Øyboer Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg fant et program på HjemmePC sin hjemmeside, programmet heter ATI Tool og overklokker ATI skjermkort, mitt kort er et ati radeon 9550 agp, default GPU Clock er på 250 MHz og Default Mem Clock er på 200 MHz, jeg har da ikke vifte på mitt kort så jeg er litt bekymret for temperatur, jeg lurte på om noen har erfaring med ATI Tool og kunne hjelpe meg litt her, ønsker å klokke så høyt som mulig uten at skjermkortet tar skade... mitt kort er på 128 mb, er det den som stiger når jeg klokker? Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 lurer også på om det finnes et program eller noe som kan måle tempen på kortet... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Har noen ett programm som jeg kan clocke mitt ATI Radeon 9600 128 MB skjermkort. Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Når du overklokker skjermkortet ditt, øker du frekvensen på både kjernen og på minnet. Dermed stiger temperaturen både på kjernen og minnet. Du bør ha god sirkulasjon av luft i kabinettet ditt før du begynner å klokke. Spesielt siden du har passiv kjøler på skjermkortet. Begynn forsiktig. 1 til 2 megahertz i gangen. Bruk 3Dmark for å se om maskinen er stabil. Se etter "artifacts" Det finnes også flere gode tråder her på forumet om dette emnet. Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Bruk ATI Tool som jeg snaket om... http://www.techpowerup.com/atitool/ Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 ønsker å klokke så høyt som mulig uten at skjermkortet tar skade...mitt kort er på 128 mb, er det den som stiger når jeg klokker? Nei, minne-brikkene på kortet blir ikke hovne når det klokkes. Det er GPU Clock og mem Clock som øker når du klokker. For å finne ut hvor langt du kan klokke er det bare å trykke på de 'find max'-knappene og la hver av dem gå 20-30 min. Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) ok tordenflesk, men hva skjer når den er på max? og hva med tempen da? Endret 18. juli 2005 av supreme_being Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Prøv Ati Tray Tool, da får du tempen på gpu`en Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) ok tordenflesk, men hva skjer når den er på max? Da får du mer ytelse av kortet og hva med tempen da? Den går nok opp ja. Prøv Ati Tray Tool, da får du tempen på gpu`en 9550 har vel ikke temp-sensor, så jeg tror ikke ATT på magisk måte kan få de fram. Endret 18. juli 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 det vet jeg ikke, har fått det på to x700pro kort og et x800...prøv..jeg vet ikke ..vet bare at det er flere som bruker det ...Jeg bruker det ihvertfall Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 med denne skulle vel ikke klokking være noe problem eller?http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet955.htm Det står at den passer til alle ATI kort og jeg har jo ati radeon 9550 så jeg tror jeg satser på den til å kjøle kortet med, hva mener dere? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Lurer litt på om jeg skal ha sånn jeg og. Passer den på 9800PRO AIW? Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Lurer litt på om jeg skal ha sånn jeg og. Passer den på 9800PRO AIW? vell det står jo at den passer til ATI Og Nvidia kort så vi får ta dem på ordet... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Denne er også bra http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4002 og så kan man sette på vifte på den, da kjøler den enda bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå