Playmofetish Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Jeg bygde en PC til onkelen min som var tiltenkt videoredigering: P4 3,2GHz Prescott 1GB RAM Abit AS8 Socket 775, med Firewire Windows XP Home SP2 Pinnacle Studio 9 Han har et Sony DCR-PC101e, der han bruker Firewire-kabel for (forhåpentligvis) overføring. Men det går ikke. Han har gått over alle instillinger flere ganger, oppdatert program, drivere, Windows. Jeg har gitt ham en link over mulig Firewire-problem med SP2, med en medfølgende oppdatering. Denne hjalp heller ikke. Han får ikke kontakt med kameraet gjennom Studio 9 eller i Windows i det hele tatt. På kameraet gir det signal om at det har en slags kontakt, men ingenting på PCen. Så gransket han manualen til Studio 9 litt nøyere og fant følgende: "Støtte for DV- og Digital 8-videokamera. Får du en feilmelding fra Studio når du skifter til digitaliseringsmodus, er du kanskje nødt til å foreta en spesiell innstilling i Windows for at videokameraet ditt skal kunne støttes. Fra Windows Enhetsbehandling velger du "1394-bussvertkontrollere"-enheten (OHCI-kompatibel IEEE 1394 vertskontroller) og klikker "Egenskaper"-knappen. Gå til skillearket "Innstillinger". Kryss av i boksen merket "Støtt ikke-kompatible enheter". Restart maskinen . Windows skal nå oppdage videokameraet ditt når det er plugget inn, og laste de rette driverne for DV-videokameraer. Dette skal gjøre det mulig for Studio DV/Studio DZ Plus å digitalisere video fra videokameraet ditt." Problemet er bare at han ikke finner dette "Innstillinger"-skillearket. Det gjør ikke jeg heller under min enhetsbehandlig på min PC. Se vedlagt bilde. Noen som har en generell idé om hva som kan være galt? Og hvordan man kan få opp det utskraverte "innstillinger"-vinduet i bildet under? 11 poeng (av 10 mulige!) til de som klarer å finne ut av dette! Endret 18. juli 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 hvis han ikke får det til å funke i Windows, så får han ikke det til å funke i Pinnacle Studio 9 heller. det er klart. jeg har lite kjennskap til å koble DV-Kamera til pc, men er det ikke noe USB kontakt sammen med en Firewire port på kameraet? har du prøvd andre firewire porter på hovedkortet hans? kan ha noe med Sp2 å gjøre. mener at jeg hørte rykter om at det ble problemer med videoredigering når man hadde lagt inn Sp2. men det skal jo ikke hindre kameraet å få kontakt med Windows da. hmmm. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg har også funnet ut at det sannsynligvis har med SP2 å gjøre. Jeg sendte han en link både fra Pinnacle og fra Microsoft som beskriver problemet. På Microsoft-linken var det faktisk også en update som skulle fikse dette, men han mente at det var samme elendigheten. Jeg bor et stykke unna han, så jeg får ikke sett på det med det første. Men han har god logisk sans og har brukt mye tid på bruksanvisninger og support hos Pinnacle osv. Hvor latterlig er det ikke at folk med DV-kamera ikke får brukt det i SP2? Det må da sitte noen der ute som sitter i akkurat samme situasjon, hvor antakeligvis en del ikke får dette til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå