Gå til innhold

USB disk mistet strømmen under bruk

Anbefalte innlegg

Min USB2.0 disk mistet strømmen under spilling av MP3. Fikk da beskjed om at diverse filer var korrupte. Prøvde å kjøre en chkdsk /f på stasjonen men til ingen nytte. Han sa at han ikke kunne kjøre det på en RAW disk. Reboota for å se hva som skjedde. Nå har jeg 200 gb unallocated plass og har mest sannsynlig mistet dataene på disken, eller har jeg det? Kan jeg få de tilbake på noen måte? Det var en en del musikk på disken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja mest sannsynlig har du mista filene du hadde på disken. siden at den bare står som unallocated nå. da må du opprette en ny partisjon og formatere den. ja du kan få tilbake noe av det du mista, men husker ikke hva det programmet jeg prøvde som var så bra og atpå til gratis. var et sinnsykt bra program. men husker desverre ikke hva det het for øyeblikket.

Lenke til kommentar

*GROMS* en vess plass! Men har litt flaks nå. En kompis bestilte USB-disk til seg selv og ba meg fylle den opp med musikk. Det er bare en knapp måned siden, så jeg er redda der om han ennå har all musikken. Bare mista litt da og ikke alt. Hell i uhell. :)

Lenke til kommentar

Ikke gjør noe med disken!

La den være frakoblet og avslått intil du har skaffet deg programmer for å redde data.

Du trenger også plass til å lagre dataene du får reddet (trenger kanskje kjøpe / låne en ny disk)

GetDataBack eller Recover My Files er programmene du trenger. Førstnevnte finnes i to versjoner - for FAT(32) og for NTFS - avhengig av hvilket filsystem du hadde. FAT er ganske vanlig på eksterne disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...