Gå til innhold

*løst* Trenger hjelp til nettverks problemer i xp

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Har ett par spørsmål som jeg trenger hjelp til.

Spørsmål 1:

Har byttet i fra Telenor pppoe protokoll til kabel internett, trenger nå ikke logge meg på nå, går automatisk på nett. Etter jeg byttet fra Telenor får jeg denne meldingen i hendelsloggen/ eventlog:

Datamaskinen har mistet leasingavtalen til IP-adressen xx.xxx.xxx.xx på nettverkskortet med nettverksadresse 000C76BBEC38.

Eller denne:

Datamaskinen kan ikke fornye adressen fra nettverket (fra DHCP-serveren) for nettverkskortet med nettverksadressen 000C76BBEC38. Følgende feil oppstod:

Tidsavbruddsperioden for semaforen har utløpt. . Datamaskinen vil fortsette å prøve å hente en adresse på egen hånd fra nettverksadresseserveren (DHCP).

Kilde: Dhcp.

Hendeles-ID: 1003

Har ikke fast IP men kabel selskapet sier at stortsett så får jeg tildelt den samme IP adressen.

Spørsmål 2:

Hvordan endre det navnet jeg registrerte Windows med, jeg ønsker å endre navnet til f. eks: Admin.

I dag så står det C:/ Documents and settings/ mitt navn..

Jeg får ikke forandret navnet :hmm:

All hjelp mottaes med stor takk :thumbup:

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124
spørsmål 2,

ser om denne side kan hjelper deg:

http://www.tweakxp.com/article36821.aspx

lykke til

Har forandret den filen som det vises til her, til Admin, har rebootet men framdeles så står det C:/ Documents and settings/ mitt navn..

Jeg har ikke skrevet inn noe organisjasjons navn ved registrering av Windows, så denne har jeg ikke gjort noe med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
..om du hadde fast ip før..

Jeg hadde ikke fast IP før, hadde dynamisk IP. Jeg hadde Telenor og der får du ny IP hver gang du logger på nettet..

Lenke til kommentar
Har forandret den filen som det vises til her, til Admin, har rebootet men framdeles så står det C:/ Documents and settings/ mitt navn..

Du kan ikke endre navn på mappen "Documents and settings/ mitt navn" nå du er pålogget med det brukernavnet eller denne mappen tilhører pålogget bruker. Logg deg på som administartor. Opprett en ny bruker med ønsket navn, gi brukeren ønskede rettigheter. Endre navn på den gamle mappen slik at den passer brukernavnet til den nye. Slett bukere du ikke har behov for.

Eller for å si det på en annen måte: Du må være pålogget en annen bruker en den mappen du vil endre navn på og ha administrator rettigheter for å gjøre det.

Brukeroppsett gør du i min datamaskin> kontrollpanel> administrative verktøy> datamaskinbehandling> lokale brukere og grupper> brukere.

Lenke til kommentar
Har byttet i fra Telenor pppoe protokoll til kabel internett, trenger nå ikke logge meg på nå, går automatisk på nett. Etter jeg byttet fra Telenor får jeg denne meldingen i hendelsloggen/ eventlog:

Uten router:

Har du avinstallert Oppringningsprogrammet fra Telenor?

Sjekk at du har satt opp egenskapene til nettverkskortet> tcp-ip til å motta ipadresse og dns automatisk.

Med router:

Logg på routeren og sett wan til dhcp i stedet for pppoe. Sett den så til å motta ipadresse og dns automatisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Sjekk at du har satt opp egenskapene til nettverkskortet> tcp-ip til å motta ipadresse og dns automatisk.

Ja, egenskapene står på automatisk..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Du kan ikke endre navn på mappen "Documents and settings/ mitt navn" nå du er pålogget med det brukernavnet eller denne mappen tilhører pålogget bruker. Logg deg på som administartor. Opprett en ny bruker med ønsket navn, gi brukeren ønskede rettigheter. Endre navn på den gamle mappen slik at den passer brukernavnet til den nye. Slett bukere du ikke har behov for.

Eller for å si det på en annen måte: Du må være pålogget en annen bruker en den mappen du vil endre navn på og ha administrator rettigheter for å gjøre det.

Brukeroppsett gør du i min datamaskin> kontrollpanel> administrative verktøy> datamaskinbehandling> lokale brukere og grupper> brukere.

Har prøvd å gi nytt navn til min orginale konto C:/ Documents and settings/ mitt navn.. Men framdeles så står det mitt navn der...

Og logger jeg på med en annen adminkonto så mister jeg alt jeg har i min "orginale" konto, så det er ikke bare å opprette en ny adminkonto, og slette den "orginale" kontoen. Da mister jeg jo alt, bilder, word, lisenser på program osv..

Lenke til kommentar

Ta en kopi av bukermappa før du eksprementerer...

Dette er skrevet for Win2000 eller Xp pro.

Opprett en bruker som du feks kaller julenissen. Gi denne brukeren admin rettigheter. Dette sletter ikke administratorkontoen. Gjør endringene og slett unødvendige brukere. Husk at du alltid må ha minst en konto med admin rettigheter.

Jeg satte akurat opp maskinen min på nytt og endret navn på min daglige pålogging. Den gamle mappa er kopiert tilbake, gitt nytt navn og allt funker.

Enten gjør du noe rart eller så har du oppskriften over...

Når det gjelder nettverksproblemet må du fortelle hva du har. Modem, router, øvrig utstyr, nettleverandør osv.

Lykke til.

Edit:

Husk at Windows krever at det er en mappe til hver bruker. Så enten må brukeren slettes eller så må det være en mappe med brukernavnet. Om du sletter en bruker blir ikke mappen borte.

Endret av aron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Ta en kopi av bukermappa før du eksprementerer...

Dette er skrevet for Win2000 eller Xp pro.

Opprett en bruker som du feks kaller julenissen. Gi denne brukeren admin rettigheter. Dette sletter ikke administratorkontoen. Gjør endringene og slett unødvendige brukere. Husk at du alltid må ha minst en konto med admin rettigheter.

Jeg satte akurat opp maskinen min på nytt og endret navn på min daglige pålogging. Den gamle mappa er kopiert tilbake, gitt nytt navn og allt funker.

Brukermappa er: C:/ Documents and settings/ mitt navn..? Ikke sant? Kan ikke jeg bare høyre klikke og endre navn på den da?

Og hvis det ikke det går, og jeg tar en kopi av den, hvordan kan jeg da importere den inn i den nye admin kontoen som jeg oppretter? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Når det gjelder nettverksproblemet må du fortelle hva du har. Modem, router, øvrig utstyr, nettleverandør osv.

Har Windows Xp Pro SP 2, alle oppdateringer, har nå cabel i fra RKL (Romerike Kabel Lag). Arris cabel modem. Nettverks kortet er intregert på hovedkortet, Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC, med den siste driveren installert.

Hadde aldri problemer av noe slag med Telenor sitt oppsett..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Brukermappa er: C:/ Documents and settings/ mitt navn..? Ikke sant? Kan ikke jeg bare høyre klikke og endre navn på den da?

Og hvis det ikke det går, og jeg tar en kopi av den, hvordan kan jeg da importere den inn i den nye admin kontoen som jeg oppretter? :hmm:

*Bump*

Noen som kan hjelpe meg med dette spørsmålet? :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...