Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote desktop gjennom internett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Bruker selv DDNS (Dynamisk DNS). De fleste routere har støtte for dette, men ikke NGT sine latterlige møkkaroutere.

Det som skjer er at man oppretter en gratis konto hos DynDns og routeren vil selv oppdatere sin adresse der.

Man kan da velge dns navn selv innenfor deres domener, f.eks. julenissen.dyndns.org

Så da kjørert man Remote desktop/VPN mot denne adressen, så fremt det er åpnet i brannveggen.

Lenke til kommentar

Man trenger vel forsåvidt ikke forward'e port 3389, men man må åpne i NAT.

Bruker selv to tre dns'er og bruker Direct Update til å sjekke IP'en. Programmet sjekker IP etter innstilt tid. (etter mine instillinger vært 5. minutt.)

Synes det programmet funker utmerket og er en lang liste med dns providere å velge imellom. Og man kan legge til flere dnser så den oppdaterer alle samtidig.

BKB

Lenke til kommentar

Bruk Dyndns eller no-ip.com (det bruker jeg). No-ip har et program man kan ha kjørende i tray på aktuell maskin som sørger for å alltid holde ip-adressen din oppdatert mot DNS. DynDns har sikkert det samme.

Da skriver man bare inn min-server.no-ip.com i remote desktop applikasjonen (husk å forwarde porter) og saken er biff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...