Gå til innhold

Ny motor.. hvilket merke


Anbefalte innlegg

Vel å anbefale en motor går nesten kun på hva man tidligere har hatt, jobbet med og brukt! Sånn som meg som for det meste har vært borti jonhson og evinrude, ville helt klart anbefalt en av de. Det er også lettest og se fordeler med det man har, og kun se bakdeler med det man ikke har.

 

Det store valget i dag går mer ut på om man vil ha 2 eller 4-takter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om trådstarters nye motor sikkert er blitt velbrukt etterhvert, må jeg slå et slag for Tohatsu.

Vi hadde en 20 hester - topp motor som tjente familien uten problemer i litt over 20år, før en høst-storm veltet båten slik at motoren lå under vann noen uker.

Nå har vi en Tohatsu 9.9 trimmet til 17.8. Igjen en topp motor.

 

Mitt inntrykk er at folk anbefaler det de selv har hvis de er fornøyet. Og det gjør jo jeg også. Men det skulle være unødvendig å snakke stygt om motorer man ikke har prøvet over tid.

 

Selv har jeg dårlig erfaring med Yamaha, men jeg vet det normalt er gode motorer, så min erfaring med naboens Yamaha er egentlig ikke relevant. Feil kan finnes på alle merker, og jeg vil ikke fraråde noen merker.

 

Pris, drivstoff forbruk (driftskostnader) og støy er viktige faktorer å tenke på med nye motorer. Evt også trimme muligheter...

Endret av Per69
Lenke til kommentar
Og Mercury bruker 3-5liter mer bensin i timen...

8971194[/snapback]

Hva er det for noe tull da? hvilken motor(hk) gjelder dette, og har du bevis/tester på dette?

De gamle rekkesekserene til mercury/mariner bruker helt sikkert masse bensin, men det er urellevant for kjøp av nye motorer i dag.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
2-taktere har bedre bunndrag, en 4-t har vel sterkre drag på høyere turtall om ikke jeg tar feil.

Hvis han denne:

videoen så blir han overbevist;) nå skal det sies at denne testen er laget av evinrude selv, og troverdigheten kan diskuteres....

 

Har vist han den. Holdt kjeft en stund da:P Men snakker litt av egen erfaring også. Haha. Har irritert han skikkelig med å rope høyt at jeg fa*n aldri skulle ha 4-takter på min båt:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...