Gå til innhold

Varm Pentium 4 2.8Ghz

Anbefalte innlegg

Min cpu ligger på 50-55 uten load og opp til 65 med load..noen ganger også høyere.

Dette er litt for varmt eller?

Har boxed cooler..og kabinettet er ganske kjølig. Har byttet til as5 uten att tempen falt. Mulig jeg klinte på litt mye. Er det noen som har noen gode råd og anbefalinger til cpu vifte som kjøler og ikke bråker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan tyde på at du har formye as5 på, skal bare en liten dråpe i senter av kjernen. Så må du også huske på at det er ca100Timer innkjøreing, etter at du har tatt på as5.

Min boxed 3.2 prescott ligger nå på 55C 100% loade. Hvordan de annbefaler å smøre på activ silver 5, kan du finne på hjemme siden deres.

PS: Velkommen til forumet :yes:

Lenke til kommentar

Rengjør skikkelig godt med Isproppanol eller Thinner på cpu overflate og kjøleren jeg bruker thynner den er 100% fettfri.

Temp måleren kan også være på vidda men om du kjenner med fingeren på ribba men s du sjekker hvor varm den er kan du tippe om den er så varm eller om det er målingsfeil.

Endret av Chief_R-W
Lenke til kommentar
Nei ribba er jo ikke så varm, men på spesen på intel står det faktisk att maksimums tempen på prescott 2.8Ghz er ca.69 grader..

Da kan det jo hende du har en feilavlesning, eller for dårlig montert CPU-kjøler. Sistnevnte er vel usansynlig hvis du allerede har sjekka det. Hvis tempen blir vist feil vil jo ikke en ny kjøler nødvendigvis hjelpe så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...