Gå til innhold

Ønskenummer (mitt gamle nr)


Anbefalte innlegg

jeg har ikke brukt mobil på noen år nå og skal ha mobil igjen denne uka og jeg vil gjerne ha mitt gamle nummer (var netcom kontantkort), nummeret står som ubrukt\ikke listet på gulesider osv. noen som vet om dette blir et problem og eventuelt hvordan man gjør det?

har ikke bestemt meg for hva slags abb jeg skal ha men det blir vel et kontantkort av noe slag siden jeg ikke bruke mye mobil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sist jeg sjekket fikk jeg ikke portert et nummer TIL et kontantkort, fordi disse var laget ferdig før du kjøpte de. På den måten kunne de selges på rimi osv uten noe registrering osv, men nå som reglene for registrering er forandret vet jeg ikke.

Det er litt forskjellig mellom operatører. Netcom legger startpakke med SIMkort og telefonnr i esken med telefonen.

 

Telenor legger ikke SIM-kort i esken. Det får du av forhandler, med mindre du har fra før. Så til Telenor tror jeg det skal være mulig å portere selv om det er kontant (har ikke testet så vidt jeg kan huske).

 

Fra 1 august skal alle kontantabbonement være registrert på navn. Hvis du kjøper Netcom kontanttelefon legger forhandler inn navnet ditt på det nummeret som er på startpakken i esken.

Endret av oro2
Lenke til kommentar
har nå bestilt chess knockout og bedt om mitt gamle nr, får se åssen det går

 

Hvordan har du "bedt" om ditt gamle nummer? Du kan ikke bare be om ett nummer, du må stå som juridisk eier av dette nummeret for å kunne overføre det til Chess, så lenge det ikke er ett Chess-nummer i utgangspunktet! Blir meget overrasket om du får dette nummeret.. :hmm:

Lenke til kommentar

skrev inn mitt gamle nr når man kan velge "vil beholde mitt gamle nr" eller "jeg vil ha nytt mobilnr" når man bestiller på internett.

og jeg skal stå som juridisk eier av det nummeret såvidt jeg vet.

(vet ikke åssen det funker men jeg regga meg med navn osv hos netcom på det abonnemanget)

Lenke til kommentar
skrev inn mitt gamle nr når man kan velge "vil beholde mitt gamle nr" eller "jeg vil ha nytt mobilnr" når man bestiller på internett.

og jeg skal stå som juridisk eier av det nummeret såvidt jeg vet.

(vet ikke åssen det funker men jeg regga meg med navn osv hos netcom på det abonnemanget)

 

Du vil nok ikke få dette nummeret på denne måten, for du må stå som juridisk eier av det nummeret du skriver inn under " vil beholde mitt gamle nr ", for du eier jo ikke dette nummeret for øyeblikket! Chess vil sende en forespørsel til Netcom som vil svare med at du ikke eier det nummeret du oppga og at porteringen dermed er mislykket.

Lenke til kommentar

Asså. Hvis du vil ha en sjanse til å få tilbake ditt gamle nummer, må du ta kontakt med Netcom. Du kan ikke bare finne en operatør og be om portering, når du ikke eier nummeret. Netcom har kun plikt til å portere nummeret dersom du eier nummeret.

 

Men du har imidlertid en sjanse til å få det samme nummeret hvis du snakker med Netcom. Jeg vet at nummer reserveres i en viss tid.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du spør her, når Netcom kan gi deg et bedre svar.

Lenke til kommentar

Ja, noe i den dur. Er ikke så usannsynelig at Netcom kan være behjelpelig med det. Gi oss en oppdatering.

 

Tips: Jeg understreker at du bør skaffe deg et abbonement hos Netcom, ettersom de eier nummeret per i dag. Men det er selvsagt ikke noe i veien for at du kan portere det siden. Det har de nemlig plikt til.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Tviler på det går. Kommer stadig inn pensjonister til oss som ikke aner hvorfor mobilen ikke funker. De har da vanligvis ikke ladet den på 2-5 år. Ringer til Netcom, og de sier alltid det samme: Glemt det, kjøp ny startpakke.

 

 

edit: leif

Endret av oro2
Lenke til kommentar

OPPDATERING:

Fikk mitt gamle nummer :D

mottok simkort for litt siden og skulle bare putte det i telefonen for å sjekke om jeg hadde fått et nummer enda før jeg skulle ringe netcom og chess for å prøve å få ordnet noe så jeg fikk mitt gamle nummer, men det viste seg at det hadde jeg allerede fått. ordren min fikk nok en behandler hos chess som gadd å gjøre det lille extra så det ordnet seg. utrolig bra gjort av chess\netcom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...