Bullit Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Har hatt min FS bærbare noen mnd. nå og har vært storfornøyd. Prosessoren er en 1,6 Pentium M med 512mb ram. Fram til nylig har den gått veldig stille, nå og da har viften startet opp, men bare noen sekunder av gangen. Har gjevnlig kjørt Ad Aware og Spydoctor, samt den har hele tiden hatt virusbeskyttelse via F-Secure. Så en dag begynte viften å gå nesten hele tiden med varierende hastighet, men alltid på. Sjekket på oppgavebehandling og Cpu bruk varierer mellom 80-100% opplever også endel treghet ved f.eks skriving som forsåvidt ikke er så rart. Når jeg slo av F-Secure gikk cpu bruken ned til ca. 5-10% igjen og viften slo seg av. F-secure kunne også være på og cpu bruk normal, hvis en ikke startet internet explorer. Har sjekket for software oppdateringer hos FS sine sider, men alt er oppdatert. Har også bare brukt ca. 15giga av den 60giga hardisken, så burde ikke være noe der heller, men kjørte en diskfragmentering en liten stund tilbake for å være sikker. Noen som har en ide om hva som får cpu bruken til å plutselig stige til de grader? Ganske irriterende egentlig, når ting begynner å hakke og viften går hele tiden. En av grunnene til at jeg kjøpte Pentium M var for å få ned viftestøyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå