CaSh Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hei. Jeg har nettopp kjøpt ett Asus A7V333 hovedkort Athlon XP 2000+ 512 DDR RAM 120 GB WD SE HD Chieftech Dragon Fulltower Silver tower +papst og kjølepasta Jeg hadde en pc fra før av og jeg skulle ta ut skjermkortet fra denne, plassere den i den nye, samt harddisken og cdrom/dvd/brenner,lydkort og nettverkskort. Etter at jeg hadde montert hovedkortet og satt på cdromene, harddiskene,skjermkortet og nettverkskortet så skulle jeg til å skru på maskina for første gang. Pcen slo seg på, viftene gikk rundt, fikk ikke lyd fra pcen men lysene fra hovedkortet lyste og alle cdromene lyste konstant. Men skjermen viste svart. Den gikk først i aktiv, så sparemodus, så aktiv oxo sparemodus igjen. Jeg skrudde av pcen og tok ut skjermkortet. Da la jeg merke til at det lå en safty pin på agp porten som jeg måtte ta ut før jeg kunne bruke den. Jeg tok så denne ut, og tenkte sikkert at det må være feilen til at det kommer svart på skjermen. Men etter å ha skrudd sammen igjen så var det fortsatt like svart. Jeg vet at skjermkortet fungerer, for jeg bruker det nå til å skrive dette her på min gamle pc. (Jeg måtte skru alt tilbake på plass :sad: ) Dessuten prøvde jeg et pci skjermkort uten at det fungerte. Den var bare helt død. (Altså skjermen, ville ikke bli grønn som den andre engang) Så her sitter jeg da, frustert over at ingenting fungerer. Jeg har prøvd å ta ut alle ide kabler og bare bootet med skjermkort til ingen nytte. Jeg leverte den inn på et "service verksted" (spaceworld) og de klarte heller ikke å finne noe ut av det. Derfor lurer jeg på om muligens hovedkortet er ødelagt eller noe? Får vel nevne at jeg har prøvd å bytte på jumpere her og der uten nytte. Men tror ikke de skal ha så mye å si når ikke skjermen vil vise noe i det hele tatt. For vel også nevne at jeg har prøvd med flere skjermer uten hell, inkludert den jeg sitter i nå. Har noen hatt samme problemet som kan hjelpe meg? Mvh Shervin Asgari aka CaSh Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hey. Hvordan minne har du? Prøv å bytt minne & evnt. CPU. Dette har ikke noen ting med skjermkortet ditt å gjøre.. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Nei jeg har ikke byttet ram. Men en pc skal fint kunne boote til bios både uten cpu og ram. CPU kan jeg ikke skifte, har kun en PIII liggende her på denne maskinen og det støtter ikke hovedkortet mitt dessverre. Men tror nok ikke feilen ligger i cpu eller ram. Lenke til kommentar
Rolf S Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Tipper hovedkortet er dødt. Hvis du plukker ut rammen og booter så skal HK gi fra seg lyd som varsler om manglende ram. Hadde samme problemet med et asus a7v kort Ingen lyd ingen kake :wink: Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 En pc booter IKKE til bios vist den mangler cpu/ram!!! Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Vakke det han mente... Skrur du på PC'n uten RAM, skal den interne høytaleren gi fra seg en bestemt lydsekvens. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Nei for det jeg mente egentlig var at skjermen bør jo vise noe uten ram? Det som er rart er at jeg ikke hører noe pip fra selve pcen. Alltid når man skrur på pcen så hører man jo et pip. Også lyser cdromene hele tiden. Det indikerer at det er noe feil ikke sant? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Nybegynner tabbe nummer en. Dytte på alt stæsje og starte opp. Start alltid maskinen først KUN med cpu, ram og skjermkort. Da er det lettere å finne feil. Sannsynligvis har du satt floppy / ide kabel feil vei eller no. Har du alt prøvd det er det mest sannsynlig hovedkort eller cpu som er defekt. [ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-07-31 11:43 ] Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Ekke noe nybegynner jeg. Det første jeg prøvde å gjøre var å starte opp bare med CPU, RAM og skjermkort. Men kluet var det ikke fungerte. Jeg vil gjerne være sikker på hva som kan være feil i maskinen. Kan jeg dytte inn en vanlig SD RAM brikke på hovedkortet som støtter DDR RAM? Eller vil det bli en liten krasj der? Lenke til kommentar
doodlebugger Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Tror kanskje at nybegynner var mer enn dekkende .... men det er lov prøve seg. Tror du har frest CPU`en din jeg ... Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 05:35, doodlebugger skrev:Tror kanskje at nybegynner var mer enn dekkende .... men det er lov prøve seg.Tror du har frest CPU`en din jeg ... ?? Hva er det du mener? Jeg har ikke prøvd å overklokke CPU hvis det er det du mener. Jeg får ikke opp bildet engang! Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Den kan gå i stykker selv om du ikke overklokker. En bra kjøleribbe med vifte er alfa og omega selv om du overklokker eller ikke. Test med en annen CPU, funker det da så hvet du hav som har skjedd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå