carl-kr. Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) hei! jeg ønsker å dele en harddisk i 2. lage en D: slik at jeg har bare windows på den ene delen og annen skit på den andre delen. takker for hjelp. Endret 18. juli 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Øks? som sagt over, du skal vel partisjonere den. Endret 18. juli 2005 av Sink Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Øks? som sagt over, du skal vel partisjonere den. seriøse svar takk... vet det lar seg gjør men vet ikke helt hvordan... fikk en kar til å gjøre det på den andre maskinen jeg har Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Formattering er den beste løsningen. Så lager du f.eks. en liten partisjon til windows og en stor til alt annet. Noen her kommer sikkert til å foreslå Partition Magic. Den eneste forskjellen er at du, i den tro at det faktisk funker, kommer til å miste alt du har på disken... Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Formattering er den beste løsningen. Så lager du f.eks. en liten partisjon til windows og en stor til alt annet. okey så jeg kan ikke gjøre det uten formatering? Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Jo.. ja hvordan da? Lenke til kommentar
BazeLaze Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Tja, Partition magic har fungert bra for min del, ikke særlig trøbbel. Har dog hørt om endel som har hatt problemer med programmet. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Formattering er den beste løsningen. Så lager du f.eks. en liten partisjon til windows og en stor til alt annet. Noen her kommer sikkert til å foreslå Partition Magic. Den eneste forskjellen er at du, i den tro at det faktisk funker, kommer til å miste alt du har på disken... hehe.... PQ magic er noe av det beste og kraftfulle partion verktøyet som finnes . og ja man kan risekere å miste alt. Men dette har ikke noe med proge å gjøre, men at det det er amatør messig bruk av programet (Hint: les hjelp filene som flølger med...) Typisk bruker feil mao.. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Formattering er den beste løsningen. Så lager du f.eks. en liten partisjon til windows og en stor til alt annet. tror jeg satser på denne måten å gjøre det på! hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Sjekk ut programvaren som fulgte med disken, evt se på HD fabrikanten sin webside. Husk og ikke gjør win partion for liten heller. Om du søker litt rundt så finner du nok fine guider på dette. Let litt og du vil garentert finne & lære! Lenke til kommentar
Thoth Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Bryr du deg om det som ligger på disken nå? Har du backup slik at alt på disken kan slettes? Hvis du skal dele opp disken mens den fungerer som systemdisk eller inneholder data som du vil beholde så må du bruke Partition Magic e.l. Hvis du kan montere den i en maskin som disk nummer to og er villig til å slette alt som ligger på den så er alt mye enklere og tryggere. Jeg har forøvrig brukt Partition Magic i 10-15 år og har ikke opplevd at jeg har fått ødelagt data. Men jeg har ikke brukt nyere enn versjon 7.0 Men uansett ikke begynn å kluss med partisjoner uten å ta backup først. Endret 19. juli 2005 av Thoth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå