C00kie4fuN Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg har skjært opp alle bitene til mitt nye kabinett. Hadde tenkt å lakkere det med billakk. Så bynte jeg å tenke. Må man ikke varme det opp til ca 70 grader eller noe sånt for å få fin finish på lakken. Tåler kryssfinèr dette? Har hørt at det begynner å sprekke alle veier. Har noen der ute erfaringer med dette?! Eller vet hvordan 12mm kryssfinèr oppfører seg.Er litt desperat ettersom jeg har store drømmer om et kabinett med billakk Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 For å få en fin finnish på lakken så er det grunn arbeidet som avgjør kvalitetten, sparkling, grunning og akrivt bruk av sandpapir av ymse grovhet. Varmes lakken opp til 70 grder så blir den bløt og kan koke. På proffe verksteder så brukes et kammer som heter lakkeringboks. Det er et støvfritt miljø hvor lakkering foregår. Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Oki... For det var det jeg så for meg. Men jeg har en kompis som mener de varmer opp lakken som en del av prosessen. Jeg har derimot ingen peiling på dette... Men det har visst du. Er det noen som har anelse om vanlig sparkel og en st00r mengde pussepapir er det som skal være underlaget til billakk? Litt hjelp fra en forvirret gutt hadde vært Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Jeg skal ikke si det med sikkerhet om hvor mye varme som brukes i lakkbokser, men du kan jo ta kontakt med et lakkeringsfirma og spørre. Endret 21. juli 2005 av bigbom Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Det skal jeg gjøre.. Får bare håpe at jeg ikke må forkaste alle platene jeg har sagd. Har lagt inn så mye arbeid Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg pleier og legge boksene i springvarmt vann før jeg lakkerer. Ligge der ca 10min og så rister jeg godt. Det gjør at fargen løser seg mer opp og ikke spruter. Hvertfall rødfargen og gulfargen(spesielt) trenger denne behandlingen, men hjelper på alle farger. Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Hmmm...... Får se hvordan jeg skal gjøre det.. Skal jo få noen andre til å lakkere det med billakk.. Får spørre om hvordan hele prosessen er.. Så får vi bare krysse fingrene for at ikke noe må varmes etter lakkeringen, for da blir det noen tårer.. Hvis ikke får jeg bare bruke andre plater, for billakk skal det bli.. Har allerede skjært ut alle bitene. Så det kommer nok opp en worklog på forumet så snart jeg får tak i et kamera OG: TAKK FOR ALLE GODE TIPS Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Hei. Angående billakk, så er det altså lakkboks de bruker på verksted somsagt tidligere i temaet.. Men du trenger da ikke 70 grader, altfor mye.. Vanlige privatpersoner som lakkerer i garasjen bruker gjerne en ovn, eller varmekanon til å få varme med.. Men det holder hvis det er mellom 20- 30 grader for å lakkere.. Men som grunning bruker de noe som heter "füller", og du kan få tak i dette hos din nærmeste lakkerer, de kan presse farge, og grunning "füller" på sprayboks til deg, og da kan du spør dem om tips slik at kabinettet ditt blir 100% Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Supert.. Nå forsvinner mine usikkerheter om dette temaet.. Ser ut til at bitene faller på plass. Jeg var inne på Autoparts i dag og fikk smergelpapir og sparkel som brukes til dette formål. Der fikk jeg masse hjelp. Sparkling, pussing og grunning følger denne uken. Hadde det ikke vært for forum ville prosjektet dødd ut.. TAKk Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Bra du finner utav det Må snart få en update da Ta deg en kikk på min worklog da, (alt i ett lan pc) Skal også lakkeres, men ikke lages i tre Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Ja.. Skal begynne til helgen å sette sammen.. Da blir det "fest".. Har du link _plextor_?? Er nysgjerrig.. :D Update kommer etter helga hvis jeg finner et kamera:D:D . Da er jeg sannsynligvis ferdig med grunnarbeidet... Jeg legger link til arbeidet mitt da Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hei igjen. Jeg har dessverre måttet legge ned alt i ett lan pc prosjektet mitt.. Grunnet fartsbot på 6500kr,- Så har ikke for mye penger på kontoen nå da hehe Men jeg skal da alikevel modde mitt Aopen kabinett, så jeg begynner snart på en worklogg til det, skal da lage det i glassfiber, iallefall noe av kabinettet i glassfiber, og har også bestilt AIRBRUSH sprøyte til å lakkere med, så jeg skal legge en link til deg når jeg begynner på workloggen da Kos deg videre med prosjektet ditt da, håper du får det bra til, og lykke til med modifiseringene, tror nok at det kan bli bra dette Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Takker for det du. Synd med den fartsboten. Men du hadde det vel artid de sekundene før Neida.. Håper at dette blir bra ja. Har planlagt siden februar.. så. Nå skal ikke noe galt skje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå