Gå til innhold

Øreproppene til K750i - Bra eller dårlig?


Anbefalte innlegg

Tror det blir til at jeg kjøper denne mobilen nå.

Men det eneste jeg sitter igjen og lurer på er øreproppene. Jeg hørte rykter om at man ikke kunne bruke eget headset, og at det heller ikke fantes et adapter for det. Slik at man blir "tvunget" til å bruke Sony Ericssons medfølgende headset.

Får man like god lyd som på en fullblods mp3 spiller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes lyden i headsettet er veldig bra! Det eneste som irriterer meg er at de detter ut av ørene hele tiden.

 

Jeg bruker tlf mye når jeg trener og sykler osv... og det er et EVIG mas å hele tiden miste proppene ut av øret!! :mad:

 

Hvis det er noen som vet om et bra headsett som sitter i øret og har kurant lyd så si ifra! Jeg har nemmelig modda handsfree`n min slik at jeg kan bruke hvilket headset jeg vil hehe :thumbup:

Lenke til kommentar
oro2; Kan du gi meg en link til hvor det står at et slikt adapter skal komme? Og hvordan blir størrelsen på det?

Skal nemlig bruke mobilen som mp3 spiller i bilen, da jeg kun har kasettspiller i den.

Det er sagt av Sony Ericsson at det vil komme en slik adapter når w800 blir lagt ut for salg. Ubekreftet pris her i Ski er 300 - 600 KR for denne adapteren.

w800 kommer ant. i august / september mnd.

Det er vell ikke lang tid før den kommer en ekte "fake" adapter som gjør den samme jobben, denne vil vell koste mellom 100 - 300 KR.

Endret av eikum
Lenke til kommentar

Er W800 verdt å vente på, eller bør jeg bare kjøre på med K750i til 1499 med abb.?

Er ikke interresert i å bruke 4000,- på en mobil, slik som forhåndsbestillingen til MPX ligger på.

 

MrHappy; Hvordan har du modda den? Trenger du mye kunnskaper for å få det til, eller kan enhver lekmann gjøre det?

Endret av duxo
Lenke til kommentar
Er W800 verdt å vente på, eller bør jeg bare kjøre på med K750i til 1499 med abb.?

Er ikke interresert i å bruke 4000,- på en mobil, slik som forhåndsbestillingen til MPX ligger på.

 

MrHappy; Hvordan har du modda den? Trenger du mye kunnskaper for å få det til, eller kan enhver lekmann gjøre det?

Forskjellen på W800 og K750i er at mediespillern er "oppgradert", at det følger med 512 MB, og noe som kalles FlightModus (kan brukes på flyet). Og selvfølgelig et annet deksel da.. ! Vis du vil kan du jo alltids oppgradere firmware på k750i til w800.

Jeg synes det er tullete av Sony Ericsson å produsere en identisk lik telefon!

Kjøp k750i !

 

----------------------------

Jeg fant dette på en annen side om hvordan man kan lage dette selv.

Men som du sikkert ser er dette på engelsk, så spørs om mod. lar denne værra!

Jeg fikk ikke tid til å oversette dette nå. Men regner med at folk kan litt engelsk her :D

----------------------------

Hi there, I thought a few of you may be interested to see the adaptation that I have made to the hands free head set that comes with the k750i. I have had the handset for a few weeks now and have always been planning to do this mod. I got round to it this weekend and took a few pics along the way to show you all. Incidently all the pics here were taken with the k750i too!!

 

My previous phone was a Nokia 6230 and I have been using a modified headset with that for a long time with great results.

I originally bought a set of Sony MDR-EX71 earphones to use with this. These earphones come with a short lead and an extension, designed so that you can use them with a Sony in-line remote control. The 3.5mm socket from the extension was cut off and added to the Nokia headset as below...

 

Earphonemod1.jpg

This same 3.5mm stereo socket is to be moved onto the Sony Ericsson headset. To do this you will need to unclip the microphone part of the headset...

 

Earphonemod2.jpg

This comes apart relatively easily by carefully running your fingernail along the longer side and prying apart. The circuit board inside looks like the pic below. Here the right earphone has already been unsoldered from the board...

 

Earphonemod3.jpg

The left longer earphone could simply be removed by cutting the wire close to where it enters the casing with a sharp knife. I actually wanted to shorten the lead a little so I removed all the connections from the board...

 

Earphonemod4.jpg

The wires inside the headset lead are :

 

Copper : Earphone ground (-ve)

Red : Earphone right side (+ve)

Green : Earphone left side (+ve)

Black : Microphone ground (-ve)

White : Microphone (+ve)

 

Earphonemod5.jpg

This shows the wires re-attached to the board and the 3.5mm socket also attached. The right side positive goes to the bottom connection on the right of the board. The ground goes to the top right connection on the board. The left side positive (green) attaches straight to the wire from the headset as there is no track for this on the board and this originally went straight out again to the left earphone. The connection of this wire is insulated with a little tape...

 

Earphonemod6.jpg

After a short test to ensure all the sound is getting through ok and all connections are secure the casing is clipped back into place...

 

Earphonemod7.jpg

And there you have it. Completed in next to no time and I can now maximise the Mp3 capabilities of these phone with much improved earphones. The 3.5mm jack also now means I can use this phone with any earphones or even patch it into any stereo system!!

 

Earphonemod8.jpg

Hope this has inspired some of you to do the same! Who needs to wait for the W800i

---------------------------------------------------------------

 

Eikum

Lenke til kommentar
Hmm.. Det virka jo ikke så utrolig vanskelig å få til.

Men en ting jeg kom på nå - Memory Stick Duo 512 mb... 999,- i butikk (har ikke fått sjekka nettbutikk enda). Dette var da ekstremt dyrt? Telefonen kommer jo på 2500,- tilsammen da.

Se på prisguiden, der fant jeg memory stick PRO duo 512mb til 500 eller noe. Husker ikke helt. K750i støtter ms duo og ms PRO duo.... :)

Lenke til kommentar
Hmm.. Nå finner jeg vel egentlig ikke så mye mer å klage på da.

Eneste som enda plager er at jeg må skifte abb. men det får bare være. Noen som har noen erfaringer med Netcom MyTalk som et bra eller dårlig abbenoment?

Spørs hvor mye du ringer og sender sms det!

Jeg kjøpte selv K750i med NetCom YoungTalk, ettersom jeg ikke trenger alt det MyTalk har.

Forskjellen var vell 400(!) KR tror jeg.

Lenke til kommentar
Er det mulig å modde om handsfree'n til en audiokabel? Slik at jeg kan koble telefonen til et anlegg?

 

Hadde vært stas :dribble:

Ført modder du handsfree så du får en mini-jack plugg.... så kan du bruke hvilke hodetlf du vil, også kjøper du en jack----> phono kabel.... vips... du kan kjøre musikk rett ut på anlegget hjemme eller i bilen...

 

Jeg gjør det... har med nesten 1gig med fet musikk på vorspiel osv... skikkelig party triks hehehe :thumbup::w00t::cool:

Lenke til kommentar
Konge MrHappy!

 

Tror dette blir dagens lille prosjekt ;)

 

Men hvor får jeg kjøpt disse "hun"-jackene? Biltema?

ja... det er sinnsykt fett....

Jeg satt på vorspiel her for litt siden... hehe.. og vi satte på musikk på anlegget så ringte tlf... ble den feeeteste handsfree`n ever haha... det var litt merkelig...

 

Men de ledningene du trenger er jack plugg med artikkel nr 38-1234. Denne klipper du og lodder inn på handsfree`n din.

 

også trenger du jack til phono med artikkel nr 32-1372(1,5meter), 32-7701(3meter) osv osv....

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...