende det ikke er nok strøm til skjermkortet. Få et kort innblikk i hvor sterk PSU du bør ha her. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Ser ut til at jeg har for svak PSU ja. Kjenner en kompis som har en 350W på lager, skal sette inn den om en uke, når han kommer hjem fra ferie Ellers har jeg et interegert skjermkort, 16mb, og et radeon 9200 som jeg bruker. Siden maskinen kun er brukt som ftp server, og skal kjøre dc++, kan jeg jo bare ta ut 9200 kortet. Og bare bruke det 16mb interegerte, vil ikke det holde? Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Lettere er vel å se om du kan deaktivere det integrerte grafikkortet i BIOSen. Hvis ikke bør jo det integrerte fungere, selv om det ikke høres så veldig bra ut, men så trenger ikke du det på en FTP-server heller da.. Forresten så har jeg en maskin med samme problem, et 64MB integrert grafikkort og et Radeon 9250, noen ganger er skjermen svart, andre ganger ikke. Jeg vet at dette er problemet ettersom når skjermen er svart, kan jeg bare sette kabelen inn i det motsatte kortet, og så fungerer det. I min idiotiske Dell-BIOS er det ingen mulighet for å deaktivere det integrerte grafikkort Uansett, så jeg mistenker det problemet. Hvor ofte har skjermen vært svart hos deg? Med min ser det ut som han omtrent alltid velger Radeon-kortet, men noen ganger fungerer bare det andre. Og da bruker jeg samme teknikk som deg, skrur på mange ganger, tar ut ledningen osv.. Så fungerer den. PS: Du vet ikke tilfeldigvis hvordan jeg kan skifte BIOSen fra Dell's til Intel's (har Intel HK) fra Windows? Hadde vært konge! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Sorry, kan ikke hjelpe deg med BIOSen.. Jeg skal prøve å deaktivere det interigerte kortet i BIOS som du sier, hvis dette ikke er mulig, får jeg bare ta ut 9200 kortet, og bruke det interigerte. Får ikke prøvd dette før imogren, forutsett at jeg da makter å ta tog -> buss inn til sola. Sliiiit. Men men, alt for pc'en, hehe Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Sorry, kan ikke hjelpe deg med BIOSen.. Jeg skal prøve å deaktivere det interigerte kortet i BIOS som du sier, hvis dette ikke er mulig, får jeg bare ta ut 9200 kortet, og bruke det interigerte. Får ikke prøvd dette før imogren, forutsett at jeg da makter å ta tog -> buss inn til sola. Sliiiit. Men men, alt for pc'en, hehe Hehe.. Hva gjør vi ikke for PCene våre? Får vel bare søke litt på nettet så finner jeg nok måte å oppdatere den på.. Håper jeg.. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Finnes nok en måte å oppdatere på ja, bare å søke ivei. Men nå tror jeg nesten at jeg tar kvelden ass. Satt opp til 4-5 forrige natt, og sto opp klokka 10 igjen, så jeg er litt småtrøtt. Får se hva det blir til imorgen, om jeg får noe orden på serveren. I'll report back. Snakkes. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Senga frister ja, helt enig! Men med en svart skjerm føler jeg meg ikke rolig nok til å sovne.. Håper det også er problemet for deg, ikke så stress da som å måtte skifte PSU Snakkes Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Senga frister ja, helt enig! Men med en svart skjerm føler jeg meg ikke rolig nok til å sovne.. Håper det også er problemet for deg, ikke så stress da som å måtte skifte PSU Snakkes OK, seriøst, dette er min siste post ikveld Men joda, skjønner hva du mener med at det ikke er så lett å sove når skjermen er svart. !Må liksom løse problemet først! Så kan man sove, hehe. Men engang for alle. God natt, snakkes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå