Gå til innhold

Øreproppene til K750i - Bra eller dårlig?


Anbefalte innlegg

Takk for handelen Mr.Happy adapteret funker veldig bra :w00t:

det er mye bedre lyd enn med  headsettet som fulgte med ,slapp også å kjøpe audio kabel for å koble på steroanlegget, bruker bare den samme som jeg hadde på pc`n

Hei du

 

Så bra du er fornyøyd! :D:thumbup:

Jeg synes også den funker veldig bra.... :)

Hva er prisen på en sånn dings. Jeg lurer på å kjøpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere som lurer på lydkvalitet: De medfølgende proppene egner seg strengt tatt ikke til musikk. Hvis noen påstår annet er det selvsagt deres fulle rett, men jeg vil da hevde at de egentlig ikke vet hva god lyd handler om. De kan feks. spille mye bass, men denne kuttes i mellombassområdet. Det finnes ikke dypbass. I mine ører høres det ut som det medfølgende settet primært er beregnet for tale, ikke musikk.

 

Slutter meg også til den som sa at telefonen leverer relativt beskjeden utgangseffekt. Det er ikke mulig å trekke alminnelig effektive øreplugger til skikkelig lydnivå, og seriøse hodetelefoner kan du i utgangspunktet glemme.

For å være helt ærlig så synes jeg dette høres veldig merkelig ut. Det er helt ok bra lyd i hodetlf som medfølger. Å si noe annet er å leke vanskelig.

 

Jeg bruker Koss The Plugg, og de spille sinnsykt høyt, jeg får nesten vondt i øra hvis jeg spiller på det høyeste.

 

Man blir kanskje døv etterhvert hvis man har hørt altforhøyt på hodetlf gjennom lengere tid, og dermed mer "kresen" på lyden? :)

Endret av MrHappy
Lenke til kommentar

Det er selvsagt ikke umulig at mine plugger har en eller annen feil, eller at ørene mine omsider har tatt kvelden... Og hvis du sammenligner med Koss The Plug er de nok like bra eller bedre, ja.

 

The Plug er forøvrig svært lettdrevne plugger. Jeg fikk også et par plugger som fulgte med Zen Microen min til å spille rimelig høyt med k750. Men ingen av disse pluggene er i nærheten av å være gode. Høyt volum er ikke alt som skal til for "god lyd", men plugger/hodetelefoner som er så tungdrevne at musikken mangler baller er heller ikke så veldig interessante, uansett hvor "pent" de spiller.

 

Jeg fastholder det jeg sier om lydkvalitet i originalproppene her, men hvis du bare hører på trance og primært bruker dem til bakgrunnsmusikk funker de selvsagt helt fint. Jeg innser at ikke alle stiller like strenge krav til lydgjengivelse som meg. Imidlertid tror jeg de fleste vil oppleve forskjellen, og lære seg å sette pris på den, hvis de over tid bruker skikkelige hodetelefoner/plugger på en god spiller. Men det er deres tap, ikke mitt, om de synes The Plug koblet til k750 er "bra nok". ;)

Lenke til kommentar
Det er selvsagt ikke umulig at mine plugger har en eller annen feil, eller at ørene mine omsider har tatt kvelden... Og hvis du sammenligner med Koss The Plug er de nok like bra eller bedre, ja.

 

The Plug er forøvrig svært lettdrevne plugger. Jeg fikk også et par plugger som fulgte med Zen Microen min til å spille rimelig høyt med k750. Men ingen av disse pluggene er i nærheten av å være gode. Høyt volum er ikke alt som skal til for "god lyd", men plugger/hodetelefoner som er så tungdrevne at musikken mangler baller er heller ikke så veldig interessante, uansett hvor "pent" de spiller.

 

Jeg fastholder det jeg sier om lydkvalitet i originalproppene her, men hvis du bare hører på trance og primært bruker dem til bakgrunnsmusikk funker de selvsagt helt fint. Jeg innser at ikke alle stiller like strenge krav til lydgjengivelse som meg. Imidlertid tror jeg de fleste vil oppleve forskjellen, og lære seg å sette pris på den, hvis de over tid bruker skikkelige hodetelefoner/plugger på en god spiller. Men det er deres tap, ikke mitt, om de synes The Plug koblet til k750 er "bra nok".  ;)

Hvis du tar i betraktning pris, og det faktum at det er MP3 format det er snakk om... som forøvrig er en komprimert fil.... så synes jeg dette fungere mer enn tilfredsstillende!

 

Man kan ikke sammenligne med hodetlf til flere tusen kr....

 

Blir samme som å sammenligne mercedes med ferrari.... ferrari er dyrt og har litt mer "hype" enn mercedesen... hehe...

Begge får deg frem i forholdvis god komfort :D

 

Dessuten hører jeg ikke på techno ;) og bruker dem heller ikkke som bakgrunnsmusikk... jeg bruker mp3 delen fult og holdent ut når jeg trener, går tur osv osv... Og det er helt riktig.. man trenger ikke spille på fult volum, nå er det jo litt avhengig av hva hver enkelt mener er høyt osv....

 

Jeg er kjempe fornøyd, samme er mange av mine venner... og andre som er på forumet.....

 

Hadde man klart å tilfredsstille alle hadde det vel bare vært kjedelig??

Endret av MrHappy
Lenke til kommentar

Jeg mener faktisk elektronikken og hodetelefonen/ørepluggene har vesentlig mye mer å si for lydkvaliteten enn om en hører på CD eller MP3. Ja, du kan greit høre forskjell på lavkvalitets MP3 og ukomprimert PCM, men denne forskjellen er peanuts i forhold til forskjellen mellom gode og dårlige plugger.

 

Og jeg snakker ikke nødvendigvis om utstyr til mange tusen her. For 4-600,- får du ting som spiller musikk helt ok. De fleste bør vel heller starte der enn i mangetusenkronersklassen.

 

Som jeg gjentar til det kjedsommelige; alle står fritt til å velge. Men jeg blir alltid litt trist når folk sier seg fornøyd med halvgode lydprodukter. De går glipp av så mye...

 

(Og hvis en skal sammenligne biler tror jeg vel forholdet mellom The Plug og et headset til flere tusen er mer som mellom Ferrari og en punktert DBS damesykkel med fuglebæsj på setet og klistremerke fra Senterpartiets valgkamp i 1981... ;) )

Lenke til kommentar

jeg synest også de medfølgende er helt grei for å høre litt musikk.

har tenkt på å lage meg slik modd selv også, da jeg har koss porta pro..

 

har lånt vekk koss porta pro'ene mine og min network minidisc til broren min..

tror jeg brukte den minidiscen 10 ganger, før jeg ikke giddet å stresse med open mg jukebox lengre..

 

driter i hele md'en jeg..

 

men porta pro'ene på mobilen ville vært kult!!

jeg er også intr. i å kjøpe et slikt adapter tror jeg, pga. jeg har ikke lyst å ødelegge den medfølgende hf'en.. den er utmerket til å bruke når jeg sykler på utforsykkelen..

 

jeg har ingen problemer med at pluggene detter ut av ørene.

derimot "the plug", er jeg ikke imponert over.. de var ubehagelige å bruke, samt datt ut av ørene mine heel tiden.

 

jeg ville tro at om plugger passer dårlig i øre, lekker det mye lyd vekk.

Lenke til kommentar
jeg synest også de medfølgende er helt grei for å høre litt musikk.

har tenkt på å lage meg slik modd selv også, da jeg har koss porta pro..

 

har lånt vekk koss porta pro'ene mine og min network minidisc til broren min..

tror jeg brukte den minidiscen 10 ganger, før jeg ikke giddet å stresse med open mg jukebox lengre..

 

driter i hele md'en jeg..

 

men porta pro'ene på mobilen ville vært kult!!

jeg er også intr. i å kjøpe et slikt adapter tror jeg, pga. jeg har ikke lyst å ødelegge den medfølgende hf'en.. den er utmerket til å bruke når jeg sykler på utforsykkelen..

 

jeg har ingen problemer med at pluggene detter ut av ørene.

derimot "the plug", er jeg ikke imponert over.. de var ubehagelige å bruke, samt datt ut av ørene mine heel tiden.

 

jeg ville tro at om plugger passer dårlig i øre, lekker det mye lyd vekk.

The plugg sitter som støpt i øret mit heeh

 

Det jeg fant ut var at man må "rulle" skumgummien skikkelig godt sammen før man dytter dem i øret, samt ta tak øvers i øret slik at dem går langt nok inn....

 

Jeg bruker dem når jeg sykler, jogger, løfter vekter, osv osv.... har faktisk aldri falt ut. Bortsett fra da jeg festa hånda i ledningen mens jeg holdt på å tryne på sykkelen :p

Lenke til kommentar
jeg synest også de medfølgende er helt grei for å høre litt musikk.

har tenkt på å lage meg slik modd selv også, da jeg har koss porta pro..

 

har lånt vekk koss porta pro'ene mine og min network minidisc til broren min..

tror jeg brukte den minidiscen 10 ganger, før jeg ikke giddet å stresse med open mg jukebox lengre..

 

driter i hele md'en jeg..

 

men porta pro'ene på mobilen ville vært kult!!

jeg er også intr. i å kjøpe et slikt adapter tror jeg, pga. jeg har ikke lyst å ødelegge den medfølgende hf'en.. den er utmerket til å bruke når jeg sykler på utforsykkelen..

 

jeg har ingen problemer med at pluggene detter ut av ørene.

derimot "the plug", er jeg ikke imponert over.. de var ubehagelige å bruke, samt datt ut av ørene mine heel tiden.

 

jeg ville tro at om plugger passer dårlig i øre, lekker det mye lyd vekk.

The plugg sitter som støpt i øret mit heeh

 

Det jeg fant ut var at man må "rulle" skumgummien skikkelig godt sammen før man dytter dem i øret, samt ta tak øvers i øret slik at dem går langt nok inn....

 

Jeg bruker dem når jeg sykler, jogger, løfter vekter, osv osv.... har faktisk aldri falt ut. Bortsett fra da jeg festa hånda i ledningen mens jeg holdt på å tryne på sykkelen :p

ja, jeg gjorde det riktig..

dvs. rullet de flate.

 

men de passet dårlig og jeg var ikke imponert over lyden i "the plug", i forhold til koss porta pro.

Lenke til kommentar
ja, jeg gjorde det riktig..

dvs. rullet de flate.

 

men de passet dårlig og jeg var ikke imponert over lyden i "the plug", i forhold til koss porta pro.

 

Jeg har også hørt at lyden er bedre med portapro, skal kjøpe dem snart, grunnen til at jeg valgte the plugg var rett og slett at de passer bedre når man trener, er ikke digg å svette ihjel skumgummien på portapro hehe :p

Lenke til kommentar
Takk for handelen Mr.Happy adapteret funker veldig bra :w00t:

det er mye bedre lyd enn med  headsettet som fulgte med ,slapp også å kjøpe audio kabel for å koble på steroanlegget, bruker bare den samme som jeg hadde på pc`n

Hei du

 

Så bra du er fornyøyd! :D:thumbup:

Jeg synes også den funker veldig bra.... :)

Hva er prisen på en sånn dings. Jeg lurer på å kjøpe.

 

Må bare si at adapteret var perfekt. :thumbup:

Sammen med Koss dine PortaPro ble det en helt annen verden.

 

Litt stiv pris kanskje. Men det var verdt det. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg kan få lenger batteri tid.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Må bare si at adapteret var perfekt. :thumbup:

Sammen med Koss dine PortaPro ble det en helt annen verden.

 

Litt stiv pris kanskje. Men det var verdt det. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg kan få lenger batteri tid.

du kunne gjort det selv da, eller kjøpt orginalen :)

 

Økt batteritid får du ved å laste ned w800i firmwaren, den gir deg høyere batterilevetid enn en gjennomsnittlig mp3 spiller

 

(tror det er rundt 20-30 timer?? - Det er MYE)

Lenke til kommentar
Må bare si at adapteret var perfekt.  :thumbup:

Sammen med Koss dine PortaPro ble det en helt annen verden.

 

Litt stiv pris kanskje. Men det var verdt det. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg kan få lenger batteri tid.

du kunne gjort det selv da, eller kjøpt orginalen :)

 

Økt batteritid får du ved å laste ned w800i firmwaren, den gir deg høyere batterilevetid enn en gjennomsnittlig mp3 spiller

 

(tror det er rundt 20-30 timer?? - Det er MYE)

Orginalen har jeg ikke funnet til salgs her i norge.

 

Og har du en bruksanvisning og filene til å mekke om til w800i firmware da?

 

Er litt teit å måtte lade mobilen med engang jeg kommer hjem igjen.

Lenke til kommentar
Økt batteritid får du ved å laste ned w800i firmwaren, den gir deg høyere batterilevetid enn en gjennomsnittlig mp3 spiller

 

(tror det er rundt 20-30 timer?? - Det er MYE)

Man får ikke høyere batteritid om man bruker W800i sin firmware. Man får dog muligheten til flymodus, som naturligvis øker batteritiden betraktelig. Ved mp3-avspilling i flymodus skal den takle 30 timer i følge SE.

Lenke til kommentar

For å svare på trådstarters spm så synes jeg lyden er helt grei i de medfølgende øretelefonene og faktisk mye bedre enn den Asono Beatsounden med medfølgende øretelefoner jeg brukte før. Men savner slike propper som følger med W800i . Når begynner de å selge slike i butikker etc? Har de kanskje allerede begynt? . Ser ikke mange norske nettbutikker som har slike.

Lenke til kommentar

Jeg synes da proppene som følger med i K750i er "greie", men etter å ha headsettet til W800i, konstaterer jeg med at headsettet til W800i er overlegen. Den er sjuuuk bra, ikke for å overdrive vel og merke. Jeg har også kasettadapter i bilen og bruker dette som handsfree og dette fungerer utmerket. Jeg kjøpe headsettet mitt for 299 i Telebutiken på Mosseporten Senter i Moss selvfølgelig :p

Lenke til kommentar
Økt batteritid får du ved å laste ned w800i firmwaren, den gir deg høyere batterilevetid enn en gjennomsnittlig mp3 spiller

 

(tror det er rundt 20-30 timer?? - Det er MYE)

Man får ikke høyere batteritid om man bruker W800i sin firmware. Man får dog muligheten til flymodus, som naturligvis øker batteritiden betraktelig. Ved mp3-avspilling i flymodus skal den takle 30 timer i følge SE.

seff det jeg mente, men burde vært presisert.

 

 

 

Headsettet til w800i er faktisk rimelig bra..

 

 

Du får kjøpt det her:

 

https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...70&search=S%F8k

 

(billigst på telebutikken.no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...