Gå til innhold

S-ATA til ATA og diskreddning

Anbefalte innlegg

Serveren på jobben har krasja. Strømbrudd og etter det var ikke filtabellen helt slik Windows 2003 Server ønsket den. I oppstart spør maskinen om jeg vil formatere diskene... Dumt spørsmål!

Har nå tatt med diskene hjem hvor jeg har GetDataBack som jeg skal bruke til å få dataene tilbake med. Har fungert utmerket på mine egne disker jeg har brukt det på. Men når jeg kommer hjem ser jeg at jobbdiskene er S-ATA mens jeg selv kun har den gamle ATA (IDE). Har eksterne hardiskkabinetter som jeg tenkte å bruke, men det går altså ikke. Trenger derfor en konverter som jeg kan putte mellom det eksterne harddisk-kabinettet og S-ASA-disken.

Tips noen? Har sett på ABIT Serillel2 (IDE til S-ATA konverter) SERILLEL2-500.jpg, men er ikke sikker på om det er det jeg trenger.

Tips noen?

Endret av svas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et hovedkort med IDE=PATA, "vet ikke om" noen seriell datadisk, det blir feil vei!

Den konverteren du viser er fra SATA til PATA.

Det du må gjøre er å sette inn en SATA-kontroller i PC'en for å kjøre SATA-disker, og dertil egnede drivere.

En annen sak er at det vil være enklere å rekonstruere de ødelagte boot-filene på serveren slik at den virker som før.... - og hvorfor i all verden bruker dere ikke en UPS, slik at dette ikke skjer?

Noe recoveryprogram er nok ikke nødvendig. Filene er ikke slettet, men noe er feil med boot.

Lenke til kommentar
En annen sak er at det vil være enklere å rekonstruere de ødelagte boot-filene på serveren slik at den virker som før.... - og hvorfor i all verden bruker dere ikke en UPS, slik at dette ikke skjer?

Nei, si det. Vi hadde en før, men den var gammel og da vi satt inn ny server ble ikke den gamle UPSen innstallert på den nye serveren. Hadde kanskje vært det beste. I tillegg burde vi vel hatt tapebackup.

Tips til hvordan jeg kan rekonstruere bootfilene/filsystemet...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...