Gå til innhold

ATI Tool og overklokking av skjermkort

Øyboer

Anbefalte innlegg

Jeg fant et program på HjemmePC sin hjemmeside, programmet heter ATI Tool og overklokker ATI skjermkort, mitt kort er et ati radeon 9550 agp,

default GPU Clock er på 250 MHz og Default Mem Clock er på 200 MHz, jeg har da ikke vifte på mitt kort så jeg er litt bekymret for temperatur, jeg lurte på om noen har erfaring med ATI Tool og kunne hjelpe meg litt her,

ønsker å klokke så høyt som mulig uten at skjermkortet tar skade...

mitt kort er på 128 mb, er det den som stiger når jeg klokker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du overklokker skjermkortet ditt, øker du frekvensen på både kjernen og på minnet. Dermed stiger temperaturen både på kjernen og minnet.

Du bør ha god sirkulasjon av luft i kabinettet ditt før du begynner å klokke. Spesielt siden du har passiv kjøler på skjermkortet.

Begynn forsiktig. 1 til 2 megahertz i gangen. Bruk 3Dmark for å se om maskinen er stabil. Se etter "artifacts"

Det finnes også flere gode tråder her på forumet om dette emnet.

Lenke til kommentar
ønsker å klokke så høyt som mulig uten at skjermkortet tar skade...

mitt kort er på 128 mb, er det den som stiger når jeg klokker?

Nei, minne-brikkene på kortet blir ikke hovne når det klokkes. Det er GPU Clock og mem Clock som øker når du klokker. For å finne ut hvor langt du kan klokke er det bare å trykke på de 'find max'-knappene og la hver av dem gå 20-30 min.

Lenke til kommentar
ok tordenflesk, men hva skjer når den er på max?

Da får du mer ytelse av kortet :roll:

og hva med tempen da?
Den går nok opp ja.

Prøv Ati Tray Tool, da får du tempen på gpu`en :w00t:

9550 har vel ikke temp-sensor, så jeg tror ikke ATT på magisk måte kan få de fram. :roll:

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

med denne skulle vel ikke klokking være noe problem eller?http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet955.htm

Det står at den passer til alle ATI kort og jeg har jo ati radeon 9550 så jeg tror jeg satser på den til å kjøle kortet med, hva mener dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...