Bertram83 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Min cpu ligger på 50-55 uten load og opp til 65 med load..noen ganger også høyere. Dette er litt for varmt eller? Har boxed cooler..og kabinettet er ganske kjølig. Har byttet til as5 uten att tempen falt. Mulig jeg klinte på litt mye. Er det noen som har noen gode råd og anbefalinger til cpu vifte som kjøler og ikke bråker? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 er prossessoren din av typen "prescott"? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Kan tyde på at du har formye as5 på, skal bare en liten dråpe i senter av kjernen. Så må du også huske på at det er ca100Timer innkjøreing, etter at du har tatt på as5. Min boxed 3.2 prescott ligger nå på 55C 100% loade. Hvordan de annbefaler å smøre på activ silver 5, kan du finne på hjemme siden deres. PS: Velkommen til forumet Lenke til kommentar
Bertram83 Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Prescott ja.. har hatt på ny as5 nå men mye mindre enn sist gang..ikke blitt noen forskjell enda, men jeg får se etter 100 timer om det er kjøligere da. ellers får jeg kjøpe ny vifte Lenke til kommentar
Bertram83 Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Er det viktig å bruke isopropanol? Jeg brukte bitte litt white sprit, men tørket nøye av etterpå. med litt fuktig papir og tørt til slutt. Tror liksom det ble bra da.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Bare det ikke ligger igjen et lag med gammel goop så.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Er det viktig å bruke isopropanol? Jeg brukte bitte litt white sprit, men tørket nøye av etterpå. med litt fuktig papir og tørt til slutt. Tror liksom det ble bra da.. Ja, eller annet sprit som er ren? White sprit legger ett tynt lag med fett. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 65C er da ikke mye for en prescott? Kjenn på kjøleren om den faktisk er så varm. Har selv hatt P4 som har vist max-temper på opp til 84C mens ribba var så vidt lunken. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Rengjør skikkelig godt med Isproppanol eller Thinner på cpu overflate og kjøleren jeg bruker thynner den er 100% fettfri. Temp måleren kan også være på vidda men om du kjenner med fingeren på ribba men s du sjekker hvor varm den er kan du tippe om den er så varm eller om det er målingsfeil. Endret 20. juli 2005 av Chief_R-W Lenke til kommentar
Bertram83 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Nei ribba er jo ikke så varm, men på spesen på intel står det faktisk att maksimums tempen på prescott 2.8Ghz er ca.69 grader.. Lenke til kommentar
Bertram83 Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg vurderer å kjøpe meg zalman 7000 cu kjøler, fordi den boxed bråker så mye på maks turtall..er det noen som har erfaringer med den kjøleren? Bør jeg gå for7700 eller holder 7000? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Nei ribba er jo ikke så varm, men på spesen på intel står det faktisk att maksimums tempen på prescott 2.8Ghz er ca.69 grader.. Da kan det jo hende du har en feilavlesning, eller for dårlig montert CPU-kjøler. Sistnevnte er vel usansynlig hvis du allerede har sjekka det. Hvis tempen blir vist feil vil jo ikke en ny kjøler nødvendigvis hjelpe så mye. Lenke til kommentar
Bertram83 Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Kan være feilavlesning, men tempen i bios er vel som regel riktig? uansett har jeg bestilt zalman 7000 med led..blir kult. boxed vifta bråker så mye også. Dessuten skal jo den nye vifta kjøle bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå