Gå til innhold

Øreproppene til K750i - Bra eller dårlig?


Anbefalte innlegg

Så lenge du har en hun-minijack så har det jo ikke noe å si hva som er i andre enden av kabelen, den skal jo kuttes i to..

 

Jeg lagde minijack-adapter nå. Fungerte helt fint frem til jeg skulle ta på dekslene igjen, da røk en lodding.. Ordner det en annen dag, har altfor stor spiss på bolten til å lodde på dette lille kortet.

 

EDIT:

Jordingen i kablene fra Clas var lagt på en litt upraktisk måte syns jeg. I hver leder er det en liten isolert kabel, med jording på utsiden. Hadde vært bedre om jordingen lå isolert den også, slik den er på de øreproppene som var på fra før. Noen som vet en plass de har slike kabler?

Endret av oro2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Min handsfree funker bare på ei side nå, etter mindre enn tre uker i bruk. Lurer på om det er brudd i kabelen nede ved kontakten, for en sjelden gang får jeg lyd på begge sider hvis jeg tukler med det stedet.

Dette var jo veeeldig kort tid da. Endelig et telefon som har bedre kontakt enn de Nokia'ene jeg har hatt, men hva hjelper det...

Flere som har opplevd kort levetid på handsfree'n?

Lenke til kommentar

handsfreen som følger med er jo av ypperlig kvalitet til å være et medfølgene handsfree, og det med det at detter ut av ørene til folk, vi er alle forskjellige. Sitter innmari bra på meg, ericsson har vel laget dem til det perfekte øre :tease:

 

man kan kjøpe sånn mmc 60 kabel i butikken (som kjører telefonen rett inn på anlegget) og man får også kjøpt overgang til minijack, husker ikke helt hvor da. På w800i så følger det med en handsfree som har hun jack kontakt over micen.

 

Det jeg lurte på, er om noen som har laget sin egen fix, eller har ordentlig overgang, hvor bra blir lyden? Hvis jeg bruker porta pro f.eks. Matcher det en mp3spiller?

 

Og dere som har masse minne og sanger, dere har ikke merka noe til at telefonen blir tregere? (selv om det bare er flash minne)

Lenke til kommentar
man kan kjøpe sånn mmc 60 kabel i butikken (som kjører telefonen rett inn på anlegget) og man får også kjøpt overgang til minijack, husker ikke helt hvor da. På w800i så følger det med en handsfree som har hun jack kontakt over micen.

Det jeg lurte på, er om noen som har laget sin egen fix, eller har ordentlig overgang, hvor bra blir lyden? Hvis jeg bruker porta pro f.eks. Matcher det en mp3spiller?

 

Og dere som har masse minne og sanger, dere har ikke merka noe til at telefonen blir tregere? (selv om det bare er flash minne)

Jeg har kjøpt MMC-60 med overgang til minijack, og jeg må si at kvaliteten på lyden ikke er imponerende. Vet ikke hvoran den vil blir når overgangen til minijack kommer ut, men med dette oppsettet blir det i hvrtfall ikke veldig bra, pluss at det blir veldig mye ledninger. (Bruker Koss Porta Pro)

 

Jeg har ikke merket at telefonen har blitt noe tregere etter at jeg fikk et 1 GB minnekort.

Lenke til kommentar

Jeg kan fixe sånne adaptere:

 

k750i1.JPG

 

Har en sånn en selv, og det er beste jeg noen gang har kjøpt... bruker tlf som spiller i bilen også jeg... kjøpte jack---->phono kabel og plugga bak på spillern i bilen... og med 1gig minnekort blir det greit med musikk... samtidig som du får en kul handsfree hehe... lyd ut av bilhøytalerne :D

Lenke til kommentar
MrHappy: Hvor er det mikrofon på den der...?

Det er ingen mic på den der... det der er en rein adapter for å kunne bruke andre hodetlf.

 

Dette er altså ikke en handsfree.

 

Grunnen til at jeg valgte å kutte ut handsfree var for å spare maange meter mer ledning. Først lang ledning fra tlf til mic, så lang ledning til hodetlf.

Tenkte også på å gjøre ledningen mindre, men da må man holde tlf nærmere hode, og da er jo meningen med handsfree borte....

 

Dette er for de som skal bruke tlf som mp3 spiller.... :)

Lenke til kommentar
hvor fikk du tak i den? den så jævlig bra ut. Kostet hvor mye? Funker fett?

Jeg lager dem... har sendt deg pm.

De funker døds bra...

jeg kjøpte jack----> phono kabel ved siden av, 1 i bilen og 1 på anlegget hjemme. Kan da kjøre musikk rett fra tlf inn på bilstereo og hjemmeanlegget :D

 

Skikkelig party triks.

Lenke til kommentar

Har nå lagd min egen minijack mod, med handsfree. Et lite problem er jo at jeg hører meg selv når jeg snakker i handsfree'en, men det kan være fordi jeg ga faen i å isolere....

 

Anyways, kan uttale meg om lyden:

 

Nå har jeg kun testet med noen over middels gode hodetelefoner, men jeg kan konkludere om at lyden er LAV!!! Uansett hvor mye jeg prøver klarer jeg ikke å få pluggene til å vrenge seg, og det gjorde jeg på den forrige mp3 spilleren min. Lyden der var MYE høyere, så utgangs effekten på k750i er nok lavere enn den gjennomsnittlige mp3 spiller.

 

Er du fornøyd med lydnivået på orginalpluggene vil du sikkert være fornøyd med k750i som mp3 spiller etter en minijack mod også. Det er drit digg å ha alt i ett :)

Lenke til kommentar
Har nå lagd min egen minijack mod, med handsfree. Et lite problem er jo at jeg hører meg selv når jeg snakker i handsfree'en, men det kan være fordi jeg ga faen i å isolere....

 

Anyways, kan uttale meg om lyden:

 

Nå har jeg kun testet med noen over middels gode hodetelefoner, men jeg kan konkludere om at lyden er LAV!!! Uansett hvor mye jeg prøver klarer jeg ikke å få pluggene til å vrenge seg, og det gjorde jeg på den forrige mp3 spilleren min. Lyden der var MYE høyere, så utgangs effekten på k750i er nok lavere enn den gjennomsnittlige mp3 spiller.

 

Er du fornøyd med lydnivået på orginalpluggene vil du sikkert være fornøyd med k750i som mp3 spiller etter en minijack mod også. Det er drit digg å ha alt i ett :)

Her må jeg faktisk si meg uenig. Jeg bruker adapteren som jeg lager, og med Koss The Plugg så spiller det VESENTLIG høyere enn de org. Før når jeg sykla eller jogga hadde jeg de org alltid på fullt volum, og equalizer på fullt.... men med adapteren min og koss plugg så har jeg litt over midten på volum...

 

Selvfølgelig varierer volumet på forskjellige mp3låter... men stortsett høyere lyd.

 

:)

Lenke til kommentar
Takk for handelen Mr.Happy adapteret funker veldig bra :w00t:

det er mye bedre lyd enn med headsettet som fulgte med ,slapp også å kjøpe audio kabel for å koble på steroanlegget, bruker bare den samme som jeg hadde på pc`n

Hei du

 

Så bra du er fornyøyd! :D:thumbup:

Jeg synes også den funker veldig bra.... :)

Lenke til kommentar

Fikk min K 750 i for 399,- kr :-).

Det var en viss butikk som hadde priset feil,men siden jeg hadde bestilt den var det ok, dette var med abb men prisen skulle vere 1499.- :-)

Hører med til historien at jeg for et halvt år siden kjøpte en K 500 på samme abb for 1 kr, da jeg ringte for å skjekke hva det ville koste å ta denne ut fikk jeg beskjed fra telenor at det ikke var noen tlf låst til mitt abb, selgern hadde sikkert glemt dette så jeg skulle bare bestille en til.

Det en kaller dobbelt flaks :-)

Lenke til kommentar

Til dere som lurer på lydkvalitet: De medfølgende proppene egner seg strengt tatt ikke til musikk. Hvis noen påstår annet er det selvsagt deres fulle rett, men jeg vil da hevde at de egentlig ikke vet hva god lyd handler om. De kan feks. spille mye bass, men denne kuttes i mellombassområdet. Det finnes ikke dypbass. I mine ører høres det ut som det medfølgende settet primært er beregnet for tale, ikke musikk.

 

Slutter meg også til den som sa at telefonen leverer relativt beskjeden utgangseffekt. Det er ikke mulig å trekke alminnelig effektive øreplugger til skikkelig lydnivå, og seriøse hodetelefoner kan du i utgangspunktet glemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...